Gå til innhold

Harddisk krasj (ekstern)


Lafro

Anbefalte innlegg

Har en 200GB Maxtor harddisk som jeg har hatt i litt over ett år. Den var full av bilder, filmer, musikk, spill o.l.

 

Nå får jeg opp mld: Disketten i stasjon G er ikke formatert. Vil du formatere den nå? Ja/Nei

 

Er det muligheter for å få igjen stoffet, som jeg er ganske sikkar på er borte?

 

MVH. P.I.G :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

File Scavenger støtter NTFS, FAT32 og FAT, men leverandøren presiserer at sjansen for et vellykket resultat er størst med NTFS. Men det finnes jo andre programmer også, enkelte er jo spesielt beregnet på FAT32. Men jeg ville prøvd å kjøre f.eks. PArtition Magic e.l. først for å fastslå om det ligger noe filsystem på disken, om ikke ville jeg prøvd å kjøre File Scavneger. I ytterste nød har jeg faktisk formatert en diskpartisjon for å gjøre den lesbar og klarte å berge ca 80% av filene på den.

Lenke til kommentar

Ja, du skal gøre som KAS siger. Tag den ut, og sett den direkte i det IDE kabel som før var i boksen.

Etter gjenstart, ser du om du kan se disken.

 

Gjør du ikke det, så gå i diskbehandling, å se hvad som står om disken der. Du kan evnt. ta et "print-screen" og legge ut her.

 

File Scavenger er et godt programm. Jeg har selv brukt det og fått alle mine data tilbake.

Du får lov til å downloade det gratis, å se om det kan redde dine data. Kan det dét, ja så må du betale for å få dem ut.

 

Du skal så huske at du skal ha annen lagerplass klar til å legge dine data på.

 

Hilsen tukols

 

Højreklikk på "my computer" - utforsk- diskbehandling.

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Jeg har nå funnet ut at HDD er Fat32... Jeg har kjørt gjennom med programmet; GetDataBack.. Men siden det ikke er lisensiert versjon går det ikke an å kopiere filene tilbake, men det går an å lage en IMG. fil som er like stor som HDD.

 

Hadde d funket fint om jeg hadde kjøpt nye HDD å lagret IMG. fila på dn, og så få ijen stoffet som er funnet? Eller hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...