Gå til innhold

Project Black Diamond [CASE CLOSED]


Anbefalte innlegg

Heihei!

 

Da var det gjort! En kjenning av Stefaren min var innom i dag og så på kassa mi, i sammenheng med alle platene jeg skal ha. Han skulle ta på seg jobben med å kappe til platene, jeg måtte feste de selv, men det er da fort gjort (haha :p ) ^^

 

MEN, er det noen som har en sidedør å donere, VÆR SÅ SNILL, SI FRA!!11

Trenger virkelig, han studerte litt nærmere, og sa han kunne få det til, men ikke så "perfekt" som jeg ville ha det :tease: Ha var inne på:

-lodding

-"Liming"

-Popnagler

-Noe jeg ikke skjønte en dritt av :p

 

Men vi ble enige om at han skulle komme tilbake på den sidedøra, for hvis jeg hadde fått tak i en sidedør, så hadde det blitt MYE enklere! ;)

 

SÅ! Målene på sidedøra har jeg ikke(Sånn ca. mål på kabinettet er 43x43x20, grovt!), sendte bort kabinettet med han karn i stad :( Men det er et Miditower, er ikke sikker på om det er Chieftech lenger, men det burde gå ann å få festet en annen sidedør der, må bare endre litt på festene på kabinettet :) Viktigste er at det er Miditower-Sidedør og Stål. jeg kan finne ut av størrelsen o.l. når jeg får den tilbake. Skal forhøre meg litt rundt omkring etter sidedører, skal også på gjenvinninga en dag og se etter^^

 

Men platene skulle han fikse :D *Nesten skrive han som sponsor for prosjektet, får(tror jeg) jo stålplater og arbeid av han :) *

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei!

 

Fikk tilbake kabinettet mitt i dag med plater og greier, gledet meg virkelig til å se alt "påfestet" og begynne å jobbe med de! Men, så hadde visst ikke han husket alt, så han hadde ikke tatt med viftehullet bak, fronten var for liten (bredde og høyde) og toppen hadde han laget til utenpå, ikke inni! Men toppen fikser jeg kanskje med dremel, gidder ikke pese på han med en ny plate når jeg kan gjøre det selv : ) Dessuten er det litt vanskelig... Jeg var ikke her da han kom, så han tok like godt med seg diamanten min og skulle prøve å lage den i stål via plasmaskjærer (manuell :eek: )! blir utrolig happy hvis han klarer det :D Hvis han kommer tilbake med den i 2mm, kan jeg heve den litt ut utenpå, så det blir litt kul effekt : ) Gleder meg! Men han må nok enten lage opp fronten, ellers må jeg gjøre det selv...

 

Menmen, nok tjatting!

 

Over til Arbeid:

 

Plater.jpg

^Platene jeg fikk knekt til^^ Alle unntatt to var jeg fornøyd med...

 

Bunn.jpg

^Fornøyd^^ Bunnplata, veit ikke helt hvordan jeg fester den enda, mulig jeg bare tar popnagler, må få det fint på en måte og.. Forslag til hvordan jeg generelt skal feste platene i kabinettet? Tenker mest på i bunn og topp :hmm: ....

 

Drive-bay.jpg

^Happy^^

 

Bak.jpg

^Happy^^ Mangler bare 77mm(?) hull der

 

Topp.jpg

^Topp, ikke fornøyd. Det han hadde gjort var å laget den til å sitte på utsiden, noe jeg sa den ikke skulle, den skulle på innsiden, så jeg skal dremle til den til riktig størrelse : )

 

Toppnrme.jpg

^Et til av kanten

 

Front.jpg

^Fronten, heller ikke fornøyd.. Han hadde for det første kuttet den for kort på lengde og bredde, og viftehullet er ikke der det skal sitte heller.

 

Kassetopp.jpg

^Utenpåtitt, ja, ser greit ut utseende : )

 

Kassefront.jpg

^Et til forfra

 

Kasseinnibak.jpg

^Inni, bunnplata ble bra :) Noen sprekker, men det var vanskelig å få til noe annet..

