Gå til innhold

skjerm blir svart under spilling


anlille

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! nå har jeg skiftet PSU! en q-tec 400W. selv om jeg ikke ble rådet en q-tec da:P ser ut til at problemet er borte nå!! herre så mye jobb å feilsøking på ingenting! så nå vet alle dere som sliter med SVART SKJERM UNDERSPILLING, burde teste en ny og større strømforsyning:D!

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har akkurat samme problem, men med et 6600GT kort.

Har lenge trodd det har vært PSU'n som har vært problemet, men fant ut at mitt problem skyldes varme.. funker nemlig når jeg har toweret oppe.

 

Har 3 disker, 1 brenner, et abit nf7-s, 3 ram brikker, 2 vifter + cpu vifte/kjøler, og et 6600GT som trekker strøm. Synes at et chiftech 340W psu burde klare dette uten problem.

Lenke til kommentar

Jeg har et lignende problem. Skjermen går svar etter en stund når jeg ser en film. Også zip filer som jeg laster ned blir korrupte og kan ikke pakkes opp.

 

Men min PSU er en 400W Macron kjøpt på clas ohlson.

 

Nettaggregat ATX/ATX12V/EPS12V, 400 Watt, med stillegående 12 cm vifte. For både ATX-, ATX12V og EPS12V-datachassis/hovedkort. Passer hovedkort med både 20- og 24-pins tilkobling. Tilkobling for seriell-ATA.

Produktnr:38-1903

 

Men skjer ingen feil når jeg f.eks kjører det siste av heftige Demoer(Demoscene)

Spiller skjelden spill, men demoer krever nok like mye prosessor og graffikk kort som mange spill.

 

Har ASUS-A8N-E Hovedkort, AMD Athlon 64 CPU 3800+, PCI-E XFX Geoforce 6600GT graffikkort, 1024Mb Corsair PC3200 DDR400 RAM(2stk 512Mb)

 

Kan det være PSU som er ræva...eller minnet?

Lenke til kommentar

er det ca 1 time inni filmen at den skrur seg av? har du sjekka at akjermen ikke automatisk skrur seg av? skrur den seg paa igjen hvis du beveger musen? og hvis det funker i demoer saa tviler jeg sterkt at det er problemer med hardware.

 

naar det gjelder korrupte zipfiler, bruker du en "download manager"? sitter du paa traadloest nettverk? bruker du winrar?

Lenke til kommentar
er det ca 1 time inni filmen at den skrur seg av? har du sjekka at akjermen ikke automatisk skrur seg av? skrur den seg paa igjen hvis du beveger musen? og hvis det funker i demoer saa tviler jeg sterkt at det er problemer med hardware.

 

naar det gjelder korrupte zipfiler, bruker du en "download manager"? sitter du paa traadloest nettverk? bruker du winrar?

6762376[/snapback]

 

Nei, skjermen blir svart etter 2-30sek. Å det er ikke skjermen som går i hvilemodus. Maskinen låser seg helt.

 

Har lastet ned ZIP filer fra både FTP og IE.

Sitter ikke på Tråløst nettverk.

Bruker Total Commander til å pakke opp zip filer.

Cluet er at alt er likt fra den gamle maskinen som funka så godt som en kan forvente av windows. Det jeg har byttet ut er: Hovedkort, CPU og GFX Kort. Så installert windows fra Scratch på nytt, og disse feilene har oppstått :thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei. Ser denne tråden har vert død en stund nå, så tenkte å gi den litt liv igjen...

Jeg opplever fortsatt disse problemene med at skjermen blir svart under spilling (på mitt Radeon 9800 Pro). Opplever det bare i de mest krevende spillene.

En ny ting jeg har funnet ut er at dette skjer veldig fort hvis jeg prøver å klokke litt med ATITool, og velger "Find Max Core/Mem". Det klikker da første eller andre gangen når det kommer til "Heat-Up-Phase". Har sett at kortet skal klare ganske mye mer Core/Mem enn det jeg får i løpet av den korte tiden...

 

Hvis jeg tar på kjøleren rett etter den svarte skjermen kjennes det ikke spesielt varmt, men er ganske vanskelig å si pga. det er et slags deksel over kjøleribba og vifta.

 

Noen som aner hva dette kan skyldes? Var hvist ikke OS som jeg tenkte først, PSUen virker det heller ikke være noe galt med. :hmm:

 

Takker på forhånd veldig masse for raske svar! ;)

Lenke til kommentar

Hmm, den er på 350W og det er bare det vanlige + en ekstra harddsik som trekker strøm. (Den ble kjøpt som et kampanje tilbud hos NetShop en gang i tiden så di burde vel klare å tilpasse dette?)

Er det noen måte å finne ut om den kan være for liten? Har ingen ekstra PSU liggende, og har ikke så veldig lyst å hive ut 1.000 kr for å kanskje finne det ut..

Fins det program som måler strøm og spenning?

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Gjorde et lite anslag med en PSU Calculator og kom fram til følgende:

CPU (AMD 4000+): 89W

GPU (9800 Pro): 68W

RAM (2x512 DDR): 20W

HDD (2xSATA): 50W

DVD/CD (Combo + RW): 30W

Diskett drive: 10W

Vifter (2x120mm + 1x80mm): 6W

SUM = 273W Kalkulatoren foreslo minimum 309W PSU

 

Siden min PSU er 350W burde den greie dette fint, spesielt da systemet ikke er under max belastning når problemene oppstår. (bla er ikke DVD/CD og diskett i bruk, harddiskene går heller ikke for fullt)

 

Skulle gjerne vist om et program som viser hva systemet faktisk bruker...

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Håper ikke alle har gitt opp denne tråden her...

Har et problem, når jeg spiller diablo 2 skrur skjermen seg av etter rundt 5 min og når jeg skrur den på igjen så er det no signal. :O Som ingen har hørt det før på denne tråd.. men tingen er det at der er BARE med diablo 2.. spiller bf2 og alle command and conquers spillene og wow lett.

 

Virker som pc'n er allergisk men er no så kijp for har virkelig lyst å prøve å komme til mer en lvl 3 på diablo. :p

 

please help? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...