Gå til innhold

Hva er egentlig snittlønn for oss i IT-verden?

Lønnsnivå i IT-bransjen  

135 stemmer

1. 1. Lønnsnivå i IT-bransjen

• <-150K
      6
    • 151 - 200K
      4
    • 201 - 250K
      6
    • 251 - 300K
      16
    • 301 - 350K
      30
    • 351 - 400K
      25
    • 401 - 450K
      19
    • 451 - 500K
      4
    • 501 - 550K
      4
    • 551 - 600K
      3
    • 600 - 700K
      1
    • 701 - 800K
      2
    • 800 - 1000K
      4
    • 1000K->
      11

Anbefalte innlegg

Det som betyr noe for min del er penger og/eller muligheten for rask stigning i lønn/ansvar. Jeg kan leve med noe mindre startlønn så sant jeg vet at det vil stige raskt om man viser hva man er god for. Jeg har ingen intensjon om å slite for en luselønn :D

En kamerat er forøvrig nylig ansatt av Accenture og begynner til høsten nyutdannet med lønn på 350K.

Videoannonse
Annonse
Som nyutdannet kan du ikke kreve noe, særlig ikke 50 - 200K. "Jeg fulgte sikkelig med i timen" hjelper ikke. Nyutdannede starter oftest med samme lønn avhengig av lengden på utdannelsen.

Feks: Accenture (Tehnology Solutions) har ca. 290K i startlønn for tre årig og ca. 310K for 5 årig utdannelse.

Det handlet ikke om å "følge med i timen", men å tilegne seg litt spisset kompetanse få andre har. For å gjøre det må du sannsynligvis ha interessen for emnet eller studere på fritiden.

Kan feks SAP godt når du går ut i arbeidslivet skal jeg love deg at du kan kreve _mye_ mer enn en som "bare" har mastergrad i et eller annet generelt emne.

290 er forresten ganske lavt som startlønn synes nå jeg da, men nå er jo Accenture selskapet for de som liker å bli kjørt hardt for lite. Kjenner ingen som har kommet fra de som har noe godt å si :ermm:

Det skader ikke å ha Accenture på CVen, de er flinke til å videreutdanne sine ansatte. Sertifiseringer og slikt.

Penger er ikke alt hvertfall ikke i starten. Du har likevel lov å kreve hva enn du vil, selv om jeg tviler du vil få noe av det.

PS: Dette er første gangen jeg hører noe dårlig om Accenture faktisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...