 

Kasseinnibunn.jpg

^Sprekker som må tettes igjen med stålsparkel o.l.

 

Kasseinnibakverst.jpg

^Sparkel her og^^

 

KasseinniDrive-bay2.jpg

^De "rundingene" dere ser var litt høyere før, men måtte dremle de litt får å få plass til festeplata til dvd-rom etc.

 

KasseinniDrive-bay.jpg

^Sånn blir det^^

 

Kasseinnitopp.jpg

^Her hadde jeg liksom tenkt topplata skulle være, fra helt bakerst til der drive-bayen starter og litt inni drive-bayen på en måte : ) Håper bare jeg har igjen kutteskiver for det, begynner å bli litt snaut.. :p

 

EkstraAlu.jpg

^Fikk med litt ekstra alu og ^^

 

Kan nevne at kabinettet med plater veier 10kg! Platene veier 3.3Kg, kabinettet uten plater 6.7Kg.. Blir tungt med hw inni gitt :roll: ...

 

Neste nå, blir å tilpasse viftehullene samt lage skruehull, skal pusse litt på platene, og se hva han får til med diamanten/forklare litt nærmere hvordan jeg vil ha fronten :) Noe dere har å si?

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

 

Fra nå av gjør jeg bildene til 800x600, da sparer jeg plass på photobucketen, skulle prøve å fikse på imageshack.us, men kom ikke inn der på "My Images", men håper det går bra :) Leste at det var max str.

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Lenge siden jeg har sagt noe fra meg, men driver fortsatt på!

Har gjort noe så senest som i dag, modifiserte platene til drive-bayen sånn ca. ferdig, manger bare festehull og pussing, skal kanskje begynne på bakplata og se om jeg skal gjøre noe på den senere i kveld, og bunnplata tror jeg er så godt som bra nok!

 

Topplata må jeg kutte mye på, tar det enten i morgen eller senere i uka.

 

Også fikk jeg en fin nyhet:

 

- Muttra skal kjøpe PSU til meg, MIST 500W :love:

 

Begynte med en gang å lure på om jeg skulle ta med eller uten avtagbare kabler, tror det blir uten avtagbare, det blir litt for dyrt med;p Så det blir kos :wee: Ingen som har noe megativt(eller negativt :p Takk Klikka ;) ) å si vel..?

 

Også, får jeg nok penger blir det ny hdd på meg og, og håper også på LCD-display pluss litt ekstra stæsj! Bursdag snart :fun:

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

 

EDIT: Og nei, det er ingen april-spøk :tease:

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Heihei!

 

Gjett hva som kom når jeg sov i dag da? :innocent:

 

Ei sidedør MED DIAMANT!! :w00t: :w00t:

 

Så nå må jeg pusse og sparkle litt, så kommer en liten/større/stor update mot slutten av uka håper jeg : )

 

Fikk ikke snakket med han som gjorde det, mangler et viftehull bak, og en plate foran, men den plata foran skal jeg kanskje bruke aluminium (stål alle de andre platene) så det kjøper jeg kanskje selv^^

 

Todo list for Teh week:

  • Pusse viftehull og plater på sidene
  • Modifisere topplata så den passer i toppen
  • Pusse og sparkle diamanten
  • Finne ut en måte å feste platene på uten at det ser stygt ut fra utsiden :ermm: Forslag?! (Har noe "Kleb og tett", festemasse av noe slag tror jeg, går det ann å bruke det?
  • Bestille PSU'en min (i dag eller morgen) :love:
  • Høre med han som kutta plater til meg og bakplata og hvor mye han skal ha for det
  • :hmm: .. Kanskje få sandblåst innsiden og utsiden hvis jeg får tid og blir ferdig med alt ovenfor :D

Stay Tuned! ;)

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Heihei!

