Gå til innhold

Stillegående kabinett, hva burde jeg kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stillegående kabinett, den formuleringen av kanskje litt feil.. :p

Jeg anbefaler heller at du kjøper et Lian Li-kabinett og f.eks. en Tagan PSU ved siden av. Da får du noe ordentlig bra. ELler du kan kjøpe et billigere kabinett og legge inn støydempingsmatter.

Om du har tenkt på å kjøpe et premodda kabinett med PSU anbefaler jeg ikke det, for kvaliteten på både kabinett og PSU er ofte dårlig i slike bundler.

Men apropos bundler, her har du jo en unik mulighet: http://www.microplex.no/category.aspx?cat=496&mcat=c496

Lenke til kommentar

Kjøp deg et kabinett du synes er pent, og muligens ikke koster så alt for mye.

I stedet for å bruke haugevis av penger på å legge inn støymatter, og kjøpe et kabinett som reduserer støynivå, bruker du disse pengene på å kjøpe deg stillegående vifter til CPU, PSU og GPU.

 

Det er i hvertfall hva jeg ville gjort hadde jeg vært i din situasjon :)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men det er jo viktig med et godt kabinett også pga. resonansstøy. Søymatter hjelper en del, men en utbytting av kjølere/vifter er naturligvis også tellende. Å bytte ut noen vifter med Papst eller MIST gjør ofte susen! Om du ønsker en stillegående PC så er det iallfall viktig å satse på en god PSU, fordi du ikke kan bytte ut vifte i dem uten at garantien ryker men det kan du derimot på de fleste kjølere.

Lenke til kommentar
Hadde egentlig trodd det ville hjulpet veldig å kjøpt dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312199

 

eller dette:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311800

med en stillegående psu.

5683200[/snapback]

 

Marcus, ikke tenk i retningen av støydempende matter. Jeg har prøvd og det medfører bare dr... Kjøp heller et kabinett hvor du kan benytte deg av 120mm vifter i kombinasjon med en stillegående psu. Jeg foreslår denne kombinasjonen:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC7ascand&mcat=c134

 

og

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=33435

 

Da havner du omtrent på samme prisen som kabinettet fra komplett allikevel og har en killer-psu med et drittbra kabinett! :thumbup:

 

PS! Min erfaring med støydempende matter var i forbindelse med et dritt-kabinett også så ta det med i betraktning... :p

 

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Endret av Han Derre
Lenke til kommentar
Den hiperen skal vist ikke være like stille som MIST og Tagan sine...

5688682[/snapback]

 

"Skal visst"? Vet du dette eller eller bare tror du? Hva baserer du det på?

 

I en ellers støyfri pc vil jo så klart psu'en høres, men det nivået disse ligger på støymessig er så lavt at det nærmest blir teoretiske forskjeller.

I "Brukernes Erfaringer" ligger det 12 bidrag, 2 av de sier at den bråker litt, én sier: Støy? Hvor? Ikke her hvertfall!" og 7 andre har skrevet at den er stillegående under "fordeler". Det er mer enn godkjent for meg, jeg baserer mine kjøp i større grad via brukererfaringer enn tester.

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Jeg viderefører bare det som er blitt sagt til meg av andre; hvorvidt du synes det virker ulogisk er opp til deg men til slutt er det marcus som skal velge...

 

Legger ved test av den gamle MIST 500 og Tagan 420 i-Xeye

Testene er ikke helt nye, men de bør di et meget godt intrykk i hvordan de er.

 

EDIT: Hiperen er stille den også, men ikke så stille som MIST sin. Hiper ligger mer på linje med de støysvake modellene til Tt

Endret av Bluum
Lenke til kommentar
Jeg viderefører bare det som er blitt sagt til meg av andre; hvorvidt du synes det virker ulogisk er opp til deg men til slutt er det marcus som skal velge...

 

Legger ved test av den gamle MIST 500 og Tagan 420 i-Xeye

Testene er ikke helt nye, men de bør di et meget godt intrykk i hvordan de er.

 

EDIT: Hiperen er stille den også, men ikke så stille som MIST sin.  Hiper ligger mer på linje med de støysvake modellene til Tt

5693629[/snapback]

 

OK, sorry Bluum. Jeg mente ikke å virke syrlig, jeg burde ha tatt vekk anførselstegnene i skal visst . :(

Jeg har ingen erfaring med noen av disse produsentene, mine siste bygg har vært med Antec og Enermax psu'er. Har forsåvidt vært fornøyd med disse men rett og slett fordi jeg ikke har visst bedre. :roll:

 

Med vennlig hilsen

 

Han Derre

Lenke til kommentar

Det er greit ;)

 

Men en annen PSU som bør vurderes er Thermaltake sin "Total Watts Viewer" Det er et par versjoner. Klikk her

De kommer med modulære kabler og den ene modellen har integrert viftekontroll for to vifter. (En inni PSU og en ekstern som følger med)

Koster ca 950kr

 

EDIT:denne var det jeg mente; koster 945 hos PS

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...