Gå til innhold

40 - 42" lcd tv


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg en ny tv snart :dribble: (på tide å bytte ut den slitne 28" bilderør tv'en min :D ). Også har jeg fått meg Xbox360, så det hadde vært litt gøy og utnyttet denne max.

 

Kriterier for den nye tv'en er:

 

HD klar

En høy oppløsning

Brukbart kontrast forhold

Ikke overstige 25000,-

 

Håper på noen gode forslag og anbefalinger

 

MVH

 

Snooozy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja...

 

Er det til film burde du ha plasma, er det mest til spill og pc burde du ha lcd.

 

Samsung har jo gode lcd'er og plamsa'er og Hitachi har jo også noen.

5662497[/snapback]

 

Hmm, er ikke så enig i det der lengre. Det var slik før men nå jevnes det mer og mer ut. Helt klart har Plasma sinnsykt mye bedre kontrast feks: 10 000:1 mens LCD kansje har 1000:1 men alikavel. LCD får du ekte HD men de andre ikke er det. (hvis du ikke skal ha en modell som koster spekk)

Ekte HD har en minimums oppløsning på 1366 X 768 og det er 720p. Dette har ikke de fleste Plasma på markedet i dag og du kan risikere å måtte bytte om kort tid. Nå er det heller ikke lenge til det digitale bakkenettet er bygget ut i Norge så da trenger man skjermer med høy oppløsning som takler minimum 720p men aller helst 1080i.

Personlig venter jeg et lite år til for å se hva som skjer med priser kontra oppløsning og kontrast. Men det du kan gjøre er jo å kjøpe en 37" til rundt 10000,- som det ikke er så farlig med. Men ikke brenne vekk 25000 - 30000,- i denne omgang. Det komemr du til å angre på.

Lenke til kommentar

Her har du to testvinnere med overlegent bilde, god kontrast og ikke minst høy kvalitet. Jeg har kjøpt nr 2 etter å ha brukt god tid på å finne den beste og jeg er overvettes fornøyd. Knallbilder selv på analogt signal.

1: SAMSUNG LE40M51B

 

2: SAMSUNG LE40M61B

 

Jeg har fått tips om denne siden:

Tips

Jeg har ikke handlet der selv, men de har gode priser i alle fall.

 

BMP - helt enig. LCD er fremtiden.

Endret av auditman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...