Gå til innhold

Stabil Hovedkort?


msh

Anbefalte innlegg

Hvilken Hovedkort er mest stabil hovedkort,tenker på merke f.eks Abit? Asus? MSI?

 

Tenker å bygge nytt PC.

Har alltid hatt problemer med Abit Hovedkort.

 

Dere kan anbefale både for AMD XP,og Intel P4.

 

Denne gangen skal jeg kjøpe stabil hovedkort.Skal ikke tenke på de extra funksjonene som får med

Må være stabil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Quote:


msh skrev (2002-09-19 23:10):

Hvilken Hovedkort er mest stabil hovedkort,tenker på merke f.eks Abit? Asus? MSI?


Tenker å bygge nytt PC.

Har alltid hatt problemer med Abit Hovedkort.


Dere kan anbefale både for AMD XP,og Intel P4.


Denne gangen skal jeg kjøpe stabil hovedkort.Skal ikke tenke på de extra funksjonene som får med

Må være stabil


Har veldig gode erfaring med abit. Har hatt 4 abit kort og nå har eg msi. Eg ville si at du kan velg akkurat det du har lyst på mellom abit,asus,msi. Det er bare noen eg kommer på i farten.
Lenke til kommentar

Har hatt både abit og msi og min erfaring er at om du legger litt ekstra penger i kvalitetsram (Apacer, crusial osv) øker dette stabiliteten på maskinen betraktelig.

 

Mitt gamle kt7a-raid ville ikke starte engang med jalla ram, men etter at det fikk 256 mb apacer ram ble det andre boller.

 

Har du i tillegg god strømforsyning, korrekte drivere gjennom via (Om du velger det chipsettet) er du nok et godt stykke på vei.

 

Abit hadde en returprosent på itbutikken for ei stund sia på over 20 prosent. Forstår egentlig ikke hvorfor folk mener dette er så sinnsykt bra. Må være at de 20% er i Danmark eller no. Stusselig statistikk var det i alle fall.

 

Har montert 3 maskiner med msi hovedkort inkl en dual mp, og ingen problem med noen av de.

Msi er min favoritt sålangt.

 

_________________

ati8500 med l365 og lik(s)om 19" crt

XP 1700+ på MSI K7T-266a-ru

512mb apacer minne og 2*60 gb Barracuda

 

[ Denne Melding var redigert av: Stonescream på 2002-09-20 01:58 ]

Lenke til kommentar

Har bare hatt positive erfaringer med Asus og MSI.

Men, for MSI gjelder det at de gjerne trenger å oppgradere BIOS hvis du er av de første som kjøper kortene.

 

For stabiliteten vil jeg også si at kvaliteten på strømforsyningen er meget viktig! Husk også at PC'en er tilkoblet jordet stikk!

 

Har opplevd flere hovedkort som har tatt kvelden hvis strømforsyning eller strømnettet er for dårlig.

Lenke til kommentar

Statistisk sett (jfr PC World Norge) er det MSI-kort det er minst feil på sett i prosent av antall solgte kort. En god nummer 2 er ASUS-kortene.

 

ABIT er derimot det kortet med flest feil.

 

 

Jeg har hatt flere MSI-kort.

- K7Tpro

- K7Tpro2a

- K7Turbo-Raid

- K7Tpro 266

- KT3-Ultra-ARU

 

Alle kortene har fungert helt glimrende. Jeg jobber i med web, og har hatt en web-server gående over lengre tid, så oppetid er veldig viktig!

 

Jeg anbefaler MSI-kort. De leverer kanskje ikke det aller kjappeste hovedkortet (selv om det ligger godt over middels i de fleste tester), men er veldig gunstig i pris bestandig!!

Lenke til kommentar

Jeg har bra strømforsyning.Den er på 340Watt.

Jeg pleier altid å ha siste driverne installert på pcen min.Jeg har bra kjøling også.Har twinmos Ram brikker.Men etter som min erfaring,så er det noe med Abit hovedkort,Jeg har hatt 4-5 Abit hovedkort før,og alle disse har vert ustabile.

 

Har hatt Intel hovedkort før,den var Stabil som fjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...