Gå til innhold

Forsterker til Patos Lyric 402 høytalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor mye penger skal du bruke på forsterker?

5739667[/snapback]

Hva gjør 402 til en bedre høyttaler?

5740108[/snapback]

Ta et søk i forumet til Hifisentralen,så vil du se at mange som har hørt 502 og 402 mener at 402 er den beste høyttaleren.

 

Jeg har ikke hørt 502 selv,så jeg vet ikke om dette faktisk stemmer.

Du finner en som heter thomand i forumet der. Han har hatt 302,402 og han har også hørt 502. Han er en SVÆRT audiofil person,så send han en pm å spør.

Han har hjulpet meg et par ganger. Han har garantert noen gode tips til forsterker også. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Ta en titt på ryddesalget hos hificenter.no der er det noen gode forsterkere som ikke koster mye nå. Eks MARANTZ PM-7200

5750180[/snapback]

Marantz PM-7200 blir nok for svak og "billig" for et par 502.

Det Bow Technologies settet hadde kanskje blitt en kongekombinasjon sammen med 502.

Men det er nok solgt for lenge siden. Sykt billig var det hvertfall.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Marantz PM-7200 blir nok for svak og "billig" for et par 502.

Det Bow Technologies settet hadde kanskje blitt en kongekombinasjon sammen med 502.

Men det er nok solgt for lenge siden. Sykt billig var det hvertfall.

5750297[/snapback]

Den er kanskje litt "billig", men den kan drive store og tunge høytallere.

Stefaren min bruker den sammen med noen gamle høytallere som er en 12" 2x5" og en diskant per kasse. Og Marantz'en driver det hele flott

Men hva med Rotel RA 1070 eller THULE Spirit IA150B

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Kjøp en brukt Rotel RB-991 (som denne) og Creek OBH-22 (kan kjøpes herfra, vil du spare 1000 kroner kan du velge den eldre modellen OBH-12). Kommer på ca. 9000 kroner med porto, 300W i 4 ohm. Signalkabel bør være Supra EFF-I (kjøpes her) e.l. kabel med lav induktans.

 

Rotel matcher Patos Lyric bra, når det gjelder forsterker så får man (nesten) aldri nok kraft.

Lenke til kommentar

Lånte for en stund siden med hjem 502,Parasound A21 og P3, og jeg ble meget skuffet over 502.Så fort man dro på litt så låt det piggtrå,noe jeg tror skyldtes en hard øvre mellomtone.Ser det er kommet en mkII av 502, så det er mulig at det er gjordt noe med det nå.402 er nok et bedre alternativ hvis ikke rommet er for stort.

 

Prøv i hvert fall begge modellene hjemme først!

 

Glemte i farten å anbefale forsterker.Roar Moen brukte selv AVI på messa i Horten,det var en vellykket kombinasjon syns jeg.(symphonic)

Endret av audiomur
Lenke til kommentar

Jeg la ikke merke til noen piggtråd-effekt da jeg hørte på de her om dagen. Men jeg begynner å tro de vil lage litt vel mye bulder i stua her...

 

Tips om alternativer til høytalere rundt 15K? Klar diskant og mellomtoner er viktigere enn masse bass i mine ører...men bassen bør kunne gå skikkelig dypt der det trengs.

 

Har tenkt å bruke 30-40K på hele sulamitten inkl. kabler.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Ble nettopp anbefalt Atoll IN150 som forsterker til 402. Godt valg oder was?

5805331[/snapback]

Jeg har aldri hørt på en Atoll,men har lest mye bra om de.

Jeg ble anbefalt Shanling SLM-A40MKII av flere på Hifisentralen. Blant annet TonArt anbefalte den til mine 402 (TonArt selger både Shanling og Patos).

Jeg har hatt Shanlingen i snart 6 mnd og er svært fornøyd med den. Den spiller mye bedre enn Vincent SV-233 som jeg brukte tidligere.

Legg merke til at Shanlingen har innebygd DAC av god kvalitet. :)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...