Gå til innhold

Logitech: MX1000 vs G7/G5


Anbefalte innlegg

Jeg har en Logitech MX1000 nå og bruker den på en musematte som jeg vant i en PC Gamer SE "Star Wars: Republic Commando" konkurranse.

Det er ikke noen bra matte da, den er rund, den har en radius på ca. 9-10cm.

Den er laget av plastikk, ikke spesielt stiv heller. Tror ikke den ville kostet mer en vanlige billig musematter (max 50kr).

MX1000 var jo ikke rettet mot spilling, den var bare den første laser musa.

 

Nå har jo Logitech kommet med sine første "Gaming" laser muser.

Så jeg lurte på hvordan en Logitech G7 er i forhold til en MX1000. Hva er ulempene med de to musene, og hva er fordelene og hvordan er de sammelignet med hverandre? Og hvem er best i "Gaming"?

 

Man har jo også: Logitech G5, den er jo ikke trådløs, og derfor er den egentlig ikke særlig akktuel.

Men er det noe spesielt med den i forhold til MX1000 og G7 som gjør at jeg burde velge den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger man egentlig musematte til MX1000? Hvor viktig er musematta? Burde jeg skaffe meg noe bedre en det lille hærke jeg har?

 

Og når det gjelder G7 og G5 så har jo de disse spesial musebeina/platene som gjør at de glir like bra på treverk som på tøy osv...

I Hardware.no sin G5 teste sier dem:

 

"Resultatet er at musen sklir bedre rett på skrivebordet enn den gjør på f.eks. tøymatter som Corepad EyePad. Vi testet musens glideevne og nøyaktighet på tre forskjellige typer treverk, et speil, et gjennomsiktig men støvete plexi-glass, og Corepad Magna og Eyepad."

 

"G5 klarte seg meget bra på alle overflatene vi testet den på. Det er oppsiktsvekkende at den glir bedre rett på skrivebordet enn på tøymatten CorePad Eyapad, dette er helt motsatt av hva alle andre mus har gjort.

 

Om man vil bruke G5 med mer tøymatter vil det kanskje være nødvendig å bruke mouseskates. G5 gled imidlertid godt på glassmusematten CorePad Magna."

 

Jeg vurdert å kjøpe et: Steel Pad 5L musematte, den vil jo være klart bedre en det hærket jeg har hvis jeg beholder MX1000 musa, men hvis jeg bytter til G5 eller G7 vil musa da faktisk gli bedre rett på pulten en på matte så lenge den er laget av tøy?

Lenke til kommentar

Har nå fått min G7 mus, og sitter selv med Icemat... Det jeg lurer på, er om denne ikke er god nok for denne musa.. Det som er saken, er at når jeg slår av musa f.eks. etter bruk og lar pc'en stå på, og deretter slår musa på igjen, fungerer den ikke på Icemat'en.. Hvis jeg derimot flytter musa til bordplaten, fungerer den utmerket! Men, hvis jeg tar ut USB-donglene fra dockingen, og setter den inn igjen, fungerer musematta igjen... Kan feilen ligge ved matta da, noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...