Gå til innhold

Nyheter fra Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Civ 4 kjører helt greit på laptopen min med P-m 1,6GHz, GMA900 og 512MB RAM.

5686897[/snapback]

 

Hmm, interessant, prøvde det på min fars laptop, som har bedre specs, og der gikk det ganske sakte, spesielt på store brett. Men jeg kjørte i native opplsøning for skjermen da, kasnkje det var problmet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvilken idiot ville kjøre Windows Vista på en Mac Mini når man har verdens beste OS foran seg? Nei, har dere Windows brukere lyst på Mac Mini med Vista så får dere kjøpe dere en Mac Mini klone.... (Jeg er forresten heller ikke fornøyd med grafikk kortene fra Intel...)

5685701[/snapback]

 

Folk som bruker software som bare er tilgjengelig til Windows? Ellers er det kanskje greit å unngå å kalle folk med andre preferanser innen OS for idioter.

 

AtW

5685737[/snapback]

Poenget mitt her er ikke at man er idiot om man kjører Windows. Poenget er at hvis man skal kjøre Windows på en maskin så får man gjøre det på en maskin som er ment for det. Hele greia med å kjøre Windows Vista på en Mac Mini blir liksom litt for rart for meg med tanke på at man kan få PCr som ser nesten like ut out of the box. Billigere er de også...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Hvilken idiot ville kjøre Windows Vista på en Mac Mini når man har verdens beste OS foran seg? Nei, har dere Windows brukere lyst på Mac Mini med Vista så får dere kjøpe dere en Mac Mini klone.... (Jeg er forresten heller ikke fornøyd med grafikk kortene fra Intel...)

5685701[/snapback]

 

Folk som bruker software som bare er tilgjengelig til Windows? Ellers er det kanskje greit å unngå å kalle folk med andre preferanser innen OS for idioter.

 

AtW

5685737[/snapback]

Poenget mitt her er ikke at man er idiot om man kjører Windows. Poenget er at hvis man skal kjøre Windows på en maskin så får man gjøre det på en maskin som er ment for det. Hele greia med å kjøre Windows Vista på en Mac Mini blir liksom litt for rart for meg med tanke på at man kan få PCr som ser nesten like ut out of the box. Skal man ha OS X får man kjøre Mac. Skal man ha Windows får man kjøpe seg en Windows basert maskin. Man kan ikke få i pose og sekk...

5689751[/snapback]

 

Hva er galt med å velge den maskinen ma liker best, og det OSet man liker best? Man kan jo få både i pose og sekk. Hvorfor skal man da la være å benytte seg av denne muligheten?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvilken idiot ville kjøre Windows Vista på en Mac Mini når man har verdens beste OS foran seg? Nei, har dere Windows brukere lyst på Mac Mini med Vista så får dere kjøpe dere en Mac Mini klone.... (Jeg er forresten heller ikke fornøyd med grafikk kortene fra Intel...)

5685701[/snapback]

 

For det første, what ATWindsor said. For det andre, Vista er vel ikke helt sluppet enda, så stfu. Grunnløs windowsbashing. Gå og legg deg.

5686788[/snapback]

Ikke windowsbashing... Meldingen over er basert på min egen personlige mening. Jeg kan ikke forstå hvorfor en person som kjøper seg en Mac for syns skyld skal kjøre Windows på den... (Med mindre man selvfølgelig har sære krav til jobben sin da man som oftest kan kjøre Viritual PC...)

Lenke til kommentar
Hvilken idiot ville kjøre Windows Vista på en Mac Mini når man har verdens beste OS foran seg? Nei, har dere Windows brukere lyst på Mac Mini med Vista så får dere kjøpe dere en Mac Mini klone.... (Jeg er forresten heller ikke fornøyd med grafikk kortene fra Intel...)

5685701[/snapback]

 

For det første, what ATWindsor said. For det andre, Vista er vel ikke helt sluppet enda, så stfu. Grunnløs windowsbashing. Gå og legg deg.

5686788[/snapback]

Ikke windowsbashing... Meldingen over er basert på min egen personlige mening. Jeg kan ikke forstå hvorfor en person som kjøper seg en Mac for syns skyld skal kjøre Windows på den... (Med mindre man selvfølgelig har sære krav til jobben sin da man som oftest kan kjøre Viritual PC...)

5689794[/snapback]

 

Minien er greit priset i forhold til hardwaren, og den er fin.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hvilken idiot ville kjøre Windows Vista på en Mac Mini når man har verdens beste OS foran seg? Nei, har dere Windows brukere lyst på Mac Mini med Vista så får dere kjøpe dere en Mac Mini klone.... (Jeg er forresten heller ikke fornøyd med grafikk kortene fra Intel...)

5685701[/snapback]

 

For det første, what ATWindsor said. For det andre, Vista er vel ikke helt sluppet enda, så stfu. Grunnløs windowsbashing. Gå og legg deg.

5686788[/snapback]

Ikke windowsbashing... Meldingen over er basert på min egen personlige mening. Jeg kan ikke forstå hvorfor en person som kjøper seg en Mac for syns skyld skal kjøre Windows på den... (Med mindre man selvfølgelig har sære krav til jobben sin da man som oftest kan kjøre Viritual PC...)

5689794[/snapback]

 

Minien er greit priset i forhold til hardwaren, og den er fin.

 

AtW

5689806[/snapback]

Greit at den er fin (liker faktisk designet meget godt...) Men hvis jeg skulle hatt en måtte jeg ha oppgradert til 1GB RAM og en større harddisk... Hadde det ikke vært for at jeg bruker Mac så hadde jeg ikke kjøpt denne med tanke på "det nye" grafikk kortet...

