Gå til innhold

Samsung 27" LCD-TV LE27T51B og xbox 360 erfaringer


Anbefalte innlegg

Har brukt mye av min dyrbare tid på å finne ut hva for slags LCD tv jeg skal skaffe for å inngå et tvangsekteskap med min Xbox 360.

 

Har fått inn noen tips men som regel er dessverre de aktuelle apparater ikke i min prisklasse. Eller de er ikke til å oppdrive for det ser ut at enhver nisse i norgesland er i ferd med å skaffe seg en LCD TV.

 

Leter etter en 23 til 26 eller 27 tommers LCD TV som gir mest value for money. Prisklassen: Max 7000,- spenn :ohmy:

 

Skal bare brukes til Xbox og surfing på PC så komponent og vga er et must.

 

Lurer fælt på denne: Samsung 27" LCD-TV LE27T51B Som de selger hos min lokale Euronics dealer for den nette summen av 6999,- spenn

 

Samsungen er av type "T" men jeg har hørt at de fleste er stinkende fornøyd med den. Jeg bor i BUSHEN og det er flere hundre kilometer til byen og jobben + familieforpliktelser min gjør at jeg sjeldent har mulighet for å reise til byen og shoppe LCD og sammenlign apparater.

Dette er en slags nødskrik altså. Den lokale sjappa har den i bestilling men er usikker når tid de får den inn så kan foreløpig ikke sammenligne noe som helst.

 

Har noen sett nevnt apparat og sammenlignet den med andre i sin prisklasse?

Hvor mye dårligere er denne tv enn M eller R utgaven?

Jeg mener er det mere lurt å vente et halvt år? :hmm:

 

Noen andre merker

 

Samsung lenken:

 

samsung

 

Videoseven? her

 

For å precisere: er mest interessert i erfaringer sammen med Xbox 360!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På kontoret har vi den Videoseven skjermen, den brukes mest til å kjøre powerpoint presentasjoner og vise video via CVBS (Composite) input.

 

Bildet den produserer fra et VGA signal er ekstremt dårlig, med ufattelig blasse farger samt "reflekser" i bildet.

 

Måten den skalerer et SDTV signal på er heller ikke holdbar, da bildet blir grøtete og fargefattig.

 

Jeg testa 360en på den, og den skuffa skikkelig i forhold til mitt Thomson plasmabaserte apparat. Det skal nevnes at bildet ble "brukbart" ved bruk av komponentkabel, men helt grusomt med VGA kabel.

 

 

RRhoads : Jeg liker å tro at MS bruker R modellen i samme serie fra samsung.

Lenke til kommentar

Watchtower:

 

Jeg har faktisk akkurat den Samsung skjermen du lurer på, altså:

Samsung 27" LCD-TV LE27T51B... og selvfølgelig har jeg en 360 koblet til den via en komponentkabel :thumbup:

 

Jeg kjøpte den til 6999KR på Expert, og jeg har ikke angret et sekund!

Etter min mening den beste TV'en i den prisklassen du antyder, da 23" kan bli litt vel lite til tider.

Og jeg er også, som de fleste andre stinkende fornøyd med dette oppsettet, som gjengir

film og spill med en herlig kontrast og skarphet. Joda, det finnes mye bedre TV'er, men tror nok man skal lete lenge etter en TV til en slik pris i alle fall. :)

Lenke til kommentar

Skal gi deg et got tips jeg. Denne tven er rimelig dårlig når det kommer til spill. Dette er en billigmodell, og kan ikke sammenlignes med r51b m61b og resten av den serien til samsung.

 

Hvis du skal bruke tven til spilling vil du oppleve etterslep, noe som er jævlig irriterende. Hvis du skal ha en veldig bra spill tv så har jeg et tips:

 

LG 26 LX2

 

Har denne tven selv og den er et vidunder. Knallbra bilde, veldig god lyd, pent utseende, brukervennlig, god respons fra fjernkontroll og rett og slett den beste 26/32 tommeren på markedet.

 

Problemet er jo at 26 tommeren koster 12 000,- , det var mitt problem og. Men så leste jeg litt på avforum.no (hvor forresten alle skryter tven opp i skyene) om en butikk som selger de til halv pris.

