Gå til innhold

Hva er egentlig snittlønn for oss i IT-verden?


Lønnsnivå i IT-bransjen  

135 stemmer

  1. 1. Lønnsnivå i IT-bransjen

    • <-150K
      6
    • 151 - 200K
      4
    • 201 - 250K
      6
    • 251 - 300K
      16
    • 301 - 350K
      30
    • 351 - 400K
      25
    • 401 - 450K
      19
    • 451 - 500K
      4
    • 501 - 550K
      4
    • 551 - 600K
      3
    • 600 - 700K
      1
    • 701 - 800K
      2
    • 800 - 1000K
      4
    • 1000K->
      11


Anbefalte innlegg

Det som betyr noe for min del er penger og/eller muligheten for rask stigning i lønn/ansvar. Jeg kan leve med noe mindre startlønn så sant jeg vet at det vil stige raskt om man viser hva man er god for. Jeg har ingen intensjon om å slite for en luselønn :D

 

En kamerat er forøvrig nylig ansatt av Accenture og begynner til høsten nyutdannet med lønn på 350K.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som nyutdannet kan du ikke kreve noe, særlig ikke 50 - 200K. "Jeg fulgte sikkelig med i timen" hjelper ikke. Nyutdannede starter oftest med samme lønn avhengig av lengden på utdannelsen.

 

Feks: Accenture (Tehnology Solutions) har ca. 290K i startlønn for tre årig og ca. 310K for 5 årig utdannelse.

 

 

Det handlet ikke om å "følge med i timen", men å tilegne seg litt spisset kompetanse få andre har. For å gjøre det må du sannsynligvis ha interessen for emnet eller studere på fritiden.

 

Kan feks SAP godt når du går ut i arbeidslivet skal jeg love deg at du kan kreve _mye_ mer enn en som "bare" har mastergrad i et eller annet generelt emne.

 

290 er forresten ganske lavt som startlønn synes nå jeg da, men nå er jo Accenture selskapet for de som liker å bli kjørt hardt for lite. Kjenner ingen som har kommet fra de som har noe godt å si :ermm:

Lenke til kommentar

Det skader ikke å ha Accenture på CVen, de er flinke til å videreutdanne sine ansatte. Sertifiseringer og slikt.

 

Penger er ikke alt hvertfall ikke i starten. Du har likevel lov å kreve hva enn du vil, selv om jeg tviler du vil få noe av det.

 

PS: Dette er første gangen jeg hører noe dårlig om Accenture faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...