Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

prioritere IP-tlf istedenfor PCen


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har 4,4 mbit linje fra Bluecom. Jeg har også en hub her med 8 porter. Men det har ikke noe med saken å gjøre fordi, når jeg laster ned på makshastighet kan jeg ikke snakke i IP-telefonen min. Jeg mottar at folk ringer og de kan høre meg snakke. Men jeg hører ikke hva de sier fordi nedlastningshastigheten er på maks.

 

Så hvordan skal jeg gjøre sånn at PCen er slave og IP-telefonen er master.

Når IP-telefonen krevet nedlastningsbåndbredde må PCen vike unna.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, eller kjøp D-Link 4300 gaming router. Den har automatisk prioritering av sensitiv trafikk som Ip-telefoni og online gaming. Anbefales på det varmeste!

5723029[/snapback]

 

Er mange andre rutere som kan gjøre den samme jobben. Jeg ville langt mer annbefalt en moddbar Linksys ruter.

 

Om du har IP-tlf fra bluecom, så kan du ikke koble IP-tlf-modemet i switchen/rutern, den må komme rett etter modemet. Du kan prøve å ringe BC og si at det er ustabilt, de har et nytt IP-tlf modem som skal fikse det med QoS bedre.

Lenke til kommentar
Ja, eller kjøp D-Link 4300 gaming router. Den har automatisk prioritering av sensitiv trafikk som Ip-telefoni og online gaming. Anbefales på det varmeste!

5723029[/snapback]

 

Er mange andre rutere som kan gjøre den samme jobben. Jeg ville langt mer annbefalt en moddbar Linksys ruter.

 

Om du har IP-tlf fra bluecom, så kan du ikke koble IP-tlf-modemet i switchen/rutern, den må komme rett etter modemet. Du kan prøve å ringe BC og si at det er ustabilt, de har et nytt IP-tlf modem som skal fikse det med QoS bedre.

5724297[/snapback]

 

Hva mener du med at man ikke kan koble ip-telefon modemet rett i routeren? Du mener kanskje i LAN porten på roteren. Hvis du har ip-telefon fra bluecom skal ip-modemet kobles rett til WAN porten på routeren.

 

Edit: Har en WRT54GX v.2 og, skal prioritere ip-telefonen, men må ha mac adressen, har alle telefoner en mac adresse?

Endret av stinger82
Lenke til kommentar
Ja, eller kjøp D-Link 4300 gaming router. Den har automatisk prioritering av sensitiv trafikk som Ip-telefoni og online gaming. Anbefales på det varmeste!

5723029[/snapback]

 

Er mange andre rutere som kan gjøre den samme jobben. Jeg ville langt mer annbefalt en moddbar Linksys ruter.

 

Om du har IP-tlf fra bluecom, så kan du ikke koble IP-tlf-modemet i switchen/rutern, den må komme rett etter modemet. Du kan prøve å ringe BC og si at det er ustabilt, de har et nytt IP-tlf modem som skal fikse det med QoS bedre.

5724297[/snapback]

 

Hva mener du med at man ikke kan koble ip-telefon modemet rett i routeren? Du mener kanskje i LAN porten på roteren. Hvis du har ip-telefon fra bluecom skal ip-modemet kobles rett til WAN porten på routeren.

 

Edit: Har en WRT54GX v.2 og, skal prioritere ip-telefonen, men må ha mac adressen, har alle telefoner en mac adresse?

5725998[/snapback]

 

 

Mener bare at du kan ikke koble IP-tlf'en etter rutern, slik at han kan bruke rutern sin QoS-funksjonalitet.

Lenke til kommentar
må ha mac adressen, har alle telefoner en mac adresse?
Alt av nettverksutstyr må ha en MAC-adresse. Min WRT54GS v4 med Hyperwrt 2.1b1 + Thibor14 firmware har en enkel oversikt over alle IP'r og MAC-adresser på nettverket, du kan sikkert fixe deg ny firmware du også. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

 

Som sagt, sA funker ikke dette, siden IP-tlf mA stA i mellom ADSL-modem og switch/ruter.

5737493[/snapback]

 

Uhm. Men han trenger vel ikke en switch til? Altså;

 

Fra modem (som vel er i bridgemode?) til en QoS port på switchen, IP-tlf på den andre QoS porten og andre PCer til de andre ikke-QoS switchportene. Evt en ikke-QoS port til ekstern ruter.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Ja, eller kjøp D-Link 4300 gaming router. Den har automatisk prioritering av sensitiv trafikk som Ip-telefoni og online gaming. Anbefales på det varmeste!

5723029[/snapback]

 

Er mange andre rutere som kan gjøre den samme jobben. Jeg ville langt mer annbefalt en moddbar Linksys ruter.

 

Om du har IP-tlf fra bluecom, så kan du ikke koble IP-tlf-modemet i switchen/rutern, den må komme rett etter modemet. Du kan prøve å ringe BC og si at det er ustabilt, de har et nytt IP-tlf modem som skal fikse det med QoS bedre.

5724297[/snapback]

Modem? Er det ikke ATA du snakker om?

Lenke til kommentar

som nevnt noe tidligre trenger du en løsning med QoS for og prioritere for eks ip telefon pakker framfor torrent pakker osv... for og få QoS inpå nettverket ditt kan du kjøpe en ny router hvis du ikke har en som støtter det allerede. De fleste levrandørene Linksys, 3com for og bare nevne noen har proukter med dette innebyget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...