Gå til innhold

hvilke klasser er det mest av?

Anbefalte innlegg

Skrevet
I Daaggerspine her lissom halvparten Undead Rogues. Den andre halvparten er Night Elf Rogues..

5728533[/snapback]

Vel, det var ei sterk overdriving. 17% rogues, 15% warriors, 15% hunters.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Mages kommer vel ganske høyt opp på lista og? Eller, de var vel mer populære før :)

5727811[/snapback]

Mages er den 4. høyeste på min server (Bloodfeather).

Her ser det ut til at vi mangler paladiner :p Og det er like greit, sier bare jeg :tease:

Men det er minst shamaner :ermm:

Skrevet
Mages kommer vel ganske høyt opp på lista og? Eller, de var vel mer populære før :)

5727811[/snapback]

Mages er den 4. høyeste på min server (Bloodfeather).

Her ser det ut til at vi mangler paladiner :p Og det er like greit, sier bare jeg :tease:

Men det er minst shamaner :ermm:

5730326[/snapback]

Det er lite shamaner og paladins fordi bare en faksjon kan spille som dem. Men hvis du er alliance, for eksempel, møter du nok flere shamaner enn mager fra horde.

Skrevet

Vist du plusser shammy og paladin sammen, kan du få et innblikk i hvor mange de to er i lag.. Kan ikke kun se på prosenten din, siden kun en faction har den classen.

Skrevet

Mange warriors på Silvermoon vil jeg tro. Men det er jo kanskje litt naturlig også da, i og med at en warrior både kan være MT, off-tank og Main DPS'er. *Mer allsidig klasse finnes ikke :thumbup:

Skrevet
Mange warriors på Silvermoon vil jeg tro. Men det er jo kanskje litt naturlig også da, i og med at en warrior både kan være MT, off-tank og Main DPS'er. *Mer allsidig klasse finnes ikke :thumbup:

5750532[/snapback]

Kremt. Druid og paladin?

Skrevet
Kremt. Druid og paladin?

support-slasker det:) Men med allsidig tenkte jeg mest på evnen til å være både main tank og main DPS'er. Det er det vel ikke noen annen klasse som klarer så bra som en warrior vil jeg tro :cool:

Skrevet
Kremt. Druid og paladin?

support-slasker det:) Men med allsidig tenkte jeg mest på evnen til å være både main tank og main DPS'er. Det er det vel ikke noen annen klasse som klarer så bra som en warrior vil jeg tro :cool:

5750659[/snapback]

nå klarer en druid å være main tank, healer og dpser i samme raid så lenge han har med seg riktig gear... hvem snakker om allsidig klasse?

Skrevet
nå klarer en druid å være main tank, healer og dpser i samme raid så lenge han har med seg riktig gear... hvem snakker om allsidig klasse?

En warrior mestrer bedre å være MT og main DPS'er enn en druid da. Med allsidig tenkte jeg mer på å være NR.1 på dem to ytterkantene:) Men self..jeg var gjerne litt fri i min definisjon av allsidig. En druid er nok mer allsidig sånn generelt sett da den klassen egentlig kan gjøre alle oppgaver med gjennomsnittelig prestasjon, riktig det. Men for min del så er er det kulere å kunne være NR.1 tank og NR.1 DPS'er:) og ikke bare litt god i alt som pala og druid.

Skrevet
Kremt. Druid og paladin?

5750659[/snapback]

Det har du helt rett i.

En god dps warrior kan knuse alle i instancer ved målt dps.

En druid eller paladine kommer aldri opp på det nivået.

Aggro build og å holde aggro:

Warrior er druid og paladine overlegen. Både paladines og druids vil ha problemer med å ta aggro tilbake om den mistes.

Så på de to områdene slår ingen en warrior. Man kan fint gjøre de to tingene med en 31/20 build uten problemer.

Velger du feral og dps build på druids og pallys mister de healing abilities.

De er ikke på langt nær så allsidige som en warrior som kobinerer god dps og aggro holding uten å miste noen abilities.

Skrevet

5750659[/snapback]

Ja, men hallo. Du kan ikke kalle det å tanke + gjøre skade for å være "mer allsidig enn noe annet". Da er jo en priest like bra, som kan heale og gjøre skade.

