Gå til innhold

Elendig søkefunksjon


Anbefalte innlegg

Det er umulig å finne noe du leter etter på dette forumet. Hvis noen spør om noe her på forumet sier alltid noen; dette har vert diskutert før, bruk søke funksjonen....

Men mange av de har kanskje søkt, og leitet i evigheter etter det, inkludert meg.

 

Det er jo elendig søkefunksjon, det virker nesten så den lister opp alle trådene i forumet i en tilfeldig rekkefølge. Det burde være mulig å søke med flere ord og.

 

Et lite tips; dere kan lære litt av google. Den finner nesten alt i en grei rekkefølge, det mest relevante øverst og alt drittet nederst, og du kan finne det du skal ved å søke med flere ord sånn at det blir et mer nøyaktig søk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-21 19:07, skrev bushdevil:

Quote:


Den 2002-09-21 18:54, skrev JSS:

Det er jo elendig søkefunksjon, det virker nesten så den lister opp alle trådene i forumet i en tilfeldig rekkefølge.


 

Kanskje det blir bedre hvis du velger en kategori for det du søker etter?

Nei det hjalp ikke meg i dag.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 18:54, skrev JSS:

Det er umulig å finne noe du leter etter på dette forumet. Hvis noen spør om noe her på forumet sier alltid noen; dette har vert diskutert før, bruk søke funksjonen....

Men mange av de har kanskje søkt, og leitet i evigheter etter det, inkludert meg.


Det er jo elendig søkefunksjon, det virker nesten så den lister opp alle trådene i forumet i en tilfeldig rekkefølge. Det burde være mulig å søke med flere ord og.


Et lite tips; dere kan lære litt av google. Den finner nesten alt i en grei rekkefølge, det mest relevante øverst og alt drittet nederst, og du kan finne det du skal ved å søke med flere ord sånn at det blir et mer nøyaktig søk.


 

Jeg er helt enig med deg. Hvis man leter og ikke finner noe relevante poster for den problemstillingen man er ute etter, så kommer det en "idiot" og sier at du må søke på forumet fordi det er tatt opp før.

 

Noen folk innpå forumet her "sanker" poster for å ha flest mulige å briefe med. Tror det er flest sånne som svarer på den måten. Det er greit at man forteller at det er tatt opp før så lenge man har et forslag til problemløsning. Men når man kun skriver "søk på forumet" så kan man like godt la være å svare etter mitt skjønn. Er jo ikke noe skikkelig svar det vet du :roll:

 

Trossalt er jo 99,9% av problemene tatt opp før :roll:

 

Det er IRRITERENDE ja.

 

Sveinl.

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-09-22 01:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 01:00, skrev Sveinl:


Men når man kun skriver "søk på forumet" så kan man like godt la være å svare etter mitt skjønn. Er jo ikke noe skikkelig svar det vet du
:roll:


 

Spørsmål: hva er raid?

 

Svar: søk på forumet

 

Løsning: søke med nøkkelordene "hva er raid", søk på alle ordene og bare i emne.

 

Hva har skjedd?

 

- Threadstarter har fått et svar som gjorde at han meget lett kunne finne ut av RAID er.

- Threadstarter lærte å bruke søkefunksjonen og kan nytte svaret til å besvare senere problemstillinger.

 

Gir du en mann en pizza og har du gidd ham mat for en dag, gi samme mann nummeret til Peppe's og du har gidd ham mat for resten av livet :smile:

 

Selvsagt kan ikke alle spørsmål besvares med "søk i forumet", men visse ting som f.eks "hva er raid" og "hva er peltier" er det ok svar på IMO.

 

mvh en som gir blanke f'en i hvor mange innlegg han har skrevet, men får endel pga at han har mye å si :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-22 12:21, skrev Anders Leipsland:


Spørsmål: hva er raid?


Svar: søk på forumet



 

Hehehe.... godt eksempel du kom med der :grin: men det er ikke alle spørsmål som er av så enkel karakter da.

 

Hvis vi ser bort fra eksemplet ditt...

Hvis du skal hjelpe noen med en mer avansert problemstilling som er tatt opp før, så kan du poste en link istedet. :smile:

 

Det er mye bedre enn å få "Søk på forumet" til svar. Dessuten har DU mer greie på nøyaktig hvilken "tread" som svarer på spørsmålet. Det tar deg 10 sekunder å lete opp riktig "tread" og 2 sekunder med "klipp ut" og "lim inn".

 

Av og til søker man selv og får "140" poster i søkeresultatet. Da blir det som å lete etter nåla i høystakken ("treaden i forumjungelen" :grin:) vet du, og da spør man om hjelp. Hva får man til svar da? Jo nemlig..."Søk på forumet" :roll:

 

Vel, det er mitt synspunkt. Ikke at jeg nødvendigvis har 100% rett, men jeg har et poeng i det jeg sier.

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Det tror jeg også Anders.

 

Det store spørsmålet er om personen har søkt på forumet eller ikke. Det vet vi ikke. Isåfall må alle som har søkt, skrive det i innlegget sitt og da tror jeg vi blir lei av å lese "har søkt på forumet" etterhvert. Mange har faktisk begynt med det for å unngå å få "søk på forumet" som svar.

 

Så en link er ikke å forakte i tilfelle vedkommende har "søkt seg ihjel" allerede.

 

Det er vanskelig å finne en god løsning på dette problemet dessverre, så vi må nok bare leve med det.

 

Tror nok vi er ganske så enige ja. Vi representerer bare hver vår side av saken hvor begge har rett i utgangspunktet. :smile:

 

Og når begge har rett, kan ikke løsning på problemet defineres. Utrolig, men sant :grin:

 

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...