 

Radio TV Service

 

En defekt Tv har da blitt fikset til ny og selges derfor til halvpris. Min TV hadde død når den ble koblet til pluggen og var defor aldri brukt. Ingen av tvene de har reparert har vært borte fra butikken lenger enn 10 dager.

 

Bare 6 måneders garanti, men hvis tven funker de første seks så funker den nok etter det og.

 

De oppdaterer ikke siden så ofte. Jeg fant det enklest å ringe å mase om når de fikk inn tv, om de kunne holde av osv.

Lenke til kommentar
Det bør også nevnes at de er utsolgt ;)

5734344[/snapback]

 

Som jeg sa: de oppdaterer så og si aldri siden, man må ringe for å finne ut når de forventer å få inn flere tver(noe som skjer rimelig ofte) avtale at du vil ha en osv...

 

Når jeg kjøpte min der, dro jeg og hentet den i butikken. Da hadde de seks stykk tver, fem var holdt av til andre personer. Må bare ringe litt.

Lenke til kommentar
Watchtower:

 

Jeg har faktisk akkurat den Samsung skjermen du lurer på, altså:

Samsung 27" LCD-TV LE27T51B... og selvfølgelig har jeg en 360 koblet til den via en komponentkabel :thumbup:

 

Jeg kjøpte den til 6999KR på Expert, og jeg har ikke angret et sekund!

Etter min mening den beste TV'en i den prisklassen du antyder, da 23" kan bli litt vel lite til tider.

Og jeg er også, som de fleste andre stinkende fornøyd med dette oppsettet, som gjengir

film og spill med en herlig kontrast og skarphet. Joda, det finnes mye bedre TV'er, men tror nok man skal lete lenge etter en TV til en slik pris i alle fall.  :)

5734013[/snapback]

 

Cowboybebpo: frister ikke direkte med reparerte apparater må jeg si. Man vet jo ikke hva som var galt med dem. Halvt år garanti, blir surt hvis den streiker etter 7 månader da. skal undersøke litt alikevel:-)

 

Tøffli : Takker for hjelpen. Har du vært plaget med etterslep?? Antar at det ikke er et problem siden du ikke skriver det :) Har du sett den dyrere utgave in action? Er det stor forskjell som rettferdigjør den dyrere prisen?

 

Hurragutten: Dibossen du linker til i 26 27 inch størrelse har ikke komponent inngang

Endret av Watchtower
Lenke til kommentar

Jeg har 32" versjonen, og er ganske fornøyd.

Det er merkbart etterslep, men ikke irriterende mye. Det er så lite at du kan venne deg til det.

Fargene er gode, og det er ingenting å trekke ned der.

Prisen er jo veldig lav, hvilket er en fordel.

 

Jeg må legge til at jeg har sett 27" versjonen, men det var ikke fargene fine i det heletatt. Om dette bare var en tilfeldighet eller ikke, kan jeg ikke svare på.

Lenke til kommentar
Hurragutten: Dibossen du linker til i 26 27 inch størrelse har ikke komponent inngang

5735268[/snapback]

 

Denne og denne har komponentinngang og 8 ms responstid. Mulig at sistnevnte er nyere modell, da jeg ikke kan finne førstnevnte på DiBoss sine hjemmesider.

 

Vær óg oppmerksom på at dynamisk kontrast, som Samsung oppgir på sine skjermer, ikke er det samme som reell kontrast, men en kontinuerlig automatisk justering av kontrasten basert på det som vises på skjermen. Det vil si at når kontrasten justeres ved bilder med mye mørkt i vil man få et bedre sortnivå, men detaljer i de mørke partiene vil ikke komme bedre frem, det er det kún reell kontrast som kan få frem. 1000:1 i kontrast som DiBoss'en viser i reell kontrast er ganske høyt, de fleste lcd skjermer ligger rundt 600-700 i reell kontrast.

 

Dessuten mener jeg man bør legge vekt på responstiden. Jeg hadde tidligere en pc skjerm med 25 ms responstid. Det var ikke mulig å se etterslep på den skjermen, men ved overgang til skjerm med 8 ms responstid merker jeg at alt er mye kvikkere og mer spillbart. Jeg ville derfor ikke kjøpt en lcd tv med høyere enn 8 ms responstid (vet ikke hva 27T51B har)

Endret av Hurragutten
Lenke til kommentar

Har også sett på Samsung LR23 R 41B

 

SKal være bedre bildekvalitet en T typen Kan godt leve med 23 inch, har 32 CRT inch i stua og ved bruk av en 23 inch sitter jeg ganske nært skjermen.

