Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

bluecom. hastighets endring..


Anbefalte innlegg

vurderer å skifte fra bluecom til noen andre pga at eg no må betale 399 kr mnd for 2200/xxx linjen, mens nye kunder får 3500/xxx linjen til samme pris... ringte support for et par mnd siden og spurte om oppgradering.. det kunne eg få, men då ville det bli 12 mnd ekstra binding... MEN korfor står det då dette på hjemmesiden til bluecom?

 

Hastighetsendring

 

 

Hvor mye koster det?

Skal du oppgradere hastigheten din, er dette gratis!

Skal du derimot nedgradere hastigheten din, koster dette NOK 500,-

 

Hva med bindingstiden?

Dette vil ikke påvirke din eksisterende bindingstid.

 

virker litt merkelig dette..

 

synd eg har bindingstid på ip telefoni (7-8 mnd igjen..) og 3 mnd oppsigelsestid på bredbånd..

Endret av HPS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var akkurat dette som var dråpen som fikk meg til å si opp Bluecom også. De skriver en ting og sier noe annet. Svaret de gav i desember var at det kun var kampanjepriser og at disse ikke gjaldt for eksisterende kunder...

 

Bytter til NGT og får 5 ganger så stor hastighet til samme pris som jeg betaler pr dato til Bluecom.

Lenke til kommentar

Det er jo bare forskjellige markedsstrategier.

Jeg kommer uansett ikke til å bytte fra Bluecom, rett og slett pga. løsningen de har valgt med ADSL over ethernet istedenfor PPPoA/E. Konklusjon, det er mulig å benytte seg av flere ip'r, og jeg trenger ikke å tenke på å nat'e porter og svada for å få god funksjonalitet på tilkoblingen min.

Lenke til kommentar

ehhhh... sjekka netopp hotmailen min no og har fått denne! mailen fra bluecom:

 

 

Hei!

 

Jeg viser til en hyggelig samtale der vi snakket sammen om ønsket av oppgradering av hastigheten fra 2200/512kbps ( 349,- pr.mnd) til 3200/640kbps (399,-pr.mnd)

 

Vi kan ikke oppdatere linjen deres med tanke på at dere har levert en oppsigelse på ADSL- abonnemnet deres.

 

Med vennlig hilsen

XXXXXXXXXXX

Salgskonsulent

 

 

ehhh????

 

eg har ikke levert noen oppsigelse.. for noen mnd så sa ag at eg ville si opp hvis ikke de rydda opp i noen problem med noen fakturaer... eg hadde betalt inn på feil og de var lite villig til å rydde opp... sendte mail der eg skreiv dette.. fikk svar fra en om at oppsigelse var registrert og svar fra en annen samme dag om at dette no var ordna opp i og at oppsigelse ikke var nødvendig (eller noe sånt..).. svarte til hun som hadde registrert oppsigelsen at eg ikke ville si opp..

 

 

 

Hmm.... dette er kanskje grunnen til at bluecom på siste bredbåndsregning kun har fakt. meg for 0.5 mnd.. pleier normalt å betale for 3 og 3 mnd..

 

 

jaja... Begynner å bli SINNSYKT lei bluecom...

 

kanskje eg bare skal la "oppsigelsen" gå sin gang og bestille et annet sted.. No har jo eg bluephone med 6-7 mnd binding ennå.. lurer på ka som skjer med den.. koster jo 1000 kr å bryte bindingen.. men eg har jo ikke sagt opp...

har riktignok sagt eg vurderer det men.. og avkrefta dette for hun som sendte meg mail..

 

*irritert* :no:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jaja.. skulle ikke sagt det... no har de sendt meg en regning på 1600 kr. 990 i fastavgift ip telefoni og 600 adsl + 20 kr forbruk iptelefoni.. regner med de 990 er for brudd på oppsigelse, men det skal eg ikke betale etter avtale med kundebehandler hos BC.. de 600 vet eg ikke helt ka er.. vil tippe det kanskje er pga ikke returnert utstyr? isåfall så er det fordi eg ikke har fått returlapper som de lova å sende..

 

sitter med flere mail som dokumenterer at eg ikke skal betale en krone mer til bluecom. etter den siste fakturaen fikk eg tilogmed 600 kroner tilbake fordi eg hadde betalt for mye.. Så de kan bare prøve seg å sende dette til inkasso.. glad eg jobber med inkasso så eg vet kordan dette fungerer :)

 

har sendt mail til bluecom så blir spennende å se ka som skjer

Lenke til kommentar

Jeg fikk hastighetsendring fra 4 mbit til 6 mbit, og har betalt det samme hele tiden, 499,- pr. mnd.

 

Bindingstida ble ikke påvirka :)

 

Nå har jeg ikke noe nett, pga. jeg skifta fra fast IP (statisk IP) til dynamisk IP.

Nå har de vært å gjort noe feil (ifølge de selv), og det blir ikke retta før over helga! Jaja..

Lenke til kommentar

fant ut ka de har sendt regning på... iptelefoni avgift fra 01.11.05-31.08.06..

 

No har jo eg betalt fra 01.11.05-31.03.06 på andre fakturaer. (de har til og med fakturert litt av august, litt av februar, hele januar og hele september 2! ganger.. men fikk tilbakebetalt 580 ca og regner med at det var pga dobbelfakturering.. og i mars sa eg opp og skulle ikke betale noe mer enn siste faktura.. så her roter de J*****G... har sendt de 2 mail om dette, men ikke fått svar så får vel ringe de i morra..

 

 

Uansett mitt tips er at man går igjennom de siste fakturaene man har betalt og sjekker om det er flere som er dobbelfakturert..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...