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar
Jeg regner med at en del som er interessert i Mac Mini også er interessert i å kjøre Windows Vista på den, samt spill, og til det så er ikke Intel GMA950-grafikken særlig fremtidsrettet.

5682941[/snapback]

Synes du nettopp skrev at Intel-brikken klarer Vista? Og finnes det virkelig noen som skal spille som kjøper noe med integrert grafikk? Tynn kaffe du serverer her. Men jeg skjønner hva du vil frem til - som vanlig.

:whistle:

5683316[/snapback]

Vista eller ikke, poenget jeg ville frem til er at den integrerte grafikken som Apple har valgt for sin nye Mac Mini virker åpenlyst dårligere enn den løsningen som Apple valgte for sin gamle Mac Mini. Jeg er heller ikke den eneste som har reagert på dette, se bare her:

 

Apple Eats Crow Over IGP Comments

Let's see:

  •  
  • Integrated Intel Graphics? Check.
     
  • Chip steals power from the CPU? Check.
     
  • Siphons off memory from the system-level RAM? Check.

 

What a difference a year makes in Cupertino. Last year, Intel's IGP (albeit GMA900 at the time) was the devil. This year, GMA950 is perfectly fine for 3D games and applications. Even though Apple has taken down their page which berated Intel integrated graphics, luckily for us, Google Cache doesn't forget.

 

EDIT: Bare jeg som ikke skjønner hva Taiwan og Dell har med "Nyheter fra Apple" å gjøre?

5683316[/snapback]

Jeg refererer bare til strømmen av billige kopier av Mac mini som er på trappene, f.eks Shuttle XPC X100:

 

http://www.hardware.no/nyheter/barebone/he..._xpc_x100/23964

Lenke til kommentar

Hehe her var det mange ting som blir sagt.

 

1) Win og Mac os X har begge svake og sterke sider. Derfor er det bare posetivt å kunne dualboote hvis du ønsker det.

 

2) Tror nok at den integrerte graffikken som har kommet i den nye mac minien faktisk er minst like kraftig hvis ikke kraftigere enn en 9200 32MB. Til alt som ikke er fps spill så vil nok dette holde med low settings. Greit nok at det tar minne fra system minne, men siden minneprisen er så lave så vil nok de fleste ha 1GB og da vil de 64 MB som blir tatt fra minne være nesten ubetyedelige. Selv med 512 så vil nok det gå bra.

 

3) Mac minien er rimelig uansett hvordan du vrir å vender på det, sef hvis du tar i ekstra ram større hd så blir det svin dyrt akkurat som alle andre datamaskiner. Gå på dell sine sider så vil nok du fort se det samme.

 

Dette ser på papiret ut som en konge maskin for de som ikke skal spille. Og når det gjelder HD avspilling så vil begge de maskinen klare det fint selv på 1080ip. Ellers så er den iPod HI FI det mest idiotiske jeg har sett i musikk og dataverden på LENGE.

Lenke til kommentar
EDIT: Bare jeg som ikke skjønner hva Taiwan og Dell har med "Nyheter fra Apple" å gjøre?

5683316[/snapback]

Jeg refererer bare til strømmen av billige kopier av Mac mini som er på trappene, f.eks Shuttle XPC X100:

 

http://www.hardware.no/nyheter/barebone/he..._xpc_x100/23964

5693022[/snapback]

 

og jeg vil påstå at shuttle saken er mer spennende rent teknisk siden den blandt annet bruker mxm modul for skjermkortet.

 

men men, smaken er som baken. og det som minien kommer til å bli brukt til så er nok intel brikka mer den kraftig nok. men jeg undres, har delt ram alvorlig til effekt på grafikkytelse?

Lenke til kommentar
Hehe her var det mange ting som blir sagt.

 

1) Win og Mac os X har begge svake og sterke sider. Derfor er det bare posetivt å kunne dualboote hvis du ønsker det.

 

2) Tror nok at den integrerte graffikken som har kommet i den nye mac minien faktisk er minst like kraftig hvis ikke kraftigere enn en 9200 32MB. Til alt som ikke er fps spill så vil nok dette holde med low settings. Greit nok at det tar minne fra system minne, men siden minneprisen er så lave så vil nok de fleste ha 1GB og da vil de 64 MB som blir tatt fra minne være nesten ubetyedelige. Selv med 512 så vil nok det gå bra.

 

3) Mac minien er rimelig uansett hvordan du vrir å vender på det, sef hvis du tar i ekstra ram større hd så blir det svin dyrt akkurat som alle andre datamaskiner. Gå på dell sine sider så vil nok du fort se det samme.

 

Dette ser på papiret ut som en konge maskin for de som ikke skal spille. Og når det gjelder HD avspilling så vil begge de maskinen klare det fint selv på 1080ip. Ellers så er den iPod HI FI det mest idiotiske jeg har sett i musikk og dataverden på LENGE.

5693151[/snapback]

1. Det er det delte meninger om...

2. Tror nok ATi kortet var bedre men alikevel ser jeg ikke på dette som noen stor forskjell (Jeg ville nok ikke kjøpt den gamle minien med ATi kort heller...) Ellers så er det jo sant som du sier... Desto mere RAM desto bedre er det jo...

3. Er litt enig i denne... Mac mini er ikke det dyreste som har kommet ut av Cupertino... Alikevel syntes jeg det er litt drøyt å sammenligne med Dell (ihvertfall hvis du skal ha rimelige maskiner...) Jeg mener at Dell tar seg alt for mye betalt for altfor dårlig kvalitet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...