Gå til innhold

SN26P hva får jeg i den for 10k?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg en pc.. en shuttle pc for å være helt korrekt.. Har vurdert en SN26P, men har sett at den ligger på en ganske så høy pris.. Derfor lurte jeg på hva det beste du kan stappe oppi denne shuttlen uten å gå over 10k grensen.. Jeg spiller ganske mye så grafikk kortet er høyest prioritet

 

Noen som har noen gode forslag?

Takk på forhånd :dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å kjøpe meg en pc.. en shuttle pc for å være helt korrekt.. Har vurdert en SN26P, men har sett at den ligger på en ganske så høy pris.. Derfor lurte jeg på hva det beste du kan stappe oppi denne shuttlen uten å gå over 10k grensen.. Jeg spiller ganske mye så grafikk kortet er høyest prioritet

 

Noen som har noen gode forslag?

Takk på forhånd  :dontgetit:

5709090[/snapback]

Trenger du SLI? Hvis ikke kan du spare ca. 1600,- på å kjøpe en sn25p istedet for en sn26p.

 

Shuttle SN25P er ukens tilbud på Netshop, til 3350,-

Så trenger du en prosessor... Komplett har tilbud på en 4200 X2, men med den blir det litt lite penger igjen til grafikkortet, så her kan du for eksempel kjøpe en 3500+ (OEM) til 1725,-

Minne må du ha... igjen har Komplett et fint tilbud på 2 GB med minne til 1295,- Og til de som sier at 2 GB minne er aaaalt for mye... når jeg kjører Battlefield 2 bruker jeg som regel over 1500 MB minne.

Harddisk... Jeg liker Samsung. P120S er fiiin. 850,-

 

Nå står det igjen ca 2700 til skjermkort, og da ville jeg ha gått for et 7800 GT, f.eks et PoV 7800GT til 2495,-

 

Da kan du selv velge om du vil finne noe minne fra Netshop for å samle alt fra ei sjappe. F.eks. dette til 1695,- , men da er vi med en gang over prisgrensa. Opp til deg om du vil gå for 1 eller 2 GB minne.

 

Hvis skjermkortet støyer litt for mye etter din smak, går det an å bytte ut vifta med en Zalman VF700-kjøler senere. Den får akkurat plass (hadde den vert 1 mm større, kunne det ha blitt vanskelig ;) )

Andre tips angående sn25p: IKKE installer medfølgende lyddriver. Hent nye fra VIA! (Ellers risikerer du å ikke kunne skru på mic boost)

De forhåndsinstallerte S-ATA kablene er ikke helt til å stole på. Går sikkert bra med en harddisk... men i RAID fungerer de ikke.

 

Hvis du i tillegg må kjøpe OS, og må fortsatt holde deg under 10k- grensa, kan du spare penger på minne.

Lenke til kommentar
Hmm, takk for hjelpen... tror faktisk jeg går for det du sa :D Litt over grensa er nok greit.. men er det vanskelig å sette sammen maskinen? er ikke akkurat "skilled" til å bygge pc'er..

5711337[/snapback]

Enkel å jobbe i. Greie forklaringer følger med.

 

Men jeg ser jeg har glemt en viktig del i anbefalingen. Hvor ble det av DVD-brenneren? :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...