Gå til innhold

Lav-budsjett spill/musikk pc


Anbefalte innlegg

Tenke jeg skulle sette opp en gammel Pentium3 maskin til avspilling av musikk og spilling av små, lite ressurskrevende spill (Stunts, Deluxe Skijump, Lotus etc.), og i den forbindelse har jeg noen spørsmål det hadde vert greit å få svar på før jeg setter i gang:

 

- Har ikke TV med DVI/VGA-in men bare vanlig RGB-scart. Hvilke alternativ fins da for kommunikasjon mellom data og tv? Har sett på dette denne muligheten som Mastiff skriver om i sin artikkelserie, men hvor bra bilde vil en sånn egentlig gi? Vil det bli brukbart til en sånn bruk eller helt håpløs?

- Hvilke PVR/OS vil egne seg best til denne bruken? Fins det ett gratisalternativ som er lite ressurskrevende, eller vil det beste være og rett og slett sette opp maskinen med Win95?

- Hvilke ny hardware trenger jeg eventuelt (skjermkort? lydkort?)

Endret av idjut2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil gi godt bilde og det var en god løsning. Sørg for at du finner et skjermkort som støtter S-video. 3Dclub har gode skjermkort som er billige, Geforce FX 5200 256 MB DDR koster ikke mer enn 500kr. Lydkort kan du velge Creative.

Bruk prisguiden på hardware :love:

 

Dersom du har Win 98 tilgjengelig bruk det. Visst maskinvaren er god nok, da bør du bruke Win 2000 Professional.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...