Gå til innhold

Den potensielt store Macbook Pro tråden


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Tenkte jeg skulle lage en Macbook Pro tråd der vi kan dele erfaringer og gi hverandre tips osv.

 

Spesifikasjonene:

 

15.4-inch widescreen display

Up to 2.16GHz Intel Core Duo

667MHz frontside bus and main memory

PCI Express architecture

Up to 120GB Serial ATA hard drive

ATI Mobility Radeon X1600 with up to 256MB memory on 16-lane PCI Express

ExpressCard/34 slot

Dual-link DVI, VGA adapter included

One FireWire 400 port, two USB 2.0 ports

Optical digital and analog audio I/O, built-in microphone and stereo speakers

Slot-loading SuperDrive

Illuminated keyboard, Scrolling TrackPad

Built-in AirPort Extreme (802.11g), Bluetooth 2.0+EDR, and Gigabit Ethernet

Mac OS X Tiger with iLife ’06 featuring iWeb, iWork ’06 trial, and more

 

6569_large.jpg

 

 

 

 

Bestilte for 14 dager siden en Macbook Pro 1.83ghz varianten med 7200rpm disk. Er veldig spent på hvordan disken blir å påvirke støynivået og batteritiden.

 

Som mange vet så lønner det seg ikke å kjøpe ram hos apple, derfor er det vanligst å kjøpe fra butikker som komplett, netshop, psdata osv... Derfor hadde det vært kjekt at noen kom med konkrete anbefalninger til hvilken ram som burde benyttes. Ikke alle rammerkene er kompatible med mac...

 

 

 

Lenker som omhandler Macbooken:

 

http://arstechnica.com/reviews/hardware/macbookpro.ars

 

http://www.macworld.com/2006/02/reviews/mbpromain/index.php

 

http://www.loudthinking.com/arc/000565.html

 

 

 

PS: Postet denne tråden her siden jeg ikke finner mac katagorien som eksisterte her før.

Endret av Daemonifuge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får henge meg på da:D

Har tenkt å bestille en MacBook Pro nå jeg også, med 1.83Ghz 1024MB/RAM og 100GB harddisk... hakke råd til 7200rpm... må heller ofre det mot litt ekstra hardiskplass:p

Irriterer meg at MacBoom Pro er så j*** billig i USA + at de får den innen 24timer... ÅååÅååÅåhh.. her må vi jo vente 3-4uker. uffuff..

 

Så, noen andre som skal skaffe seg macbook pro eller har noe annet å komme med??

Lenke til kommentar

Argh, søkte opp Powerbooken på Kuehn Nagel sine sider og det står fortsatt Flight Booked, med andre ord den er fortsatt i Shanghai :(

 

 

04 mar 06 32 05 Flight Booked Apple Shanghai 13 mar 06

03 mar 06 30 63 handover at supplier Apple Shanghai 13 mar 06

03 mar 06 00 04 Picking confirmed, EDI received Apple Shanghai

03 mar 06 30 61 Consignment Booking received from supplier Kuehne & Nagel Shanghai 13 mar 0

Endret av Daemonifuge
Lenke til kommentar

Urettferdig at alt skal være så dyrt her ass...

 

Men vurderer å kjøpe på "skolelisens", Pro'en går jo ned 1000kr på denne måten, vil de spørre etter "skolebevis"? har et 3år gammelt et :p

Lurer bare på om noen har prøvd dette...

 

 

Tror neimen jeg går for 2,16ghz versjonen med 2gb, 120gb... kun27.204,-

Og når jeg først er igang, hvorfor ikke krysse av for en sånn 30" LCD skjerm...

tilsammen kun 38.684,52,- meeeeen, frakten er GRATIS!! :dribble::tease:

 

 

EDIT: men er det sant at brennern kun brenner 4x?? i PowerBooken satt det en 8x... hva er vitsen med å nedgradere?? :no:

Endret av tiiim
Lenke til kommentar

Grunnen til at de ikke satte inn en 8x brenner var visst at de ikke fikk plass, siden 8x DL brennere er fysisk større. Har desverre ikke noe belegg til utsagnet, men jeg tror det var på www.macrumors.com at jeg leste det.

 

 

Blir en skikkelig verstingsmaskin du skal kjøpe deg!

 

Angående det med studentrabatt; få noen andre til å kjøpe for deg :) Kjenner mange som har gjort det, hehe.

Endret av Daemonifuge
Lenke til kommentar

Blir en skikkelig verstingsmaskin du skal kjøpe deg!

 

 

Tror jeg var litt ironisk, desverre... :blush:

Men lov å drømme...

 

Tenkte også på det med å få kompiser til å kjøpe for seg, men man må jo alltid ha "tillgang" til kompisen i tilfelle maskinen trenger service osv...

Men man kan jo alltid få seg en kjæreste :w00t:

 

hehhehe.. blir nok 1,8 versjonen på meg...

Lenke til kommentar
bestilte en stk macbook pro 1,67ghz (nå 1,83) med 512mb ram.gjorde det med en gang den kom opp på siden til eplehuset, satser på at den ankommer butikken i neste uke slik at jeg får hentet herligheten

5718965[/snapback]

 

 

Skal jeg hente den for deg eller?? :p

 

...Ventetiden på denne MacBooken virker som er utrolig lang, er dette riktig?

Hvis jeg altså bestiller min nå, så har jeg den om 1-2mnd?!?! :(

Lenke til kommentar
bestilte en stk macbook pro 1,67ghz (nå 1,83) med 512mb ram.gjorde det med en gang den kom opp på siden til eplehuset, satser på at den ankommer butikken i neste uke slik at jeg får hentet herligheten

5718965[/snapback]

 

 

Skal jeg hente den for deg eller?? :p

 

...Ventetiden på denn MacBooken virker som er utrolig lang, er dette riktig?

Hvis jeg altså bestiller min nå, så har jeg den om 1-2mnd?!?! :(

5719423[/snapback]

 

Hvis du bestiller den nå tipper jeg at du får den i slutten av mars. Vet om personer som bestilte for et par dager siden og da har apple estimert utsendelsedato på 27 mars.

Lenke til kommentar
selvfølgelig, skal jeg overføre pengene for den ? ;)

ventetiden kommer nok til å forbedre seg, du kan høre med lokale butikker som selger apple (eplehuset, officeline f.eks).

5719564[/snapback]

 

hehehe... eplehuset og officeline skal ha 1000kr mer for maskinen enn apple.no :tease: .... men er vel lov å spørre dem fordet :p

Lenke til kommentar

Hvis du bestiller den nå tipper jeg at du får den i slutten av mars. Vet om personer som bestilte for et par dager siden og da har apple estimert utsendelsedato på 27 mars.

5719875[/snapback]

 

Kommer til å døøø under ventetiden... vente i 20dager? :whistle:

Høres fryktelig lenge ut... På Elkjøp tar man bare maskinen under armen og går :tease: .... men elkjøp er jo ehh, elkjøp :thumbdown: + at de kun har iBook trur jeg..

Endret av tiiim
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...