Gå til innhold

skjerm blir svart under spilling


anlille

Anbefalte innlegg

Når jeg skal spille spill, BF2 f.eks, blir skjermen min svart, og det står "no signal".

Dette skjer når jeg har spilt en liten stund. Jeg har siste driver fra Nvidia.

Jeg tok ut skjermkortet en gang dette skjedde og da var det veldig varmt.

 

Noen som vet hva dette kan komme av?

 

Har Gainward GeForce FX5700 256 MB AGP.

 

Hvis konklusjonen deres er at jeg må kjøpe nytt skjermkort, kom med tips til et bra et til ca 1500 kr. (AGP)

 

Takk til den kan hjelpe meg :w00t:

mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det alltid vært slik, eller kommet etterhvert?

 

Nyeste drivere til Hkort, lydkort og skjermkort er ett must.

 

Men se etter om det er mye støv i viften til skjermkortet. Evt, prøv å spill med åpent kabinett.

 

Geforce 6600GT AGP er ett godt valg til den prisen. Vil gi deg betydelig bedre ytelse.

Endret av viper44
Lenke til kommentar
Har det alltid vært slik, eller kommet etterhvert?

 

Nyeste drivere til Hkort, lydkort og skjermkort er ett must.

 

Men se etter om det er mye støv i viften til skjermkortet. Evt, prøv å spill med åpent kabinett.

5654060[/snapback]

 

nei det har ikke alltid vært sånt. jeg har tatt av side dekselet og likevel har dette skjedd. jeg har også tatt ut skjermkortet og fått ut støv fra viften.

 

har de nyeste driverene til skjermkort, er ikke sikker på hkort.

Endret av anlille
Lenke til kommentar

Ok. :hmm:

 

Forstår det slik att dette skjer med flere spill.?

 

Siden det står "No signal" Trenger det ikke bety at det er skjermkortet som har skylden. Kan like snart være at CPU, minne, eller Hovedkort "fryser".

 

Har du mulighet for å prøve/låne ett annet skjermkort? Det ville jeg gjort før jeg kjøpte ett helt nytt.

Lenke til kommentar
Ok.  :hmm:

 

Forstår det slik att dette skjer med flere spill.?

 

Siden det står "No signal" Trenger det ikke bety at det er skjermkortet som har skylden. Kan like snart være at CPU, minne, eller Hovedkort "fryser".

 

Har du mulighet for å prøve/låne ett annet skjermkort?  Det ville jeg gjort før jeg kjøpte ett helt nytt.

5654184[/snapback]

 

ja det skjer både med COD2 og BF2. Skjer ikke med spill som FM2006, som ikke er så krevende for maskinen.

 

en ting jeg har reagert på er at viften på CPU'en går veldig fort. 3500 rpm. og noen ganger mere. Tempen ligger på rundt 42 g celsius på vanlig bruk.

Lenke til kommentar

Åssen CPU har du?

 

42 er ikke forskrekkelig mye. Kommer an på hva romtempen er.

 

Sjekk om du har en innstilling i "BIOS" som "stopper" maskinen dersom CPU tempen overskrider ett vist nivå.

 

Kan feks. være att denne er satt for lavt. Har du P4 kan du godt sette dette til 70/75 grader.

 

Husk alikevel å blåse ut støv av Alle vifter i maskinen. :thumbup:

Endret av viper44
Lenke til kommentar
Åssen CPU har du?

 

42 er ikke forskrekkelig mye. Kommer an på hva romtempen er.

 

Sjekk om du har en innstilling i "BIOS" som "stopper" maskinen dersom CPU tempen overskrider ett vist nivå.

 

Kan feks. være att denne er satt for lavt. Har du P4 kan du godt sette dette til 70/75 grader.

 

Husk alikevel å blåse ut støv av Alle vifter i maskinen.    :thumbup:

5654343[/snapback]

 

ok, det skal jeg sjekke!

