Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring av steroanlegg!

danjohan

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gjelder vanlig bilforsikring hvis et steroanlegg til en pris på over 50 000 kr blir stjålet? Eller må man spesialforsikre det? :)

Kjekt å vite lissom.. Man veit jo aldri..

Endret av danjohan
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På forsikringen min blir alt som er skrudd fast opp til en total sum av 10 000 kr forsikret, å det e en helt vanlig full kasko forsikring kor eg ikke har lagt til nåkka som helst for å forsikre anlegget

Skrevet
På forsikringen min blir alt som er skrudd fast opp til en total sum av 10 000 kr forsikret, å det e en helt vanlig full kasko forsikring kor eg ikke har lagt til nåkka som helst for å forsikre anlegget

5654238[/snapback]

Okaj.. Men hva hvis jeg har montert et steroanlegg til over 50 000 kr?

Skrevet

ringe til forsikringsselskapet å høre ka dem sir om saken ? trur du må ha kviteringer å kanskje nån bilder å vise til dem.. Lure litt på det der eg å

Skrevet
ringe til forsikringsselskapet å høre ka dem sir om saken ? trur du må ha kviteringer å kanskje nån bilder å vise til dem.. Lure litt på det der eg å

5654898[/snapback]

Ja, skal gjøre det en dag.. Har Jernbanenforsikring :)

Veit i hvertfall at hvis det blir bøffa, må man vise kvittering og kanskje bilder av hvordan det så ut..

Skrevet

Jeg fikk å bare 10 000,- forsikring, jeg har forsikring i sparebank1 nord-norge og de sa at det fantes ikke noe "bilstereoforsikring" hos noen andre heller... Jeg er sikker på at noen må ha det men har ikke giddet å lete... :roll:

Skrevet

Veit at if hadde ei forsikring for styleing til bil, tror det kommer under dette. men se ikke bortifra at bilen din blir rødmerket hvis du nevner dette(dvs at du før høyere premie) siden den blir mer atraktiv for tyveri.

Bygg diskre bilstero, så slipp du å tenke så mye på det :p

Skrevet

Detdere skal ordne med når det gjelder forsikkring så er det noe som kalles fastmontertekstrautstyr :) som vanlig er dette begrenset opp til 10k men man kan jo øke denne summen uten for mye økning av premien. Mne det er også avskrivning på sånt utstyr så de skriver av 10 - 20% av verdien pr år ned til en minimums grense.

Skrevet
Detdere skal ordne med når det gjelder forsikkring så er det noe som kalles fastmontertekstrautstyr :) som vanlig er dette begrenset opp til 10k men man kan jo øke denne summen uten for mye økning av premien. Mne det er også avskrivning på sånt utstyr så de skriver av 10 - 20% av verdien pr år ned til en minimums grense.

5666165[/snapback]

Blir det lagt vekt på "hvordan" det er montert?

Prisene på anleggene er de samme:

#1 Per monterer en Alpine cd-spiller som ikke ser altfor fancy ut i sin Nissan Primera, i bagasjerommet har han satt inn en sub som er synlig med kasse, men forsterkeren og ledninger ligger under matten (bygd opp av tre eller i hjulbrønnen elns)

#2 Pål monterer en fancy Alpine cd-spiller i sin stylede Nissan Primera, i bagasjerommet har han plastet en kasse med sub'en og forsterker, forsterkeren og ledningene er montert/plassert på en skikkelig stylet måte

Vil det vere noen forskjell mellom #1 kontra #2?

Skrevet

Går ikkje styling som ekstrautstyr?

Kan ikkje tenke meg at du vil få utbetalt meir fordi du har lagt ned fleire arbeidstimar i prosjektet.

Skrevet

5666165[/snapback]

Blir det lagt vekt på "hvordan" det er montert?

Prisene på anleggene er de samme:

#1 Per monterer en Alpine cd-spiller som ikke ser altfor fancy ut i sin Nissan Primera, i bagasjerommet har han satt inn en sub som er synlig med kasse, men forsterkeren og ledninger ligger under matten (bygd opp av tre eller i hjulbrønnen elns)

#2 Pål monterer en fancy Alpine cd-spiller i sin stylede Nissan Primera, i bagasjerommet har han plastet en kasse med sub'en og forsterker, forsterkeren og ledningene er montert/plassert på en skikkelig stylet måte

Vil det vere noen forskjell mellom #1 kontra #2?

5668048[/snapback]

Det har ingen betydning så vidt jeg vet, man får jo igjen for anlegget ikke jobben slik som zeph sier.

Men det er vel krav til at cdspiller skal monteres i rammen som medfølger da denne er tyverisikkret og kanskje de kicker hvis man ikke har tatt av fronten.

Skrevet

Ok, men var liksom at det er mindre utsatt når du ikke ser mer enn sub'en og en ok-spiller, enn at du ser en fancy spiller, fancy sub og åpen forsterker på en fancy stylet bil...

Forskjell på en Saab 900 og en BMW M3 liksom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...