BigJackW Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 (endret) Hei Jeg var på lan i forrige uke. Da overhørte jeg en samtale at det var en som hadde hacke seg inn på windows xp maskina til en på lanet, så hadde han gått inn i passordfilene til windows. Han brukte Linux Ubuntu. Vil dette la seg gjøre? :| Lagrer windows passordene i en passord fil i det heletatt?? Edit: Det var ikke meningen å finn ut hvordan jeg hacker, men om han løy eller ikke? Endret 6. mars 2006 av BigJackW
BigJackW Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Skrevet 6. mars 2006 (endret) Det var ikke meningen å finn ut hvordan jeg hacker, men om han løy eller ikke? Endret 6. mars 2006 av BigJackW
Alastor Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 Vi kan diskutere hvorvidt dette går eller ikke - men ingenting spesifikt på HVA man gjør.
BigJackW Skrevet 6. mars 2006 Forfatter Skrevet 6. mars 2006 Det var det som var meninga med tråden, takk.
Axentrix Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 (endret) Kjapt enkelt svar: Windows XP lagrer passord-hash i SAM fila Denne får du ikke tilgang til mens windows kjører, men du kan feks mounte windowspartisjonene med linux-livecd. Så må man bruteforce passord ved hjelp av diverse programmer Ordbokangrep er ofte fint, men ikke alltid.. Passordene er hashet med en (saltet?) enveisalgoritme, som selvsagt ikke lar seg "tilbakeregne" Sier ingenting om hva slags programmer og verktøy man kan bruke Endret 6. mars 2006 av Axentrix
Jarmo Skrevet 6. mars 2006 Skrevet 6. mars 2006 (endret) Vi kan diskutere hvorvidt dette går eller ikke - men ingenting spesifikt på HVA man gjør. 5710536[/snapback] Hehe ! Ingen hacking men helt lovlige verktøy som jeg har brukt flere ganger... http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm#1 Forøvrig en meget bra nettside: http://www.petri.co.il/index.htm Endret 6. mars 2006 av jarmo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå