Gå til innhold

Nyheter fra Apple


Anbefalte innlegg

Men hvorfor kutte ut ATI grafikk og gå for elendige Intel baserte greier? Det verste jeg vet er intel-grafikkchiper :-(

5682380[/snapback]

...neppe særlig fremtidsrettet. Den klarer Windows Vista sine krav, men der stopper det også. Hvis Apple hadde utstyrt Mac Mini med NVIDIA-grafikk så hadde det vært lite å utsette etter min mening.

5682667[/snapback]

Hvis du kunne ta deg bryet med å forklare hvilken relevans dette har på en Mac er det fint.

:roll:

5682758[/snapback]

Jeg regner med at en del som er interessert i Mac Mini også er interessert i å kjøre Windows Vista på den, samt spill, og til det så er ikke Intel GMA950-grafikken særlig fremtidsrettet.

5682941[/snapback]

 

herlihet. hvem som skal spille kjøper en data med integrert grafikk? :roll: dette her blir jo bare helt bak mål. GMA950 funker mer enn fint til bruk utenom spilling. Nå har tilogmed folk blitt så blinde at de tror du må ha et 6600gt for å bruke til windows/IE/word.

 

:cry:

5682983[/snapback]

 

De beste integrerte løsningene skal ikke bli sååå mye bedre før de enger seg for en person som bare kjører opp et spill for litt småspilling en time i uka.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg regner med at en del som er interessert i Mac Mini også er interessert i å kjøre Windows Vista på den, samt spill, og til det så er ikke Intel GMA950-grafikken særlig fremtidsrettet.

5682941[/snapback]

Synes du nettopp skrev at Intel-brikken klarer Vista? Og finnes det virkelig noen som skal spille som kjøper noe med integrert grafikk? Tynn kaffe du serverer her. Men jeg skjønner hva du vil frem til - som vanlig.

:whistle:

 

EDIT: Bare jeg som ikke skjønner hva Taiwan og Dell har med "Nyheter fra Apple" å gjøre?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Men hvorfor kutte ut ATI grafikk og gå for elendige Intel baserte greier? Det verste jeg vet er intel-grafikkchiper :-(

5682380[/snapback]

...neppe særlig fremtidsrettet. Den klarer Windows Vista sine krav, men der stopper det også. Hvis Apple hadde utstyrt Mac Mini med NVIDIA-grafikk så hadde det vært lite å utsette etter min mening.

5682667[/snapback]

Hvis du kunne ta deg bryet med å forklare hvilken relevans dette har på en Mac er det fint.

:roll:

5682758[/snapback]

Jeg regner med at en del som er interessert i Mac Mini også er interessert i å kjøre Windows Vista på den, samt spill, og til det så er ikke Intel GMA950-grafikken særlig fremtidsrettet.

5682941[/snapback]

 

 

Nå kan jeg ikke forestille meg at folk som kjøper *Mac* Mini vil kjøre Vista (det vil isåfall bare være oss hardbarka datanerder), ei heller kan jeg forstå at de vil spille på den, dette blir for dumt. Jeg ble heller ikke overrasket å se dette skjermkortet i Mini'n, det som sto i før var jo heller ikke "top-class", for å være ærlig så var det helt elendig.

Endret av henrik^
Lenke til kommentar
Men hvorfor kutte ut ATI grafikk og gå for elendige Intel baserte greier? Det verste jeg vet er intel-grafikkchiper :-(

5682380[/snapback]

...neppe særlig fremtidsrettet. Den klarer Windows Vista sine krav, men der stopper det også. Hvis Apple hadde utstyrt Mac Mini med NVIDIA-grafikk så hadde det vært lite å utsette etter min mening.

5682667[/snapback]

Hvis du kunne ta deg bryet med å forklare hvilken relevans dette har på en Mac er det fint.

:roll:

5682758[/snapback]

Jeg regner med at en del som er interessert i Mac Mini også er interessert i å kjøre Windows Vista på den, samt spill, og til det så er ikke Intel GMA950-grafikken særlig fremtidsrettet.

5682941[/snapback]

 

 

Nå kan jeg ikke forestille meg at folk som kjøper *Mac* Mini vil kjøre Vista (det vil isåfall bare være oss hardbarka datanerder), ei heller kan jeg forstå at de vil spille på den, dette blir for dumt. Jeg ble heller ikke overrasket å se dette skjermkortet i Mini'n, det som sto i før var jo heller ikke "top-class", for å være ærlig så var det helt elendig.

5683369[/snapback]

 

MAc-minien er jo en fin mini-oc med en bra CPU, hva er galt med å kjøre Vista på den? Og som jeg hr sagt, det er greit å ha litt kapasitet, selv om du primært ikke vil spille.

 

AtW

Lenke til kommentar

Har jeg sagt at det er galt? Saken er at det finnes like gode alternativer (finnes veldig pene barebones nå) hvis man likevel skal kjøre windows. Såklart, dualboot, men det er upraktisk og etter min mening unødvendig når man har et så bra os som Tiger.

Lenke til kommentar
Har jeg sagt at det er galt? Saken er at det finnes like gode alternativer (finnes veldig pene barebones nå) hvis man likevel skal kjøre windows. Såklart, dualboot, men det er upraktisk og etter min mening unødvendig når man har et så bra os som Tiger.

5683467[/snapback]

 

Gjør det det? Det er aopen sin, men den er jo ganske dyr. Mulig jeg er lite bevandret, men jeg kan ikke huske jeg har sett så mange PCer i mac-mini sitt størrelses-segment.

 

AtW

Lenke til kommentar
Har jeg sagt at det er galt? Saken er at det finnes like gode alternativer (finnes veldig pene barebones nå) hvis man likevel skal kjøre windows. Såklart, dualboot, men det er upraktisk og etter min mening unødvendig når man har et så bra os som Tiger.