 

Som dere har fått med dere, jeg har fått tilbake hele kabinettet, plater og ei sidedør med diamant på! :D Syns det så utrolig bra ut ved første øyekast, også andre, tredje osv. Trengs bare litt pussing, så nå er det å gjenoppta samme arbeidet som med den forrige diamanten *pes* :)

 

Har gjort littegranne pussing, men er langt fra ferdig! Noen bilder for å vise frem litt ^^

 

DiamantPSidedrMedium.jpg

^Herligheten :love:

 

DiamantPSidedr2Medium.jpg

^Enda et

 

DiamantPSidedr3Medium.jpg

^Enda et

 

DiamantPSidedr4Medium.jpg

^Nærbilde av kantene som må pusses

 

DiamantPSidedr5Medium.jpg

^Enda et

 

DiamantPSidedr6Medium.jpg

^Så satt jeg døra på kassa, ser utrolig ut^^ Man ser ikke mye inn, men det ser heftig ut da!?

 

DiamantPSidedr7Medium.jpg

^Enda et

 

DiamantPSidedr8Medium.jpg

^Enda et

 

DiamantPSidedr9Medium.jpg

^Enda et

 

 

Hva syns dere om hvordan det blir? Jeg syns vertfall det blir rått! :love:

Skal pusse mer i kveld, og i morgen. Skal også pusse platene litt i morgen ;)

 

Stay Tuned! (Legger flere bilder her senere)

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heihei!

 

Har i helgen fått gjort litt mer pussing, samt tilpassing av platene som skal inni. Ikke store greiene, men det er da det som må til. Tror jeg skal sende de til sandblåsing denne uka, hvis det passer for han :)

 

Velvel, her er bildene!

 

Bilde073Medium.jpg

^Topplata etter litt beskjæring i kantene. Mangler bare det jeg har streket opp der.

 

Bilde074Medium.jpg

^Enda ett, forfra.

 

Bilde075Medium.jpg

^Hmm.. Ikke spør, det tok dritlang tid :p (For de som ikke ser det, det er de kantene på plata som jeg måtte ta bort)

 

Bilde076Medium.jpg

^Der var den ferdig :wee:

 

Bilde077Medium.jpg

^Så tenkte jeg at jeg skulle demontere kassa for evnt. sandblåsing til uka, tok ikke så lang tid, tar sikkert lenger tid å få den sammen ignen :no:

 

Bilde078Medium.jpg

^Tok bilder for hver ting jeg tok bort, for å se hvor den skulle sitte (Just in case) :p

 

Bilde079Medium.jpg

^Enda et

 

Bilde080Medium.jpg

^Enda et

 

Bilde081Medium.jpg

^Fronten, Drive-bayen og hdd-holderen.

 

Bilde082Medium.jpg

^Bakparten

 

Bilde083Medium.jpg

^Hele kassa, uten platene og sidedørene. [Øyvind Was Here.. :evil: ]

 

Bilde084Medium.jpg

^Platene. Ikke store forandringen på de.

 

Bilde085Medium.jpg

^Pusset litt mer på fikanten min.

 

Bilde086Medium.jpg

^Diamanten ble også bedre! Nå har jeg bare å gå over med 600/1200våt papir inni alle hullene før lakkering, gjøres etter sandblåsing ^^

 

Bilde087Medium.jpg

^Close up

 

Bilde088Medium.jpg

^Close up

 

Neste skritt er å få sandblåst de, kutte ut hull til kabler o.l. og ta den ekstra lille finpussen før jeg kan lakkere! :)

 

Kan også nevnes at Mist'en min ligger i Oslo :D Kommer nok hit i slutten av uka^^

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Heihei!

 

Ikke mye å si, men på torsdag skal jeg til kjenningen av stefaren min, og han skal se på metallet, men vi veit jo hva det er, han er litt rar sånn :p Blir nok sandblåsing denna uka!

 

Poweret mitt har også kommer til posten, må vente til fredag for å få den ut, siden modern ikke har penger før da :(

 

Så da blir det bildeupdate i slutten av uka, uansett! :thumbup:

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Heihei!