 

jeg har en: AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache

Lenke til kommentar

Synes ikke temperatur på 42 grader idle er spesielt høyt. Har selv en AMD Athlon XP 2600+, som før jeg fikk skifta CPU vifte og ribbe osv lå på 55-60 grader ved full load. Slike prosessorer skal vel tåle driftstemperaturer helt opp til 70 grader om jeg ikke tar feil. (Ikke skyt meg om det er feil :) )Når det er sagt, er det ikke sikkert temperaturen du får er riktig heller, dette avhenger selvsagt av oppsettet på det aktuellet hovedkortet.

 

Jeg synes det høres mest ut som det er skjermkortet som streiker, siden dette var veldig varmt den gangen du tok det ut rett etter spilling. Kan det være en funksjon på HK eller skjermkortet som "kobler ut" kortet ved for høy temperatur?

Lenke til kommentar

rart dette her, datan kræsjer ikke når det skjer. lyden blir ikke borte. bare skjermen som blir svart.

nå har jeg tatt av sidedekselet, bruker ikke maks skjermoppløsning, har nyeste driver og likevel skjer det :thumbdown:

er rimelig sikker på at det har med skjermkortet å gjøre.

nei det blir vel å kjøpe seg 6600 GT kortet. :thumbup::hmm:

Endret av anlille
Lenke til kommentar

Da har jeg funnet noe som viser at det må være skjermkortet: Link

Utdrag: "while playing a game for a while the compter will freeze, or the monitor will go dead. A clear sign of the PSU not supplying the video card with enough power, or the video card over heating."

 

Da er skjermkortet tydelig for varmt hos meg!

 

Har bestilt dette kortet: Nytt skjermkort er det et bra kjøp eller?

:w00t:

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har akkurat det samme problemet med at pcn blir svart.. har også byttet skjermkort uten noe hell.. Men etter noen søk på forumet her så sier mange at det kan hende at HK slår seg "av" for å "redde" andre komponenter for at det blir for "varmt". i mitt tilfelle så kan umulig varmen være noen problem siden jeg har ett så bra kabinett. Men jeg har derimot en PSU på 300W! så feilen kan kanskje være den? at den leverer for lite strøm til skjermkortet eller andre komponenter som er avhenging av mye støm ved spilling.. Jeg har også prøvd alle mulige drivere, så feilen kan umulig ligge der.. Men vet noen om 300W er lite? har 1 g ram, amd 3000+ cpu, asus K8N deluxe, og et dårlig skjermkort:p Radeon 9600:p

 

håper på et svar ganske snart:D har vært plaget lenge og komplett finner heller ingen feil på pc:S

Lenke til kommentar

Kommer veldig ann på hvilket merke du har på PSU. Er det en Qtec 300W så ville jeg vært litt skeptisk ja. Kom gjerne med link til PSUen din eller skriv ned hva som står på specs på den...

 

Edit: Linken din fungerer ikke anlille

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Hei Hoset, det første som slår meg er at det kan være PSU'en din, akkurat som du sier selv. Det som da er litt pussig, er at de fleste skjermkort som får for lite strøm heller kjører på redusert hastighet istedet for å kutte hele stasen. Det er mulig dette varierer veldig fra skjermkort til skjermkort, men litt rart likevel. Flere som har opplevd liknende?

 

Edit: fflex - hardwareshop.no er litt "bakpå" for tida, lite produkter inne :)

Endret av lazwola
Lenke til kommentar

PSU'en er litt gammel.. vet ikke hva den heter, men den har en pentium 4 merke på seg.. kan sjekke dette nermere.. Men andre sier at dette har noe med HK innstillinger? at jeg må skru opp toleransen på varme eller liknende? noen innspill hvordan jeg fikser dette i BIOS? Finner ikke disse innstillingene...

Lenke til kommentar

Har faktisk samme problemet jeg også.

Mistenkte også først skjermkortet (9800Pro AGP), men det virket ikke unormalt varmt ved berøring av kjøleren. CPU ser heller ikke ut til å bli spesielt varm.

Har en 350W Viking PSU som følgte med kabinettet.

Siden dette er noe som har skjedd i det siste mistenker jeg ustabilt OS. Skal reformatere straks jeg får min nye harddisk :D og håper dette fikser problemene mine.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...