Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fattern skal kjøpe Varebil - diesel.. tips?


Anbefalte innlegg

Faren min skal bytte bil... noen som har erfaringer med VW Sharan her?

 

Kriterier:

 

Pris ca 100 000 - 150 000

Diesel (gjerne turbo)

Høy sittestilling (pga litt dårlig rygg)

Han kjører 50 000 i året, så en bil med lav km hadde vært flott...

 

 

Noen forslag?

 

VW Sharan var det jeg fant som kunne likne på noe...

 

Håper på litt feedback;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hiace er er blikkboks, de nye er masse bedre, men fremdeles unødvendig stor for mange.

Bedre å ta en mindre bil med bedre komfort, så lenge han ikke skal frakte store/tunge gjenstander.

5697831[/snapback]

 

hiace er i samme størelse som transporter og vito.. Vanskelig å få noe mindre varebil.

Den er ikke noe mere blikkboks den en konkurentene. Bare mye bedre kvalitet

Lenke til kommentar
Delvis enig, men de nyere Hiace-modellene er vel ikke så ille komfortabel?

5701284[/snapback]

 

Hiace er en gammel modell, dagens modell kom i 1995 og det har ikke skjedd så mye med den utover endring av motor og smådetaljer i intriøret.

Om dagens modell blir erstattet eller ei er vel uvisst, den er jo en bagatell og regne på det europeiske markedet og Toyota norge har jobbet hardt for og overbevise de om at de bør fortsette med en varebil i europa.

Lenke til kommentar

Sa ikke at hiace er en overdreven komfortabel bil.... Men hvis du skal ha en bil som virker uten stopp mellom servicene er det jo bare hiace som duger.

Vito kommer jo ferdig rustet til kaia i drammen, og Sharan er jo alt mulig galt med ;)

Er man plaget av støy kan man jo dempe den litt ved å støyisolere vareveggen med asfaltmatter og skum. Det koster noen hundrelapper, men virker bra.

 

Kjøper du en som har firehjulstrekk har du aldri problemer med framdriften ;)

 

Den "nye" typen er ikke blikkboks når det kommer til kollisjons sikkerhet ihvertfall ;) har rettet mange sånne, og de er harde for å si det sånn :)

Lenke til kommentar

Kjøpte meg en 2000 modell HiAce jeg, 2.7 liter bensin med 144hk, så den er rask av varebilene (0-100 på 11.5 sek. ved tom bil) Dette er vinterbil/jobbil/reservebil, kjekt å ha en bil #2 når man driver å mekker på #1.

 

Den er ganske god å kjøre til å være kassebil, dobbel airbag, stålbjelker i dørene, stor og sikker. Aldri vært noe tull med denne, typisk japanerkvalitet. Det er mulig å få dem ganske pen, lakkerte støtfangere, speil, alufelger etc :)

 

Og lasteplass er det nok av, 6kubikkmeter, 1 tonn er mulig å hive inn bak. Jeg vil anbefale denne bilen. Ser du hvilke varebiler firma kjøper mest av så sier det litt.

hiace1.jpg

Lenke til kommentar

Hmm.. ok

 

Vi skal prøve denne i morgen:

 

www.autodb.no/cgi-bin/car/prospect.pl?nr=930739&username=møllerålesund

 

 

 

Noen som vet noe mer om denne type bil? ser at dere skriver at det er alt mulig galt med de.. men gjelder det "ny typen" også? de kom vel med en facelift i 2002 om jeg ikke tar helt feil...

 

 

Ellers er Toyota også et bra alternativ

 

 

pris er max 160 000

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...