Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mulig å videresende trådløst nett med router?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, trådløst *er* dritt.

 

Trådløst er en teknologi som i mine øyne er sub-standard og ikke verdt bryet, verken med oppsett, vedlikehold, sikring og normal bruk.

 

Jeg anbefaler kabel i alle tilfeller; dersom du kan trekke strøm til et rom kan det også trekkes kabel.

 

Løsningen for deg er en repeater eller en antenne. Og 15 pakker paracet for påfølgende hodepine med å sette opp dette.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Trådløst er ubruklig som et stabilt alternativ er jeg også enig i ja! Greit til en bærbar og slikt men ikke noe mer.

5718777[/snapback]

 

Har ikke hatt noe problemer etter at jeg flyttet inn i ny leilighet og gjorde min stasjonær trådløs. Men la litt penger i kort og router da. Har SRX kortet og routeren til linksys. Nå skal det vel kanskje også sies at jeg har 100% signalkvalitet og kvantitet.!?

Lenke til kommentar
Ja, trådløst *er* dritt.

 

Dette er rett og slett TULL! Trådløst kan være stabilt det også om du har bra utstyr og nettet er riktig satt opp, og om du ikke sitter helt i utkanten av dekningsområdet. Har selv en Cisco 350 AP på hybelen og har ALDRI opplevd noe problem. Her hjemme har jeg en Linksys WRT54G som også er 100 % stabil. Så trådløst kan godt være like stabilt som kabel.

Lenke til kommentar

Kjempebra for deg på din *hybel". Tipper det ikke er snakk om mer enn 50 kvadratmeter ?

 

Det trådløst suger på er over 3 etasjer og gjennom store hus med mere med ett aksesspunt, hvilket er hva trådstarter sliter med slik jeg forstod.

 

Sant, trådløst kan være like stabilt som kabel, men det spør på forholdene. Trådløst kan aldri erstatte 100 meter med kabel på en brukbar måte, driftsmessig sett.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Alt radiosamband er avhengig av et brukbart signal for å overføre store datamengder.

Har man bra signal og godt utstyr, er det ikke noe i veien for at dette skal virke omtrent som kablet (også bra ping). Men har man mulighet så anbefaler jeg å ta jobben for å få kablet nettverk :ermm:

Lenke til kommentar

Har selv et ganske stort hus med 3 etasjer, og det er håpløst med trådløst. Dvs. det funker greit, men blir ustabilt når store mengder skal flyttes, eller flerne bruker nett på likt osv.. Har testet mye trådløst fra elkjøp (siden jeg her kan bytte det ;) )

 

Har kablet nå rundt om i huset., kablet litt coax og telefon i samme sleng så blir ting så mye bedre i mine øyner. Sikrere er det også.

Lenke til kommentar

Signalkvaliteten er etter min meningen helt avhengig av hvilke andre strålingskilder man har i nærheten og hvilke materialer som er i vegger og tak og diverse rundt om kring. Dersom mye stråling (mikrobølgeovn er f.eks en versting...) kan du f.eks slite med å få signal rett ved siden av antennen.

 

Dersom det er mye ledninger og armeringer i vegger kan du også risikere å ha nærmest et Faraday-bur som blokkerer alle signaler.

 

Har du mye uskjermede patchkabler i nærheten som er dårlig tvinnet (kanskje du har mekket litt selv) kan dette være en problemkilde også.

 

DBi-styrken til avsender og mottaker er også sentralt her. Det finnes antenner som kan sende et signal punkt til punkt over 110 km, endel mindre gjennom diverse materialer men som mister mye mer av rekkevidden med en gang man beveger seg ut av det innstilte punktet. Parabol-antenne f.eks.

Endret av ktitlest
Lenke til kommentar
Ja, trådløst *er* dritt.

 

Trådløst er en teknologi som i mine øyne er sub-standard og ikke verdt bryet, verken med oppsett, vedlikehold, sikring og normal bruk.

