Gå til innhold

Innholdsrik adressebok og god kalender


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter ny jobbtlf. Har K700i fra før.

De viktigste funksjonene jeg er på jakt etter er:

 

* God adressebok (mest mulig info om en person - eks firma, stilling, fødselsdato, merknader, adresse, ringegruppe, kunne tilegne ringelyder og bilde, mm, i tillegg til det vanlige)

* God og oversiktlig kalender med å-gjøre-liste.

* God synkronisering med pc/outlook

* Hendig størrelse er et pluss, men ikke så nødvendig

 

Noen som har gode forslag?

 

På forhånd takk

 

El chico

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 6680 og er kjempefornøyd - synkroniserer enkelt mellom outlook og mobilen over bluetooth og alt går egentlig som en drøm. Samtlige opplysninger som er å finne på en person i outlook blir lagt over til telefonen og motsatt.

 

I tillegg dukker dagens gjøremål opp på "desktopen" på mobilen - slik at du alltid ser hvilke oppgaver du har å gjøre for dagen.

 

På toppen av det hele støtter telefonen quickoffice - et trådløst bluetooth tastatur for mobil koster rundt 1000,- idag. Hender ofte at jeg tar med meg mobil på møter og noterer på den istedenfor å dra med meg bærbare maskina mi.

 

Nå som N70 har kommet så har jo 6680 falt noe i pris.

Lenke til kommentar
På toppen av det hele støtter telefonen quickoffice - et trådløst bluetooth tastatur for mobil koster rundt 1000,- idag

 

Dette høres spennende ut. Har du en linkt til noen som selger dette? Var innom Quickoffice og fant MS Office programmene, men ikke tastaturet. Er det godt å bruke?

 

Ta en titt på f.eks. S75!

De siste årene har det gått i Samsung og Sony Ericsson. Men hadde S55 en gang i tiden og var fornøyd med den. Svakheten den gangen var at Siemens lå langt etter på skjermoppløsningen, og det ser jeg de fortsatt gjør. Virker ikke imponerende den skjermen S75 har når jeg leser tester. Er den bedre enn det skrives? At S75 kan lese officedokumenter (men ikke powerpoint?) og pdf er et pluss :thumbup:

Dessuten er den veldig rimelig.

 

Har også vurdert pdatelefoner som I-mate sin K-Jam, men er redd den blir litt stor å løpe rundt med i lomma. Tror løsningen må bli en telefon med mer lommevennlig størrelse.

 

El chico

Endret av El chico
Lenke til kommentar

For det første er K-jam faktisk ikke så stor. For det andre har du jo sp5 som har størrelse som en normal telefon.

Ellers er naturligvis de nyeste Nokia-modellene med series 60 et godt valg, og det er sant at det ikke er det området Siemens henger etter på. Personlig synes jeg det er lettest å få til sync med pc med Nokia.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

S75 har ikke en utrolig oppløsning på skjermen. Men hvis du overlever det minuset, tror jeg den passer perfekt. Dessuten er ikke oppløsningen så håpløs, særlig hvis du ikke skal bruke kamera og slik. Hvis ikke høy skermoppløsning er meget viktig for deg, ville jeg gått for S75! Veldig mye mobil for pengene!

Lenke til kommentar

Takk for tilabekmeldingene :yes:

 

Sync med PC er veldig viktig. Med SE K700i fungerer det ikke skikkelig. Mye styr for å i det hele tatt få til noe. Men den vil ikke synke kontaktlisten fra Outlook til mobil. Noen kommer over, men langt fra alt. Motsatt vei har det gått greit.

 

Har sett litt på N70. Virker til å være en bra tlf, om dog en smule treg.

Men det skal sies at den ikke er sååå mye mindre enn K-Jam... :hmm:

Blir N70 enda tregere når den kjører mulit-task med flere operasjoner samtidig eller er den "like treg" hele tiden?

 

K-Jam har WLAN, touchscreen og tastatur, men ikke 3G og egner seg vel ikke til så mye enhåndsoperering...? Ihvertfall ikke SMS. Kanskje har den litt liten prosessor (200 MHz)? Den har heller ikke radio som jo er kjekt å ha.

 

Ikke lett dette :hmm:

 

El chico

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...