5683467[/snapback]

 

Gjør det det? Det er aopen sin, men den er jo ganske dyr. Mulig jeg er lite bevandret, men jeg kan ikke huske jeg har sett så mange PCer i mac-mini sitt størrelses-segment.

 

AtW

5683472[/snapback]

 

Det er Mac Mini'n også, 7500,- er ganske drøyt. denne er jo minst like pen (kanskje fordi det er en direkte kopi).

 

EDIT: det var vel kanskje den du mente?

Endret av henrik^
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Skjermkort for bærbare pcer tar ikke stor plass. Se for eksempel på Shuttle XPC X100.

5684261[/snapback]

Uhm, sammenlikne størrelsen på den og en Mac Mini.

De fleste bærbare PC-er med 'eksterne' grafikk-løsninger er også større enn Mac Mini.

Dessuten vil prisen øke vesentlig om de skal dytte inn slikt også, tror ikke mardet boksen er beregnet på er interessert i massive grafikkløsninger heller.

 

Edit: Quote-krøll.

Endret av Zerblat
Lenke til kommentar
Hvilken idiot ville kjøre Windows Vista på en Mac Mini når man har verdens beste OS foran seg? Nei, har dere Windows brukere lyst på Mac Mini med Vista så får dere kjøpe dere en Mac Mini klone.... (Jeg er forresten heller ikke fornøyd med grafikk kortene fra Intel...)

5685701[/snapback]

 

Folk som bruker software som bare er tilgjengelig til Windows? Ellers er det kanskje greit å unngå å kalle folk med andre preferanser innen OS for idioter.

 

AtW

Lenke til kommentar
Integrerte grafikkløsninger kan bli i svakeste laget for avspilling av videofiler i WMV-HD format, noe en typisk stue-PC/HTPC bør kunne håndtere uten problemer. Særlig når dette fremdeles (i Norge) er den eneste programkilden som utnytter oppløsningen på HD-klare TVer (unntatt C+ HD for parabolkunder).

5683041[/snapback]

 

Bortsett fra at GMA950 er laget med video-playback i tankene.

 

Sakset fra intel sine sider:

Stunning Video Playback

High Definition Hardware Motion Compensation to support high definition hi-bitrate MPEG2 media playback

Up and Down Scaling of Video Content

High Definition Content Decode - up to two stream support

5x3 Overlay Filtering.

 

 

JonT: Joda, man får en pc til 4000 kr, men utvalget av maskiner på størrelse med mac mini, i samme prisklasse, er det ikke mange av. Folk vil gjerne ha noe lite, ikke en diger dunk, og da er faktisk ikke mac mini noen dårlig deal.

Endret av Nichotin
Lenke til kommentar

Min erfaring med integrerte grafikkløsninger fra Intel er at de faktisk fungerer mer enn godt nok til det aller meste, hvertfall de nyeste. Man kan ikke dømme ett skjermkort fra 3DMark alene, noe jeg har en følelse at veldig mange her gjør. Jeg mener det ligger litt i kortene at dette ikke er beregnet på å være en gaming-PC. Og selv om folk spiller, så er det ikke dermed sagt at de trenger ett 7800GTX eller liknende, mange spiller Civilization og liknende spill som verken krever noe særlig av skjermkortet eller CPUen... Dvs HVA folk spiller er etter min mening viktigere enn om de spiller angående skjermkort.

Lenke til kommentar
Hvilken idiot ville kjøre Windows Vista på en Mac Mini når man har verdens beste OS foran seg? Nei, har dere Windows brukere lyst på Mac Mini med Vista så får dere kjøpe dere en Mac Mini klone.... (Jeg er forresten heller ikke fornøyd med grafikk kortene fra Intel...)

5685701[/snapback]

 

For det første, what ATWindsor said. For det andre, Vista er vel ikke helt sluppet enda, så stfu. Grunnløs windowsbashing. Gå og legg deg.

Lenke til kommentar
Integrerte grafikkløsninger kan bli i svakeste laget for avspilling av videofiler i WMV-HD format, noe en typisk stue-PC/HTPC bør kunne håndtere uten problemer. Særlig når dette fremdeles (i Norge) er den eneste programkilden som utnytter oppløsningen på HD-klare TVer (unntatt C+ HD for parabolkunder).

5683041[/snapback]

 

Bortsett fra at GMA950 er laget med video-playback i tankene.

 

Sakset fra intel sine sider:

Stunning Video Playback

High Definition Hardware Motion Compensation to support high definition hi-bitrate MPEG2 media playback

Up and Down Scaling of Video Content

High Definition Content Decode - up to two stream support

5x3 Overlay Filtering.

 

 

JonT: Joda, man får en pc til 4000 kr, men utvalget av maskiner på størrelse med mac mini, i samme prisklasse, er det ikke mange av. Folk vil gjerne ha noe lite, ikke en diger dunk, og da er faktisk ikke mac mini noen dårlig deal.

5686667[/snapback]

 

Men hcordan er det med mpeg4? WMV-HD er vel basert på mpeg4?

 

AtW

Lenke til kommentar
Og selv om folk spiller, så er det ikke dermed sagt at de trenger ett 7800GTX eller liknende, mange spiller Civilization og liknende spill som verken krever noe særlig av skjermkortet eller CPUen... Dvs HVA folk spiller er etter min mening viktigere enn om de spiller angående skjermkort.

5686729[/snapback]

 

 

Mitt inntrykk er faktisk at civ4 drar ganske mye av alt mulig (kanskje spesielt RAM). Er det noen som har prøvd det med intern grafikk? Funker det ok?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...