Gå til innhold

Hjemmenettverk via. Firewire


Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem med å få dette til å fungere på min nye pc.

Tidligere fungerte dette uten problemer.

Jeg har en stasjonær pc som kobler til internett via nettverkskabel.

Jeg har en bærbar pc som kobler til internett via tråløst nettverk.

Jeg har Nextgentel selv, og huseier har tråløst nett.

Jeg vil da koble sammen disse meg firewire kabel for å dele filer.

 

Har selvsagt prøvd veiviseren i windows uten hell.

Er det noen som har en guide/link til om hvordan dette skal gjøres.

 

Kan også bruke annen software.

Begge maskinene kjører Windows XP Proffesional.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå hatt en formatering av laptopen. La inn Windows XP Home edition.

Nå får jeg opp laptopen på den stasjonære, men jeg har ingen tilgang.

 

Tips anyone?

5748962[/snapback]

 

Det enkleste er å legge de filene/mappene du skal ha inn i mappen Delte dokumenter Så høyreklikker du på mappen og trykker på Egenskaper . Der trykker du på Deling . Så haker du av for Del denne mappen. Så velger du Tillatelser og haker av i de tre boksene som står der.

Siden du har XP Home så er jeg ikke sikker på at du har alle opsjonene som Pro versjonen har, men hvis du har en mulighet som heter Sikkerhet, så velger du denne, og sørger for at andre brukere har mulighet til å lese/skrive i denne mappen. Det velger du ved å hake av de mulighetene som du vil gi brukerne.

 

Så er det bare å reboote maskinen (for å være sikker på at den oppdaterer endringene), og koble Firewire kabelen mellom maskinene. Til slutt skriver du \\"maskinnavn\Dokumenter" i Kjør fra den andre pc'en (ikke den maskinen du delte mappa i). Fx, hvis den maskinen du delte mappa i heter "Hjem", så trykker du på Kjør, og skriver \\Hjem\Dokumenter Da skal du se mappa Dokumenter i et vindu. Så er det bare å klikke på den :)

Endret av Polarbastard
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå har jeg fått det til. Nesten helt iallefall.

La inn XP Pro på laptopen igjen.

Det eneste problemet nå er at laptopen ikke kommer på nett via tråløst. Den viser at den er tilkoblet, men når jeg plugger ut firewire kabelen kommer den ikke på nett.

Den stasjonære deler alså internett koblingen.

Noen enkle måter å angi standardenheter til internett oppkobling. Litt tungvint å måtte kjøre nettverks veiviseren når jeg skal bruke laptopen andre steder enn hjemme.

Lenke til kommentar

Rett før jeg blir sprø nå.

Nettverket funket som nevnt over for 2 dager siden, men når jeg skulle overføre noen filer nå nettop fant pcene ikke hverandre.

Det eneste som er gjort er at laptopen har vært avslått og den stasjonære har vært i dvalemodus.

Gir nok opp nå hvis ingen har en løsning. (ikkeno press alså :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...