Gå til innhold

Lagring av bilder


Anbefalte innlegg

Hvis ønsket er å ta bilder i raw-format har jeg et problem med å ha nok lagringskapasitet. Det er ikke alltid det er så enkelt å fly rundt med bærbar PC hele tiden. Det tar også lang tid å slå den på å tømme kortet. Spørsmålet blir da, finnes det noe annet man kan tømme minnekortet i på en enkel og grei måte? Ekstern harddisk med kortleser feks?

 

Hva benytter andre seg av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstern harddisk MED kortleser tror jeg du ikke finner forløpig, men det hadde jo vært genialt ;)

Selv lagrer jeg bare alle bildene på min stasjonære pc. Er det for liten plass, kjøper jeg en ny og større disk :)

 

Hvis du ikke har ledig diskplass på laptopen din eller stasjonære eller hva du måtte ha, kan du kjøpe deg en ekstern disk som du kobler til maskinen. Så bruker du enten medfølgende kabler til kameraet, eller så kan du kjøpe deg en kortleser.

Da er det bare å overføre bildene fra kameraet direkte nedpå den eksterne disken, så det skulle funke.

 

Vil påpeke at det er en stor fordel om du kjøper deg en stabil ekstern disk som gjerne koster en krone mer for å ha sikkerheten på at den ikke crasher annen hver dag liksom. Ellers er det jo en viss risiko for at den eksterne disken kan crashe når som helst da, så en backupløsning på pcen din ville gjort susen i tillegg hvis det hadde latt seg gjennomføre. :D

Lenke til kommentar
Spørsmålet blir da, finnes det noe annet man kan tømme minnekortet i på en enkel og grei måte? Ekstern harddisk med kortleser feks?

5691883[/snapback]

Jeg tror HyperDrive går for å være the bee's knees. Selv har jeg en Archos Gmini 220, som jo funker, men det er så langt jeg kan strekke meg i rosen. Dessuten er det et utgått produkt.

Lenke til kommentar

Her finner du løsningen.

 

Vosonic X-Drive Pro 9 i 1 m/ 20 GB HD og MP3 spiller medfølger ørepropper

Liten bærbar harddisk med innebygd kortleser og batteri.

Med denne i fotoveska kan du tømme minnebrikken rett inn på hardisken og sette minnebrikka tilbake i kamera og ta flere bilder.

Det er også mulig å bruke denne som MP3 spiller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...