Gå til innhold

Pyramidefrie ferieminner fra Egypt


Anbefalte innlegg

Da har jeg vært en uke i Cleopatras sandkasse med familien, og selvfølgelig ble kameraet med. Med en 8 måneder ung jente ble det ikke de store utfluktene, men det var jo alskens å ta bilder av i hotellområdene og ved stranden. Pyramider var det lite av i Hurghada, men derimot mye pene blomster og andre vekster. Derfor ble det en gartner-fotoferie i tillegg til familiebildene.

 

Jeg presenterer disse bildene som ferie-snapshots, ikke kunst. Her var det ikke så enkelt å jobbe med intrikate komposisjoner, man skulle jo være litt sosial, og ikke bare somle med fotografering.

Jeg har tenkt litt postkort på disse, uten at de nødvendigvis holder til å brukes til det. Pga. at jeg ikke hadde stativ for hånden er nattbildene tatt ved å sette kameraet på rekkverk, trapper og annet tilgjengelig og stødig arkitektur man måtte finne. Derfor er kanskje ikke vinklene så spennende, men man må jobbe med det man har.

 

Og nei, jeg har overhodet ikke prøvd å unngå klisjèer her. :!:

 

 

img13923nw.th.jpg

 

img20327sa.th.jpg

 

img20272mw.th.jpg

 

PS: Deilig å komme hjem til minusgrader, nedsnødde veier og ingen innpåslitne selgere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nærbilde av blomster i så kraftig sollys fugerer dårlig, det er vel en regel uten for mange unntak.

 

Nr2 har potensiale det. Likte godt den korridoren (minus søppelbøtta), men du måtte jobba litt med det (når du var på stedet). Taket der ser veldig spennede ut. Nå er det en veldig tilfeldig komp , men du er som du sier unnskyldt. Å ta bilder når du går med folk i følge er ikke bare bare :)

 

Det siste er også det beste. Ser ut som har hatt bedre tid til komponering. Det har en soft look som jeg ikke vet hva kommer av.

 

Men ok feriebilder dette!

Lenke til kommentar

Det siste bildet var fint, veldig fint faktisk, men det er to ting aa sette fingeren paa:

Veldig soft look (Har du brukt veldig lav blender eller?)

Den saken med bassengkanten i midten er veldig forstyrrende. Ser ut som noe som kunne blitt fjernet. Fin komposisjon, men det ene forstyrrende elementet oedelegger veldig. Men du ville kanskje blitt upopulaer hvis du hadde fjernet den? :p

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger. :)

 

Den "soft-looken" er pga photoshop, jeg syns det passet å legge på en slik effekt her. Originalene er en smule mørkere, men mye skarpere. Det er helt riktig at jeg hadde best tid på det siste bildet. Har croppet det litt, siden jeg brukte en trapp som stativ, og litt av den ble med i bildet.

Det gule skiltet eller hva det er lot jeg bare være der. Stedet kryr av vakter, og jeg tviler på at de hadde likt det. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...