 

Fikk Poweret mitt i går, satt det inn i går, fikk problemer i går, funket igjen i går, funker i dag, lager ikke EN lyd :love: Jeg er forelsket..

 

Anyways, bilder!

Dog, ikke så mange men :p

 

Bilde089Medium.jpg

^Pakka, jeg tok den opp i bilen, så den er ikke hel der den står :p

 

Bilde090Medium.jpg

^Innholdet; 1 MIST 500W, 1 Skjermrens for LCD og Plasma-skjermer

 

Bilde092Medium.jpg

^MIST'en, utrolig fin eske og da gitt.. :p

 

Bilde093Medium.jpg

^Deilig! :dribble:

 

Bilde095Medium.jpg

^Den har visst klart noen tester og ser det ut som :wee:

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Heihei!

 

Klikka_bZerk bestilte noen bilder av kablene, og her er de:

 

InnimedMIST500WMedium.jpg

^Det er litt rotete, men ikke se på det :tease: Du ser kablene der

 

InnivedDrive-BaymedMIST500WMedium.jpg

^Ikke bry dere om rot her heller, bare kabler!

 

InniForframedMIST500WMedium.jpg

^Sånn ser det nå ut inni der da :p Nå kan dere bry dere om rot

 

KabelpMIST500WMedium.jpg

^Close Up, ser du hva du vil se?

 

BakmedMISTogBzerk500WMedium.jpg

^Bak, huff huff.. :no:

 

Sånn! Men må også meddele av jeg ikke får no in action bilder av sandblåsinga :( Han tar det når han har tid, men jeg kan få bilder av maskina og sanda, hvis det hjelper? :)

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Heihei!

 

Gledelig nyhet! :) Fikk spons fra:

 

post-14754-1138132237.gif

^^Fikk Bulgin bryter m/Blått lys, henter den i Oslo i helgen.

 

Skal, hvis jeg får tak i motstander, lodde i helgen^^ Kanskje får jeg kjøpt to andre brytere som ligner på bulgin-bryteren (cnase og Klikka har dem) også, den ene til Dvd og den andre til Reset ;) Så får vi se om jeg ikke lodder Dvd-spilleren med en gang! Bilder blir det vertfall!

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Heihei!

 

Fikk Bulgin-bryteren min denne helgen, pluss en DIGER katalog med alle varene de hadde :ohmy: Det så seriøst ut som en telefonkatalog over Oslo.. :p

Menmen! Det er en utrolig digg bryter, både med og uten lys^^ Kjøpte også to av de "Bulgin"-bryterene de har på BilXtra, gjorde meg ferdig med de også.

 

Anyways.. Bilder!

 

VerktyMedium.jpg

^Verktøy er viktig å ha

 

Bulgin2Medium.jpg

^Bulgin'en :love: Nydelig bryter da gitt^^

 

Bulgin3Medium.jpg

^Enda et

 

BulginMedium.jpg

^Enda et

 

Bulgin5Medium.jpg

^Enda et :p

 

Bulgin6Medium.jpg

^Her har jeg loddet på motstanden, og teipet på med litt el-teip

 

MotstandloddetpMedium.jpg

^Closeup

 

Bulginmedlys2Medium.jpg

^Med lys : )

 

BulginmedlysMedium.jpg

^I mørket^^

 

Bulgin-brytereMedium.jpg

^De andre bryterne fra BilXtra

 

BulginAleneMedium.jpg

^Enda et

 

BulginnMedium.jpg

^Enda et

 

Bulginn2Medium.jpg

^Til Reset

 

Bulginn3Medium.jpg

^Til Dvd

 

Bulgin4Medium.jpg

^Til Reset

 

Dvd-spillerMedium.jpg

^Dvd-spilleren som skal under kniven^^

 

LoddepunkterMedium.jpg

^Punktene jeg skal lodde på, det er de ytterste. De andre, innerste, er til festet for den knappen som allerede sitter der : p

 

Dvd-spiller2Medium.jpg

^Sånn ble det

 

Loddepunkter2Medium.jpg

^Syns det ble ganske greit jeg, eller? : )

 

Syns? Ble fornøyd jeg hvertfall : ) Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av loddinga og kanskje noen andre bilder av bryterene^^

 

----------------

Neste update vil inneholde bilder av sandblåsinga og maskina ++, såå..