 

Noen erfaringer? Det er antagelig denne tv`n som brukes i 360 kiosker men finnenr ikke ut om dert er akkuratt eksakt denne da, pain in the ass...

 

Denn støtter 720 P men er har ikke hdmi men dette er jo uaktuelt for 360 siden den bruker komponent.

 

Plagsomt at Samsung bruker andre typenummer i USA en i europa!

Lenke til kommentar
Watchtower:

 

Jeg har faktisk akkurat den Samsung skjermen du lurer på, altså:

Samsung 27" LCD-TV LE27T51B... og selvfølgelig har jeg en 360 koblet til den via en komponentkabel :thumbup:

 

Jeg kjøpte den til 6999KR på Expert, og jeg har ikke angret et sekund!

Etter min mening den beste TV'en i den prisklassen du antyder, da 23" kan bli litt vel lite til tider.

Og jeg er også, som de fleste andre stinkende fornøyd med dette oppsettet, som gjengir

film og spill med en herlig kontrast og skarphet. Joda, det finnes mye bedre TV'er, men tror nok man skal lete lenge etter en TV til en slik pris i alle fall.  :)

5734013[/snapback]

 

Cowboybebpo: frister ikke direkte med reparerte apparater må jeg si. Man vet jo ikke hva som var galt med dem. Halvt år garanti, blir surt hvis den streiker etter 7 månader da. skal undersøke litt alikevel:-)

 

Tøffli : Takker for hjelpen. Har du vært plaget med etterslep?? Antar at det ikke er et problem siden du ikke skriver det :) Har du sett den dyrere utgave in action? Er det stor forskjell som rettferdigjør den dyrere prisen?

 

Hurragutten: Dibossen du linker til i 26 27 inch størrelse har ikke komponent inngang

5735268[/snapback]

 

Jeg har ikke vært plaget med etterslep nei. Det er selvfølgelig mulig å se dette hvis man virkelig "ønsker" å få det med seg. Men når man spiller og står i er dette ikke noe problem i det hele tatt.

 

Jeg har sett 23" Tommeren av den dyrere modellen i aksjon... og det er en nokså tydelig forkjell i bildekvalitet.

Men med tanke på at den koster like mye som en 27" billigere modell, er 27" mitt klare valg :)

Lenke til kommentar

Takker for hjelpen!

 

23 inch er ikke for liten for meg altså. Har som sagt en 32`CRT i stua og spiller nu regelmessig på en PC CRT monitor på 19 ` så det blir et sprang å gå over til 23 ` uansett.

 

TV`n skal brukes som pC skjerm og Xbox 360 skjerm når tvèn i stua er opptatt eller når jeg vil nyte den lekkre grafikken he he.... Tv`n skal også plasseres på et skrivebord og da passer muligens 23`bedre en 27` Sitter nu også bare 50 centimeter fra pc skjermen for eksempel.

 

Har nu bestilt denne: her

 

Takker for tipsene i hvert fall :w00t:

Lenke til kommentar
Takker for hjelpen!

 

23 inch er ikke for liten for meg altså. Har som sagt en 32`CRT i stua og spiller nu regelmessig på en PC CRT monitor på 19 ` så det blir et sprang å gå over til 23 ` uansett.

 

TV`n skal brukes som pC skjerm og Xbox 360 skjerm når tvèn i stua er opptatt eller når jeg vil nyte den lekkre grafikken he he.... Tv`n skal også plasseres på et skrivebord og da passer muligens 23`bedre en 27` Sitter nu også bare 50 centimeter fra pc skjermen for eksempel.

 

Har nu bestilt denne: her

 

Takker for tipsene i hvert fall :w00t:

5740136[/snapback]

 

Det var nok et godt valg dersom du ikke har behov foe 23" :)

Du får et betydelig bedre bilde, og det skader jo ikke!

Lenke til kommentar

Godt valg. Jeg likte heller ikke bilde på T modellen.

 

Har selv den LX2 de anbefaler høyere opp her, men i 32" til 15 000.

Den kosta 21 000 i norge, men jeg bestilte fra sverige og etter moms og toll + porto endte den på 15 000. Tok 24 timer med DHL å få den levert på døra.

www.fyndborsen.se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...