Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB portene virker ikke


Anbefalte innlegg

Trenger hjelp til å løser et USB problem;

Maskin; Medion bærbar (cybercom) MD95275

 

Ingen av USB protene virker

Virker som om de gir ut støm

Minnekortleserne virker (tror de er bassert på USB grensesnitt.)

Finner ingen problem blant driverne.

 

Prøvd så langt;

Fjærne og reinstalere driverne

reinstalere Windows

Loade BOIS standard.

 

Problemet begynte etter jeg holt på med et litt kranglete MIDI-keybord (på software siden). Ble fortalt på forumet til keybord produsenten at jeg måtte slette noen linjer i registery. etter dette dukket problemet opp. Men jeg vet ikke helt om det er relatert til dette eller ikke. Problemet er at jeg brukte ikke USB portene til noe annet enn å prøve å få keybordet til å virke, og siden USB portene gir ut strøm så vet jeg ikke når det skjedde eller om det var programvaren på MIDI-keybordet som gjorde det?

 

Venligst hjelp meg, må få de til å virke igjen.

MVH

Gimlin :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke USB-drivere er det du har installert? da jeg reinstallerte min bærbare husker jeg at windows installerte noen drivere som jeg "Incompatible VIA USB driver" eller noe lignende på det. For meg så det ut som alt var fint i device manager, og fant ikke ut hvorfor USBen ikke virket helt til jeg leste navnet på USBen.. Da måtte jeg gå til VIA sine sider og finne drivere som virker. (hvorfor i all verden installerer windows drivere som ikke er laget for å virke istedenfor å komme opp med en melding om at den ikke finner drivere som passer)

kanskje det er noe lignende du sliter med?

Og hvis du har noen andre USB enheter, mus, joystick eller lignende, prøv å plugge det i for å se om disse funker. Hvis de gjør det er det noe med USB-modemet, og ikke USB-portene.

Lenke til kommentar

OI takk for raskt svar

 

Ser ut til at det er helt standard windows (eller Intel) drivere. siden disse driverne er standard fra levrandøren og funket fint i ca 1 år så tror jeg ikke dette skulle være noe problem.

Mus virker ikke (gir korte glimt (infrarød) om jeg trykker på knappene med ca 2 sec intervaller). USB stick m/display. viser starting og et pc-zzzz-usb-stick, men windows viser ingen kontakt. så ingen USB tilkoblinger virker :(

Lenke til kommentar

Leste litt feil i den første posten din, trodde et USB-modem var nevnt, men når jeg leste posten din en gang til så jeg hva det var du spurte om, kanskje jeg leste feil forumtråd..

Jeg vet ikke helt hva som kan være gale, men kan virke som at USB-kontrolleren i maskinen er skadet, og at det ikke er et software problem. kanskje noen andre har bedre peiling enn meg på det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...