Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Random system reboot


Anbefalte innlegg

Jaja.. Nok et reboot problem her folkens.

 

La oss først begynne med specs før jeg hakker løs på problemet

 

Specs:

Amd Athlon 64bit 3200+ 1,8GHz

ASUS A8V Deluxe hovedkort Socket 939

Soundblaster Live! 24bit

Sapphire X700 128 DDR3 AGP

WD 80GB IDE 8mb cache (WD800BB)

WD 250 GB SATA (WD2500JD)

Samsung 160 GB IDE (SP1604N)

2x Apacher PC3200 1BG ram

Chieftec 350w PSU

Windows XP Pro 64bit

 

Tilkoblede enheter:

MS Laser Mouse 6000

Logitech MX1000

MS Comfort Curve Keybord 2000

Logitech Quickcam Sphere

MS Sidewinder Joystick

Cubix Bluetooth adapter

Hitachi LCD skjerm

 

Kjøling:

CPU vifta som følger med CPUen

80mm kabinettvifte montert for innsug fremme

Stor Thermaltake dobbelinnsug vifte montert bak for å suge ut luft

 

Problemet:

Random reboots. Disse kan skje enten jeg gjør ingenting som for eks å surfe men det skjer alltid om jeg prøver å starte et spill. Det hender også innimellom når jeg prøver å sette filmer på fullscreen.

Enten så bare rebooter den ellers så henger den seg helt opp. Musepekeren blir da lilla, men musikken fortsetter å spille. Ihvertfall ferdig sangen før alt blir stille.

Når maskinen rebooter så blir skjermen først svart, det står no sync i displayet, musikken fortsetter å spille i 2-3 sec så rebooter den.

 

Når oppstod problemet:

Det oppstod egentlig da jeg oppdaterte Catalystdriverne mine uten å avinstalere de gamle. Ca 2-3 mnd siden

 

Hva er gjort for å fikse problemet?

Alt dette på så liten PSU? Vel jeg har koblet fra alt av ekstrautstyr. Det fungerer heller ikke. Men det som er så rart er at maskinen fungerte helt fint med alt dette koblet til i over 9 mnd! Overoppheting har jeg og tenkt på men CPU temp ligger på 33 grader. Eneste som ikke får skikkelig kjøling er HDDene. Disse kan bli veldig varme til tider.

Jeg har også formatert maskinen. Senest i går kveld. Samme problemene i dag. Hadde forøvrig vanlig Win XP Pro før jeg formaterte 64bit edition ble lagt inn nå nettopp.

 

Så slik er det altså... Noen som klarer å hjelpe meg? Tror selv det er et HW problem (duh! :p) Tror egentlig problemet er skjermkortet ettersom det musikk og det fortsetter litt selv etter at skjermen er blitt svart. Har forresten ikke for høy oppløsning. Kjører kunn 1280x768 (maks for skjermen)

 

Håper dere har noen løsninger. Skal uansett kjøpe nytt HK, PSU og skjermkort snart men da er det greit å vite om jeg får samme problemene her og.

 

Mvh

Audvin

Endret av Bossk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...