 

Jeg anbefaler kabel i alle tilfeller; dersom du kan trekke strøm til et rom kan det også trekkes kabel.

 

Løsningen for deg er en repeater eller en antenne. Og 15 pakker paracet for påfølgende hodepine med å sette opp dette.

5718618[/snapback]

 

He He, mange som mener trådløst er dritt, men det er helt enkelt fordi de ikke har snøring på å sette det opp riktig. Hvis man passer på å holde seg unna frekvenser som andre naboer har satt opp sitt hjemmenettverk på og passer på att MTU er satt til riktig størrelse i router og maskiner, så fungerer det helt perfekt.

Når du velger frekvens som du vil kjøre ditt nettverk på, så ta ett scann over nabolaget ditt, å se hvilke frekvenser som allerede er i bruk.

Hvis du feks finner att kanal 1,3,5 er i bruk, så velger du en frekvens som ligger minimum 3 kanaler fra de som er i bruk, så i dette tilfelle ville jeg valgt 9

Hvis man gjør dette, så slipper du å få ett ustabilt trådløst nettverk, som du faller av.

Lenke til kommentar

Sant nok, men det blir så veldig mye knussel for den gjenge bruker som ikke har pæling. Har selv trådløs tilgang på skolen uten problemer, men det er snakk om over 30 aksesspunkt med 12 repeatere for at det skal funke.

 

Da legger jeg heller kabel mellom 3 maskiner :)

Lenke til kommentar
Ja, trådløst *er* dritt.

 

Trådløst er en teknologi som i mine øyne er sub-standard og ikke verdt bryet, verken med oppsett, vedlikehold, sikring og normal bruk.

 

Jeg anbefaler kabel i alle tilfeller; dersom du kan trekke strøm til et rom kan det også trekkes kabel.

 

Løsningen for deg er en repeater eller en antenne. Og 15 pakker paracet for påfølgende hodepine med å sette opp dette.

5718618[/snapback]

 

He He, mange som mener trådløst er dritt, men det er helt enkelt fordi de ikke har snøring på å sette det opp riktig. Hvis man passer på å holde seg unna frekvenser som andre naboer har satt opp sitt hjemmenettverk på og passer på att MTU er satt til riktig størrelse i router og maskiner, så fungerer det helt perfekt.

Når du velger frekvens som du vil kjøre ditt nettverk på, så ta ett scann over nabolaget ditt, å se hvilke frekvenser som allerede er i bruk.

Hvis du feks finner att kanal 1,3,5 er i bruk, så velger du en frekvens som ligger minimum 3 kanaler fra de som er i bruk, så i dette tilfelle ville jeg valgt 9

Hvis man gjør dette, så slipper du å få ett ustabilt trådløst nettverk, som du faller av.

5740288[/snapback]

 

 

Noen tåplige påstander her! Problemet er at ikke alle bor på en hybel med skolenett etc...

 

Er mange ting som skal klaffe for å få et 100& optimalt trådløst nettverk i en enebolig. Bla. så nevnes det microvner osv. Blir litt dumt om jeg skal foreslå for kona at vi må flytte kjøkkene og rive et par vegger for at jeg skal få mitt trådløse til å funke optimalt!!

 

Og scan over nabolaget... Slike prosjekter gidder ikke vanlige dødlige å sette i gang...

Lenke til kommentar
Du trenger vel en repeater ?

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316551

5718022[/snapback]

 

 

Litt dumt spørsmål kanskje.. men vet du om denne er avhengig av en spesiell ruter..? Har hørt at noen repeatere krever at den som sender signalene er av samme type. Har en sparklan trådløs 54 mbps ruter.

 

->Når den brukes som tilgangspunkt, gir den internett-tilkobling til én PC

Som da vil si at den har en LAN utgang så den kan kobles rett på en pc?

Men den vil fremdeles forsterke signalene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...