Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny pc, fryser, bluescreen


Anbefalte innlegg

hey.. Jeg er så fortvilet nå.. har en helt splitter ny pc, med hardware for sikkert 30.000kr kjøpte den i slutten av desember, og pcen har fungert helt topp, til for noen uker siden, og ting bare blir værre og værre! jeg har store problemer med å holde den i gang..

noen ganger da jeg starter pcen, starter den.. men ingenting funker, ikke skjermbilde, ikke summing fra cpu.. bare vifter og lys som går.

men når jeg endelig får opp windows, så fryser pcen gjentatte ganger. og jeg får div feilmeldinger om (minnet kunne ikke være read pga. +masse tall) så kommer det bluescreen etter noen minutter :no:

i denne blue screenen får jeg melding om: ***STOP 0X00000024 (0X001902FE, 0XBAA57700, 0XBAA573Fc, 0XBA62087A)

 

Ntfs.Sys - Adress BA62087A base at BA620000, Date stamp 41107eea

 

Noen som kan hjelpe meg? jeg er på gråten, har stor tro på hardware feil:S

 

Info om pcen:

AMD64 4000+

to stk geForce 7800gt i SLI (fungerer helt fint)

OCZ 2056mb ram (2*1024mb dualchannel) platinum 2-3-2-5

4stk SATA 300GB hdd

1stk 120GB windows disc (IDE)

Hovedkort = MSI k8N platinum SLI

bZerk 500w strømforskyning

god kjøling, så feil skyldes ikke temp!

Creative soundblaster x-Fi Xtreme music Lydkort

 

Da håper jeg noen kan hjelpe meg! :ermm:

Endret av Lite0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hjalp ikke i det hele tatt.. nå har jeg tatt ut alle hardiscer.. prøvd med flere disker! og får ikke oppdatert windows eller noe nå.. kommer bare masse feilmeldinger og misslykket under oppdateringer.. har prøvd flere windowsdiscer! så discen er heller ikke korrupt:( Blue screen hele tiden og masse feilmeldinger! jeg er på gråten snart :(

klarer ikke finne ut hvilken hardware som det er feil på heller.. finner ikke en dritt:( Kan det være hovedkortet?

Lenke til kommentar
er ikke utelukket at det kan være RAM-en nei..

ja.. maskinen fungerer fint, til jeg laster drivere.

5679080[/snapback]

Da er det nok heller sikkert at det er software relatert..

 

Anbefaler å legge inn en og en driver og teste maskinen mellom hver, så kan du finne fram til hva som krasjer.

 

Ting jeg selv har hatt problemer med er:

Integrerte nettverkskort (realtek) som krasjer med skjermkort drivere (Nvidia)

NCQ på harddisken (måtte slås av pga HDD krasjet)

Ikke godtatte chipset drivere (nyeste fra nvidia sine sider ble ikke likt, måtte laste fra hjemmesiden til HK istedet)

Lenke til kommentar

hmm.. har prøvd det. men problemene ligger ikke med driverne.. bruker orginale driver-cder som fungerte på tidligere innst. av win-xp

har sikkert formatert og instalert windows og drivere 10 ganger siden i går:(

 

pcen har virket fint tidligere, men problemene dukket plutselig opp.. og da jeg formaterte og instalerte windows på nytt, gikk alt til F...

Endret av Lite0n
Lenke til kommentar

hehe... var nokk meg som svarte dårlig.. :)

sorry..

men installeringen av windows fungerer fint.. men får ikke oppdatert windows uten att noe kræsjer.. samme om jeg installerer drivere til hovedkort, skjermkort, lydkort eller noe i det hele tatt.. så sånn sett har du jo rett.. men dette er jo en pc som har fungert fint i flere måneder med akkurat samme HW og samme drivere.. Men det er nå problemene kommer..

 

ps.. dette er en pc jeg har bygd selv, så jeg vet att drivere og det fungerer i lag.

siden det er jeg som har satt sammen alt og installert alt av drivere og det tidligere.

Endret av Lite0n
Lenke til kommentar

takker:) hmm.. kan noen være så snill å legge ut link hvor jeg kan laste ned proggs for å teste HW ?

 

Nå har jeg lastet ned memtest86.... men kan ikke bruke de filene.. har ikke floppy, og får ikke instalert brenneprogg. pcen går i bluescreen da ^^

Huff.. dette er vrient:S

Endret av Lite0n
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

0x00000024: NTFS_FILE_SYSTEM

(Click to consult the online Win XP Resource Kit article, or see Windows 2000 Professional Resource Kit, p. 1543.)

A problem occurred within NTFS.SYS, the driver file that allows the system to read and write to NTFS file system drives. There may be a physical problem with the disk, or an Interrupt Request Packet (IRP) may be corrupted. Other common causes include heavy hard drive fragmentation, heavy file I/O, problems with some types of drive-mirroring software, or some antivirus software. I suggest running ChkDsk or ScanDisk as a first step; then disable all file system filters such as virus scanners, firewall software, or backup utilities. Check the file properties of NTFS.SYS to ensure it matches the current OS or SP version. Update all disk, tape backup, CD-ROM, or removable device drivers to the most current versions.

General Discussion {KB 228888} Win 2000, Win XP

Caused by Open Handles while closing an application {KB 195857} Win NT, Win 2000, Win XP

 

Hentet fra: http://aumha.org/win5/kbestop.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...