Gå til innhold

Nytt HK og Gpu ca.pris 5000-6000


Anbefalte innlegg

Hei.

Har ikke oppgradert pc siden 2004, defor hadde jeg satt pris på noen tips og erferinger av oppegående folk som dere ;)

 

Maskin jeg har nå :

Msi k8n neo2 platinum

A64 3200+ Winchester

Ati x800xt pe

Patriot 2*1GB PC3200 Low Latecy

 

Det jeg har til den nye er bare cpu som er en Opteron 165.

Minne skal jeg også beholde.

 

Så er det valget av Hk og Gpu. her trenger jeg tips

Hk skal helst være viftløst og ha min.6 sata porter.

 

Maskinen skal klokkes det den er god for :D

Brukes hovedsaklig til Spill, og Video redigering+ alt anna i windows osv.

Maskinen skal vannkjøles dette har jeg ( Mist Tsunami dual)

Skjerm har jeg lcd 1280*1024, må vel slite med den ei stund til.

 

 

Budsjett tja egentlig ikke så farlig men rundt 5-6000, desto billigere desto bedre for meg.

 

Når det gjelder ati vs nvidia, så har jeg ingen sterke meninger annet enn at jeg har alltid hatt ati og vært meget godt fornøyd.

 

Så da håper jeg bare noen tar seg tid til å dele sine erfaring og tips med meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha SLI\crossfire?

har du vannblokk til chipset?

 

Om du har vannblokk og ikkje har planer om to skjermkort ser eg ikkje vitsen i a8n32-deluxe. såvidt eg veit så klokker DFI korta bedre og er billigere. Kjøp eit DFI ultra-d

 

Netshop har eit x1900xt på tilbud denne veka til 4500kr.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Har ingen planer om å kjøre sli eller crossfire enda, har vært inne på tanken om kanskje kjøpe litt billigere kort nå og heller kjøpe dyrere/bedre når DX10 kommer.

4500,- for ett skjermkort er heller ikke aktuelt.

Lenke til kommentar

DFI er MYE bedere dersom du skal klokke :) har sett at MSI kortene har meget ustabil volt. (der jeg så føk den mellom 1.3-1-5 :O

 

ellers er MSI kortene helt OK.

 

skjermkort: X-800XT er utelukket her da dette begynner å bli gammelt og fortsatt er relavtivt dyre.

 

1600XT er WEAK! ville satsett på ett 1900XT dersom jeg hadde vert deg. dette passer utmerket til budsjettet ditt. eventuelt kan du velge 1800XT eller 7800GT.

 

1900XT - 4500,-

1800XT - 3700,-

7800GT - 2600,-

 

Hovedkort: her er det ikke tvil! dersom du ikke har tanker om CF/SLI er DFI LanParty Ultra-D det desidert beste med tanke på klokking. dette koster rundt lappen og sammen med de forskjellige GPUene kommer vi da fram til:

 

1. DFI + 1900XT = 5500,-

2. DFI + 1800XT = 4700,-

3. DFI + 7800GT = 3600,-

 

Alle disse forslagene kommer til å gi deg bakover sveis men hadde jeg vert deg ville jeg gått for nr.1 eller 2 da disse kortene har nok power til å drive 1600x1200 m/4xAA og high i de fleste spill.

 

Hvis du spiller FEAR kommer du alikevel ikke utenom nr.1. dette skal prestere det meste på high 1600x1200 m/4xAA. dog er jeg ikke sikker på om soft shadows er mulig får du når 1900XT/XTX i CF / 7800GTX 512 i SLI.

Lenke til kommentar
DFI er MYE bedere dersom du skal klokke :) har sett at MSI kortene har meget ustabil volt. (der jeg så føk den mellom 1.3-1-5 :O

 

ellers er MSI kortene helt OK.

 

skjermkort: X-800XT er utelukket her da dette begynner å bli gammelt og fortsatt er relavtivt dyre.

 

1600XT er WEAK! ville satsett på ett 1900XT dersom jeg hadde vert deg. dette passer utmerket til budsjettet ditt. eventuelt kan du velge 1800XT eller 7800GT.

 

1900XT - 4500,-

1800XT - 3700,-

7800GT - 2600,-

 

Hovedkort: her er det ikke tvil! dersom du ikke har tanker om CF/SLI er DFI LanParty Ultra-D det desidert beste med tanke på klokking. dette koster rundt lappen og sammen med de forskjellige GPUene kommer vi da fram til:

 

1. DFI + 1900XT = 5500,-

2. DFI + 1800XT = 4700,-

3. DFI + 7800GT = 3600,-

 

Alle disse forslagene kommer til å gi deg bakover sveis men hadde jeg vert deg ville jeg gått for nr.1 eller 2 da disse kortene har nok power til å drive 1600x1200 m/4xAA og high i de fleste spill.

 

Hvis du spiller FEAR kommer du alikevel ikke utenom nr.1. dette skal prestere det meste på high 1600x1200 m/4xAA. dog er jeg ikke sikker på om soft shadows er mulig får du når 1900XT/XTX i CF / 7800GTX 512 i SLI.

5688274[/snapback]

 

 

Takker for info :D

Har bestilt hovedkort, kanskje litt overkill men men ;)

DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert

Dette var på timesalg på Netshop, om det er bra eller ikke rakk jeg ikke sjekke ut, men håper jeg ikke kjøpte katta i sekken ;)

Kanskje de kommer med supertilbud på noe skjermkort også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...