Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skjermkortet blir veldig varmt


Anbefalte innlegg

jeg har et Gainward GeForce 6600GT 128MB 1,6n GDDR3 PCI-Express, "Golden S., Goes Like Hell" og kortet ligger på rundt 90 grader og stiger til over 100 grader når jeg spiller. hva kan være galt?

 

 

 

resten av pc'en ser slik ut:

 

Motherboard:ASUS P5GD1

prossesor: Pentuim 4 3.4 ghz

strømforsyning:Fortron/Source Strømforsyning ATX 400W 120mm, 24pin, SATA

RAM: 1280 og 1024 av dem på dual.

Windows pro XP med service pack 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den kabinettempen din synes jeg var ganske høy. Har du noen vifter i kabinettet ?

Hvis ikke vil jeg anbefale at du anskaffer deg et par stykker. Lavere temp i kabinettet vil hjelpe ganske mye på tempen på kortet også. Selv om jeg mener å ha lest at disse kortene takler temperaturer over dette. Du er vel ikke plaget av artifacts og da tåler kortet det (iallefall forløpig), men som sagt lavere kabinettemp vil hjelpe mye. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Zalman har noen gode GPU kjølere som burde gjøre susen. Husk at temperaturen på skjermkortet ikke kan bli lavere enn det som er i kabinettet.

Lenke til kommentar

jo takk for hjelpen. tempen sank til 30 grader i kabinettet og til noen å 40 grader på kortet en stund. trodde alt var bra men så sa det poff og kortet slokna helt. må nok kjøpe nytt ja=)

 

ps: hva er artifacts? flickering noen steder på skjermen eller no?

Endret av Agaroth
Lenke til kommentar
jo takk for hjelpen. tempen sank til 30 grader i kabinettet og til noen å 40 grader på kortet en stund. trodde alt var bra men så sa det poff og kortet slokna helt. må nok kjøpe nytt ja=)

 

ps: hva er artifacts? flickering noen steder på skjermen eller no?

5721094[/snapback]

 

Det er grafikkfeil ja.. Prikker streker osv..

 

 

Men du trenger ikke kjøpe nytt.. ta å lever det inn på garantien ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...