Skrevet
Ja, men hallo. Du kan ikke kalle det å tanke + gjøre skade for å være "mer allsidig enn noe annet". Da er jo en priest like bra, som kan heale og gjøre skade.

Jeg har jo sagt at min tolkning av allsidighet gjerne var litt for fri:) Jeg tenkte nok mer på kulhetsfaktoren:) og å rule på DPS og tanksiden:) 2 av spillets 3 mest viktige egenskaper.

Skrevet

5750659[/snapback]

5750760[/snapback]

Vi snakket jo ikke om priest her da, men ja en priest kan også gjøre skade og heale. Men kjører du shadow build på en priest vil han jo miste healing egenskaper ikke sant?

Poenget med det jeg trodde vi diskuterte her var hva man mener med alsidighet.

En warrior med en dps build fungerer helt fint med 31/20 build gjennom alle instancer. Han gjør fortsatt bra dps og kan tanke helt fin.

En warrior med dps build har heller ingen problemer med å bli med i high end instancer med en slik build.

Det er ikke tilfelle for en druid som velger feral eller prest med shadow build.

Derfor er en warrior mer allsidig enn de andre klassene som er nevnt. :)

Skrevet

5750659[/snapback]

5750760[/snapback]

Vi snakket jo ikke om priest her da, men ja en priest kan også gjøre skade og heale. Men kjører du shadow build på en priest vil han jo miste healing egenskaper ikke sant?

En warrior med en dps build fungerer helt fint med 31/20 build gjennom alle instancer. Han gjør fortsatt bra dps og kan tanke helt fin.

En warrior med dps build har heller ingen problemer med å bli med i high end instancer med en slik build.

Det er ikke tilfelle for en druid som velger feral eller prest med shadow build.

5750824[/snapback]

En priest healer tilnærmet like bra som shadow, som holy. Gjør 100x mer skade tho.

Skrevet
En priest healer tilnærmet like bra som shadow, som holy. Gjør 100x mer skade tho.

Hmmm nåja....skade jo, men heal...hmm..

syntes at shadowspecca priest kameraten min slipper opp for mana way to quick når vi mest trenger det. Han er riktignok bare 55, men uansett. Han sier han respeccer til holy når han er 58 eller noe. siden har holder på å levle. Og å levle med holy er omtrent umulig i følge ham.

Skrevet (endret)

5750659[/snapback]

5750760[/snapback]

5750824[/snapback]

jeg har sett feral druids som healer bra med riktig gear, samme druid med feral gear gjør med skade enn rouges, tanker bedre enn mange warriors.. så helt hvem som er mest allsidig tror jeg er druid du...

Hmmm nåja....skade jo, men heal...hmm..

syntes at shadowspecca priest kameraten min slipper opp for mana way to quick når vi mest trenger det. Han er riktignok bare 55, men uansett. Han sier han respeccer til holy når han er 58 eller noe. siden har holder på å levle. Og å levle med holy er omtrent umulig i følge ham.

Ja, en shadowpriest går utrolig fort tom for mana hvis han går inn for maks dps, mens hvis han sparer litt og bruker Mind flay mer og Mind blast mindre så klarer han å holde dps'en oppe betydelig lengre

Endret av Lufen
Skrevet (endret)
jeg har sett feral druids som healer bra med riktig gear, samme druid med feral gear gjør med skade enn rouges, tanker bedre enn mange warriors.. så helt hvem som er mest allsidig tror jeg er druid du...

du har sett og sett jaja...poenget er at vi snakker om å spille klassen sin til det perfekte. Ikke noob warriors (og andre) som ikke vet hva dem gjør. Og druid er jo ikke akkurat på topp i dmg i raid heller da? På toppen i dmg finnes warriors, rogues og mages etter alt jeg har lest og hørt.

EDIT: En sinnsykt dyktig shadowpriest kunne sikkert havnet på top i dmg i et party med middelmådige/dårlige spillere fra dem andre klassene. Kanskje til og med en pala hehe...men da skal riktignok dem andre være idioter eller afk:)

Endret av gamer73

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...