Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Driver litt med Oc på pcen min, og jeg har tenkt til å prøve å få et resultat på ca. 2.4.

 

Min HW:

 

Asus A8N-E

Amd 64 3500+ Venice

1.5 gig TwinMos Pc3200 (400mhz)

POV 6800gs 256mb pci-e

Samsung 160gb hd.

 

Har drevet litt med OC Calc og jeg lurer på om jeg skal gjøre det slik som på bildet eller anderledes. (Feks endre Multiplier til 10, eller andre ting)

 

OC Calc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg kommet meg på 2409mhz (219*11) og jeg tenker jeg stopper der til jeg får meg en annen cpukjøler. Men jeg kjørte super pi, men jeg lurer på om det er et bra resultat, for jeg brukte egentlig programmet til og skjekke load temp på cpu.

 

Dette var det jeg kom fram til:

 

Idle: 30grader

Load: 42grader

 

Super PI: 8m = 8m og 12sek.

Minne: 172.1 mhz

 

Er dette bra? Og tempen er med Boxed kjøler og et stappfult kabinett. Har også tenkt til å prøve Prime 95, etterhvert.....

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar

Men jeg har glemt og sette Volt på cpu til manuell. Så nå står min på 1.5. Men kan det forkorte levetiden på cpu? Eller er det ca. på den målingen jeg har sett på? (Everest)

 

BTW: Orginalt vet jeg ikke hva den ligger på. Og hvordan kabinett har du?

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar

Nå kjører min stabilt på 219*11 @ 1.4v

Men min htt kjører jeg på 4x, kan man skjekke det er sted forresten? et prog e.l?

Du kan jo se på oppsettet mitt i OC Calc, og der oversiger jo ikke htt....

Tok også å kjørte Prime 95 i 6 timer og ingen problemer, så det funker fett.

 

Og temp på cpu i load har sunket til 39-40 i load.

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar

Kan det ha noe med at jeg ikke har nye nForce driverene på kortet mitt, har nemlig bare de som fulgte med kortet, og de begynner jo å bli gamle...Har hørt mange si at det har mye med ytelse og gjøre! Hvilke drivere har du på hk o.l? Mange sier at de helt nye kan få maskina til å fucke seg!

 

Fatter ikke helt hvorfor din er så treg, min var jo raskere på samme frekvens...

Se vedlegg for alle mine tester. Dette er altså på 227*11 = 2500MHz. Volt 1.42. Minne buss: 178,34MHz.

 

Men kjører ikke du 2.5, det er jo litt mer enn 2.4...Kan det også ha noe med at jeg kjører minnet mitt så lavt (ca.172mhz), men det er det eneste jeg kan kjøre det på ellers vil det kjøre på 230mhz og da tror jeg de vil gå føyken etter en liten stund?

Endret av chr1st3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...