Gå til innhold

300 GB Disk vises som 32 GB i Bios og Windows.


Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp satt sammen min nye maskin.

Noen av dere har sikkert sett speccen før, men dere kan se i Profilen min hvis noen lurer. Jeg holder på å formaterer maskina jeg nå.

Skal da legge inn Windows 2000 Pro+Sp4 Eng og Windows XP Pro+Sp2 i Dualboot.

På hver sine partisjoner så klart.

Uannsett: I Bios står det navnet på disken å der er det tallet 300 inni, men når jeg starter maskina vises den bare som 32 GB. Windows 2000 CD`en er med integrert Sp4 på. Noen som vet hvordan jeg får det til?

Har ikke mulighet til nett tilgang på den pc`en før i neste uke. Håper noen kan hjelpe.

 

PS: Dette bør jeg kunne, det er jobben min, men er litt vanskelig når jeg sitter med problemet i fanget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har DU lest sticky ?

 

32 GiB er 99 % relatert til en jumpersetting, og ikke manglende støtte for store disker.

 

Jevnfør post nr 6 av Bitex. Sticky i seg selv regnes for mange som den første posten, ikke hele fandenskapet på langt over 2000 svar til tider. Litt mer presisjon er ofte ønsket :)

 

Trådsarter burde sjekke harddisken for en jumper som står på "Limit to 32 GiB" eller tilsvarende.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar

Har bare vært borti dette på maxtor disker. Seinest i forrige uke faktisk :p. E en jumper som står på safe mode elns som e ment for en eller annen form for merkelig server bruk. Av en eller annen syk grunn har de funnet ut at å sette jumperen til d som standard e meget brukervennlig.

Lenke til kommentar

Da var problemet løst. Jeg tok ut jumperen på 300 GB disken, starta maskina, partisjonerte disken i 6 deler 5x50 og og 1x34 eller noe sånt. Nå er alt bra. Alt går som en drøm.Hehe, XP rekker nesten ikke å starte før den er ferdig oppstarta :p.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...