chrn Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Jeg skal kjøpe ny bil og lurer da på hva man bør velge av VW Golf og Ford Focus. Problem nr 2 er om man bør velge bensin eller diesel? Dieselprisen skal jo opp neste år. Hva skjer med bruktprisene på dieselbiler? Vil det svare seg å gå for en sprek bensinmotor fremfor en diesel, VW har jo en artig 1,4TSI. Jeg trenger litt hjelp med andre ord
chrn Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Skrevet 1. mars 2006 Har du vurdert en 307 HDi? 5681965[/snapback] Har vært inne på tanken om en 307 ja, men de koster en del mer når man skal ha for å komme opp på nivå med de to andre bilene. Det er jo samme motor som står i Focus og da tror jeg heller at jeg fortrekker Focus. Men takk for tipset
varmluft Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 Det er ingen tvil i valget. Golf gir meg en kvalitet følelse som ingen andre i samme klasse kan tilby. Kjøreegenskap er overbevisende. I Golf-klassen vil jeg fraråde dieselmotor pga. dårligere støydemping. TDI bråker.
Boddiz_ Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 bensin vil jeg si. diesel liker jeg ikke pga lyden, følelsen og prisen. Men likevel er det mer behagelig å kjøre diesel, men det er ikke fullt så "kult".
Leo_ Skrevet 2. mars 2006 Skrevet 2. mars 2006 Jeg ville valgt Focus. Jeg er bilmekaniker og har jobba både på Ford og VW merkeverksted. Min oppfattning er at det er mer feil med VW enn Ford. En annen ting er jo at Focus har bedre kjøreegenskaper enn en vanlig Golf. Har du tenkt å kjøpe en helt ny bil? Da ville jeg heller sett meg om etter en brukt Focus ST170. Sprek bil med gode kjøreegenskaper.
Andrehua Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Jeg ville valgt Focus. Jeg er bilmekaniker og har jobba både på Ford og VW merkeverksted. Min oppfattning er at det er mer feil med VW enn Ford. En annen ting er jo at Focus har bedre kjøreegenskaper enn en vanlig Golf. Har du tenkt å kjøpe en helt ny bil? Da ville jeg heller sett meg om etter en brukt Focus ST170. Sprek bil med gode kjøreegenskaper. 5686603[/snapback] Jeg kjører en 4'er Golf TDI stasjonsvogn.... Ikke hatt et eneste problem siden jeg kjøpte den... Satt i "Power-box" som ga 30 hester og 50 Nm mer... Ble en helt annen bil å kjøre... Kjørte 25 mil fra hytta på fjellet på søndag... Brukte 0,4 Liter på mila.. Har kjørt 3 Ford og en VW.... Ford er en "raklebil" i forhold... Men det er jo min personlige mening.
kremt Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Enig, Ford er billig i forhold, og som sagt før: Raklete.
jotope Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Vi kjøpte for 4 måneder siden en helt ny Focus stasjonsvogn. Vi er veldig fornøyd med bilen, kjøreegenskapene er glimrende. Den får jo også 10 i alle tester på kjøreegenskaper og sikkerhet. TurboDieselmotoren (1.6 110 hk) er glimrende. Jeg skjønner personlig ikke hvorfor folk enda kjøper bensin (dog litt pga at bensinmotor er billigere i innkjøp). Men diesel er jo bare såå mye bedre å kjøre, pluss har mindre forbruk. Men dette er kanskje et forum mest for ungdommer, i slike miljøer er vel bensin det "kuleste". John
kremt Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Men den du snakker om er da den nye modellen, det er ikke denne det er snakk om her Og det at den får 10 av 10 poeng på alle mulige tester, er for meg ubetydelig.
kjaks Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Focus med de nyeste dieselmotorene (tdci) kan jeg iallefall anbefale. Foreldrene mine har en 2002 Focus 1.8 tdci og der er det iallefall mer enn nok kraft og gode kjøreegenskaper. Men av bruktbiler er det sikkert flest å finne av 1.6 utgavene. Forskjellene på nye og gamle dieselmotorer er som himmel og hav.
kremt Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 TDI fra 1994 og frem til i dag er stort sett likedan Litt mer effekt har det jo blitt, men i praksis merker du ikke forskjellen så godt. Og forresten, man kan egentlig si at VAG oppfant den moderne diesel, da de hadde TDI-motoren allerede i 1994
maiar Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Men hvis jeg husker rett bruker VAG fremdeles pumpedyse tdi motorer. Mens nesten alle andre bilprodusenter inkl Ford og PSA har begynnt med common rail tdi'er som gir mye bedre diesel forbrenning og mundre kakling og andre diesel ulemper
kjaks Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 (endret) jess, TDCI 2001:2nd generation Common Rail for passenger cars makes diesel engines even more economical, cleaner, quieter and more powerful. Injection pressure: 1,600 bar. First production use: Volvo and BMW. 2002: 2nd generation Common Rail for trucks gives lower emissions, improved fuel consumption and more power. Injection pressure: 1,600 bar. First production use: MAN. 2003: 3rd generation Common Rail with rapid-switch piezo inline injectors for cars. Advantages: up to 20 % lower emissions or up to 5 % more power or up to 3 % lower fuel consumption or up to 3 dB(A) less engine noise. Injection pressure: 1,600 bar. First production use: Audi. http://www.swedespeed.com/news/publish/Fea...rinter_272.html Endret 8. mars 2006 av kjaks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå