Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feil på forstilling - ta det på forsikring?

Eirzik

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann... var litt uheldig å skeld inni en kant på glatta nå... rattet står skjevt og bilen trekker litt til ene siden... tror dere dette er en alvorlig skade? er det typisk at det blir dyrt når forstillingen er slått skjev? er på en opel corsa b 94 modell... vurderer å ta det på kaskoen... men vet ikke helt.. kanskje lurt å sjekke det opp først...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uten å ha ett 100% sikkert svar, så har du antakeligvis en egenandel på forsirkingen på 4000 eller mere.

Så det vill langt ifra lønne seg å ta en slik skade på forsikringen, om du regner tap i bonus (om du får det).

Kan være mye rart som har skjedd med forstillingen, antakeligvis ett stag som er skjevt.

Men kan være greitt å få ett verksted til å se på det før du bestemmer deg.

Skrevet

Kan godt hende de kondemnerer bilen også, veit om folk

som har hatt biler som i utgangspunktet ikke har vært

noe problem å fått reparert men takstmannen har kondemnert

bilen uten nesten å ha sett på den, værste av alt har han først bestemt

seg så er du fri for bil og sitter igjen med ingenting. Så anbefaler

at du er meget forsiktig og tenker deg om, takstamannen kan lett

i ditt tilfelle si "den er rammeskjev, bilen må kondemneres" og

vips så er du fri for bil.

Skrevet

jeg har 3800 i egenandel ja.. men rammeskjev? hmm... om det kun skulle være et stag så er jo det en grei sak.. tror jeg tar en NAF test på bilen.. de vil vel finne ut hva som er feil osv..

Skrevet

Har du kasko på en '94 Corsa? Og vurderer å bruke kaskoen for å få fixet noe som sannsynligvis er en liten bagatell? Galskap spør du meg. For det første betaler du sannsynligvis endel tusen på kaskoforsikringa noe som bare er tull på en bil verdt knappe 20.000,-

For det andre vil det koste deg mye mere enn det smaker ved å bruke forsikringa på å få fixa bilen. For du vil miste bonus i tillegg til egenandelen. Mister du 20% så blir det noen tusenlapper i året bare der, i tillegg så tar det lengre tid før du kommer opp til 75%...

Min anbefaling er at du fixer bilen av egen lomme og sier opp kaskoen, og heller sparer de pengene i forskjell mellom full kasko og evt. delkasko/ansvar.

Mvh

RAimo

Skrevet
jeg har 3800 i egenandel ja.. men rammeskjev? hmm... om det kun skulle være et stag så er jo det en grei sak.. tror jeg tar en NAF test på bilen.. de vil vel finne ut hva som er feil osv..

5665169[/snapback]

3800,- i egenandel? tenkte det var mest vanlig med 4000,- / 8000,- / 12000k max jeg

Skrevet

Må ikke finne på å bruke forsikringen på det.. Er nok bare å bytte noen forstillingdetaljer og har forstillingskontroll så er det i orden igjen.. blir ikke så dyrt... Var jeg deg ville jeg gått ned fra kasko til delkasko på den bilen der.. Spar masse penger.. en 94 modell corsa er ikke verdt mer enn rundt 20.000 og da koster kasko mer enn det smaker..

Skrevet

20000? bilen har en listepris på 55000 ifølge karroseriverkstedet jeg nylig besøkte... det er en Corsa World Cup 1.6 16v med komplett styling... ikke noe bestemorbil akkurat.. men uansett - jeg skal gå utenom forsikringen tror jeg..

Mvh Stig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...