Erelend Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Hei. jeg fikk opp den samme feilmeldingen som for ca 15 dager siden. Windows avsluttes og starter dumping av fysisk minne. Hadde åpent Firefox WMP og MSN Messenger. dette har skjedd en gang før, da hadde jeg de samme programmene åpne. Det skjedde da jeg skulle lukke firefox. Hva har skjedd? Noe jeg bør gjøre?
Erelend Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Skrevet 26. februar 2006 Sikkerhets programvare? Hvis du mener antivirus.. Norman... sjekker regelmessig for spyware også med Spybot S&D og ad-aware...
efikkan Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Sikkerhets programvare? Hvis du mener antivirus.. Norman... sjekker regelmessig for spyware også med Spybot S&D og ad-aware... 5670562[/snapback] Ja for eksempel det ja. Hvilken brannmur har du?
efikkan Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Bruker vanlig windows brannmur. 5672089[/snapback] Den brannmuren er ikke sikker. Skaff deg en god brannmur som for eksempel ZoneAlarm eller Sygate.
Erelend Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Skrevet 27. februar 2006 (endret) Har Skaffet meg ZoneAlarm! Får håpe det ikke skjer igjen! Tusen takk for hjelpen! Endret 27. februar 2006 av Erelend
Erelend Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Skrevet 27. februar 2006 Hakke peiling! Gjør bare det jeg får beskjed om!
efikkan Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Hva har brannmur med saken å gjøre? 5675175[/snapback] En god brannmur er veldig viktig for å unngå uønsket programvare på pcen. Mye av slikt programvare kan være skylden for problemet. Uten brannmur vil ofte annen sikkerhetsprogramvare raskt bli satt ut av spill. Hvis problemet oppstår igjen, så prøv å legge inn de aktuelle programmene på nytt og slett innholdet i temp-mappen (som inneholder mye søppel).
Thlom Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Joa, jeg skal ikke si noe på det (jeg kan, men vil ikke ), men hva er det med dette problemet som tilsier at det er et problem med uønsket programvare? Årsakene til dumping av fysisk minne er mange, men mest vanlig er hardware- og/eller softwarefeil. Et tips for å finne ut hva som er problemet i dette tilfellet er å sjekke feilkoden på blåskjermen og søke på den i Microsofts Knowledge Base. Du kan finne blåskjermfeilmeldinga i systemloggen om jeg ikke husker helt feil. Har ikke Windows forran meg akkurat nå, så det blir på gefühlen.
Erelend Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 Det skjedde igjen! Hvor ligger systemloggen?
persistent Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Ligger på Start-Alle programmer-Tilbehør-Systemverktøy-Systeminformasjon, her går du på Vis og Systemlogg.
Erelend Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 (endret) Og hvor i loggen ligger feilmeldingen? Kanskje et dumt spørsmål Edit: Det virker som om det bare skjer nor jeg har 2 faner åpne og lukker firefox... Endret 28. februar 2006 av Erelend
persistent Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Neida, min feil.... Det er enklere å se det dersom du åpner kontrollpanel og går på administrative verktøy, her har du hendelsesliste. Bla igjennom den, under program f.eks. så kan du se om du får listet opp noe med et rødt kryss, det beskriver en feil.
Erelend Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 Det var dette som stod: Windows lagret registeret for bruker 047106020100\Einar mens et program eller en tjeneste brukte registeret under avlogging. Minnet brukt av brukerens register er ikke frigitt. Registeret vil bli lastet ut når det ikke lenger er i bruk. Dette skyldes ofte at tjenester kjører som en brukerkonto. Prøv å konfigurere tjenesten til å kjøre i enten LokalTjeneste- eller NettverksTjeneste-kontoen. Hva gjør jeg?
persistent Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Kjør en virusscan og en adaware/spyware scan for å se om du har neon slike programmer som kjører. Bruk gjerne "msconfig" for å få oversikt over hva som starter med windows, og test gjerne systematisk for å se om noen av disse tjenestene kan være årsak til dine problemer. Du kan også klikke start-Kjør og skriv "services.msc /s " Du får da opp en liste over services (tjenester)som kjører, der har du en kolonne for brukerid som tjenesten kjører med. Der kan du muligens se hvilken tjeneste det er som forårsaker dette...
Erelend Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 (endret) Ok. Har kjørt spyware program ofte. Tar snart en virus scan også. Men rart at dette bare skjer når msn og firefox er oppe. Endret 28. februar 2006 av Erelend
persistent Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Har selv hatt litt problemer med dette, det skjedde med Firefox, bruker nesten ikke MSN, men som sagt hos meg var det Firefox. Dette skjedde i fjor høst etter at jeg skiftet/oppgraderte Firefox - husker ikke hvilken versjon det var men jeg gikk over til Opera en periode og tilbake til Firefox da det kom en ny versjon. Hvilken versjon bruker du ?
Erelend Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Skrevet 28. februar 2006 Firefox 1.5.0.1. Kjørte nettop en virusscan, null infiserte filer. ingen spyware heller (ad aware & Spybot S&D) What can i do? Ønsker gjerne å fortsette med firefox. Knallprogram sann ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå