Eirzik Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Heisann... var litt uheldig å skeld inni en kant på glatta nå... rattet står skjevt og bilen trekker litt til ene siden... tror dere dette er en alvorlig skade? er det typisk at det blir dyrt når forstillingen er slått skjev? er på en opel corsa b 94 modell... vurderer å ta det på kaskoen... men vet ikke helt.. kanskje lurt å sjekke det opp først...
Stig-Arne Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 uten å ha ett 100% sikkert svar, så har du antakeligvis en egenandel på forsirkingen på 4000 eller mere. Så det vill langt ifra lønne seg å ta en slik skade på forsikringen, om du regner tap i bonus (om du får det). Kan være mye rart som har skjedd med forstillingen, antakeligvis ett stag som er skjevt. Men kan være greitt å få ett verksted til å se på det før du bestemmer deg.
Rebel-Rider Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Kan godt hende de kondemnerer bilen også, veit om folk som har hatt biler som i utgangspunktet ikke har vært noe problem å fått reparert men takstmannen har kondemnert bilen uten nesten å ha sett på den, værste av alt har han først bestemt seg så er du fri for bil og sitter igjen med ingenting. Så anbefaler at du er meget forsiktig og tenker deg om, takstamannen kan lett i ditt tilfelle si "den er rammeskjev, bilen må kondemneres" og vips så er du fri for bil.
Eirzik Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Skrevet 25. februar 2006 jeg har 3800 i egenandel ja.. men rammeskjev? hmm... om det kun skulle være et stag så er jo det en grei sak.. tror jeg tar en NAF test på bilen.. de vil vel finne ut hva som er feil osv..
Eirzik Skrevet 25. februar 2006 Forfatter Skrevet 25. februar 2006 og om den blir rammeskjev så er jo det bra! da blir jo bilen kondemnert...
Raimop Skrevet 25. februar 2006 Skrevet 25. februar 2006 Har du kasko på en '94 Corsa? Og vurderer å bruke kaskoen for å få fixet noe som sannsynligvis er en liten bagatell? Galskap spør du meg. For det første betaler du sannsynligvis endel tusen på kaskoforsikringa noe som bare er tull på en bil verdt knappe 20.000,- For det andre vil det koste deg mye mere enn det smaker ved å bruke forsikringa på å få fixa bilen. For du vil miste bonus i tillegg til egenandelen. Mister du 20% så blir det noen tusenlapper i året bare der, i tillegg så tar det lengre tid før du kommer opp til 75%... Min anbefaling er at du fixer bilen av egen lomme og sier opp kaskoen, og heller sparer de pengene i forskjell mellom full kasko og evt. delkasko/ansvar. Mvh RAimo
knut-eirik Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 jeg har 3800 i egenandel ja.. men rammeskjev? hmm... om det kun skulle være et stag så er jo det en grei sak.. tror jeg tar en NAF test på bilen.. de vil vel finne ut hva som er feil osv.. 5665169[/snapback] 3800,- i egenandel? tenkte det var mest vanlig med 4000,- / 8000,- / 12000k max jeg
bergaloevera Skrevet 26. februar 2006 Skrevet 26. februar 2006 Må ikke finne på å bruke forsikringen på det.. Er nok bare å bytte noen forstillingdetaljer og har forstillingskontroll så er det i orden igjen.. blir ikke så dyrt... Var jeg deg ville jeg gått ned fra kasko til delkasko på den bilen der.. Spar masse penger.. en 94 modell corsa er ikke verdt mer enn rundt 20.000 og da koster kasko mer enn det smaker..
Eirzik Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Skrevet 26. februar 2006 20000? bilen har en listepris på 55000 ifølge karroseriverkstedet jeg nylig besøkte... det er en Corsa World Cup 1.6 16v med komplett styling... ikke noe bestemorbil akkurat.. men uansett - jeg skal gå utenom forsikringen tror jeg.. Mvh Stig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå