Gå til innhold

TEST: Asus Extreme GeForce 7800 GT


Anbefalte innlegg

Jeg spør igjen.

 

Kan man bruke Zalman GPU-kjøler med heatpipe på nye skjermkort som GeForce 7800GT og oppover?

5685687[/snapback]

 

Ikke uten å modde kortet og/eller kjøleribba tenker jeg, den er jo ikke beregnet for å brukes på noe annet enn FX-serien og Radeon 9800 o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vel, mener å huske at noen faktisk monterte en på et 6600GT-kort på et annet forum, men det var på nød og neppe.

 

Men kan du ikke bare maile Zalman og spørre da?    Er vel den sikreste måten å få greie på det.

5685859[/snapback]

 

Ja, bedre å skrive en mail til dem.

 

Det som er dumt er at de ikke nevner om den virkelig kan brukes med nye skjermkort som 7800 GT og oppover. Syns det er bare tull jeg. Stor, vekta kan diskuteres og med vifte på som kosta meg 450,-. Den bør vel klare og kjøle en nyere type kjermkort... :thumbdown: Dårlig.

Lenke til kommentar
Støy

 

Når det gjelder støynivået var kortet fra Asus ikke helt tilfredsstillende. Sammen med kortet følger blant annet programvaren SmartDoctor. Dette programmet kan blant annet brukes til å overklokke kortet og til å stille viftehastigheten. For at programmet skal fungere på viftefrekvensen er man dog avhengig av å bruke Asus' egne tilpassede skjermkortdrivere.

 

Det betyr at man ikke kan benytte Nvidias referansedrivere dersom man ønsker å kontrollere viftehastigheten med dette programmet. Skuffelsen ligger dog først og fremst i at viften uansett i utgangspunktet støyer mer enn vi liker.

Prøvde dere med RIVATuner ? Mener da å tro at du kan bruke NVidia sine drivere og styre vifta på ASUS kortet med RIVATuner-

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen.

 

Kan man bruke Zalman GPU-kjøler med heatpipe på nye skjermkort som GeForce 7800GT og oppover?

5685687[/snapback]

 

Ikke uten å modde kortet og/eller kjøleribba tenker jeg, den er jo ikke beregnet for å brukes på noe annet enn FX-serien og Radeon 9800 o.l.

5685784[/snapback]

 

 

Hvilke andre GPU-kjølere er å anbefale da?

Det må jo da gå ann å montere Zalman sin da. Står ikke noe om den ikke kan monteres på nye skjermkort.

5685820[/snapback]

 

er det ikke snart på tide at zalman og co kommer med nye kjøleløsninger? nye generasjoner av båte ati og nvidia gpuer har vært på markedet en stund, men fremdeles har jeg ikke sett noe revolusjonerende på den fronten. og tatt i betraktning at stock-kjølere sjelden tar hensyn til støynivå (siden kortet uansett blir brukt te gaming) er dette et forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar

Spørsmål: i Bf2 er fps'n her målt til nesten 275 som maks. Jeg har akkurat samme skjermkort (regner med at POV sitt er det samme som ASUS sitt). Jeg får maks 95-99 fps, og det med medium på 1024*768 i oppløsning. I testen er på 1280*1024 med alt på "high".

 

Oppsettes dems var på 1gig (bra ram), fx-57, 80gb hd, 500w

 

Mitt oppsett er på 1gig (dårlig ram), [email protected], 120gb hd, 400w

 

Hva kan være at ytelsen min ble så forskjellige fra testen? fx-57? Bra ram?

Har forøvrig nyeste drivere og v'sync slått av

 

Håper på svar :)

 

Forøvrig savner også jeg en overklokkingsseksjon, da kortet absolutt har overklokkingspotensialet! :)

Endret av PsychoDevil98
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Spørsmål: i Bf2 er fps'n her målt til nesten 275 som maks. Jeg har akkurat samme skjermkort (regner med at POV sitt er det samme som ASUS sitt). Jeg får maks 95-99 fps, og det med medium på 1024*768 i oppløsning. I testen er på 1280*1024 med alt på "high".

 

Oppsettes dems var på 1gig (bra ram), fx-57, 80gb hd, 500w

 

Mitt oppsett er på 1gig (dårlig ram), [email protected], 120gb hd, 400w

 

Hva kan være at ytelsen min ble så forskjellige fra testen? fx-57? Bra ram?

Har forøvrig nyeste drivere og v'sync slått av

 

Håper på svar :)

 

Forøvrig savner også jeg en overklokkingsseksjon, da kortet absolutt har overklokkingspotensialet! :)

5695981[/snapback]

 

Rammen... hadde 512mb ram før, og så kjøpte jeg en gig ekstra og d blei stor forskjell i ytelsen(i bf2 og andre spill)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...