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heihei!

 

Endelig tid til en ny update, har blitt lite av slikt i det siste :no:

---------------------

Har fått en pakke med diverse stæsj jeg bestilte fra Microplex, begynner med litt bilder av det:

 

PakkeSmall.jpg

^ Pakken!

 

PakkensInnholdSmall.jpg

^ Innholdet; 80mm Blade, Thumbscrews, Kabinettføtter, Kabelholdere, Skrue m/nøkkel, 2x 10cm UV Katoder, LCD Display, 4x20 og 2 godterigreier^^

 

PakkensInnhold1Small.jpg

^ Nærbilde

 

PakkensInnhold2Small.jpg

^ Nærbilde

 

LCD-DisplaySmall.jpg

^ LCD Displayet :)

 

LCD-Display1Small.jpg

^ Enda et

 

LCD-Display2Small.jpg

^ Enda et

 

ThumbscrewsSmall.jpg

^ Thumbscrews festet på, hva tror dere?

 

Thumbscrews1Small.jpg

^ Enda et

 

Thumbscrews2Small.jpg

^ Enda et

 

GodtepapirSmall.jpg

^ Godterii ;D

 

SleevingVerkty1Small.jpg

^ Litt sleeving og verktøy..

 

SleevingVerkty2Small.jpg

^ Sleevinga jeg fikk sponset av Shg :fun:

 

SleevingVerkty3Small.jpg

^ Sleeves jeg kjøpte på Claser'n, brukt litt av det fra før

 

SoundControlSleevingSmall.jpg

^Sound Control sleeva, ble ikke fornøyd med den..

 

SoundControlSleeving2Small.jpg

^ Mere Sound Control

 

SoundControlSleeving3Small.jpg

^ Mere Sound Control

 

SoundControlSleeving4Small.jpg

^ Mere Sound Control

 

Deilig med en update nå, syns jeg :) Har ikke fått jobbet noe med prosjektet i det siste, mange grunner:

  • Eksamner
  • Teoriprøve til traktor
  • LAN i omtrent to uker :fun:
  • Ikke funnet lysten :hm:

Skal se å få gjort mye i ferien, må bli ferdig til 1. august, siden da løper fristen ut til casemod konkurransen^^

 

Ellers, når jeg får tilbake kabinettet, skal jeg få skjært ut litt hull til kabelganger osv. og grunnet/lakket det og sette sammen. Tenker også på et nytt hdd-rack, men vet ikke enda, det skal isåfall sitte i bunnen ved vifta foran for å kjøles ned^ Tycks?

 

Føl dere fri til å kommentere dette prosjektet, men gjør det i Discuss-tråden min :)

 

Øyvind

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Heihei,

 

Tenkte jeg bare kunne poste noen innkjøp jeg har gjort nylig, fra Claser'n. Høres ut på stefaren min at kabinettet mitt kommer hjem igjen snart, så siste uka kan det bli litt jobbing, hvis han holder hva han lover :D Da blir det hdd-rack, lakking, lage hull til kabler, sette sammen kabinett og div. :)

 

Uansett, to bilder:

 

100_0393Medium.jpg

^Krympestrømper(4 forskjellige str.), Stripsfester, Strips, Minnekortleser og

 

100_0394Medium.jpg

^Enda et bilde.

 

Det var ikke mye, men håper det blir mer :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Hei igjen!

 

Det har gått en _laaaang_ stund siden sist, grunnen til det var forsinkelser og forsinkelser, pluss manglende materiale osv osv, så jeg utsatte det bare. Det har ligget til nå. Jeg fikk lyst til å fortsette litt med det før jeg kan begynne på det nye prosjektet. Jeg kommer til å oppdatere denne når jeg får tid, men prioriterer det andre prosjektet!

 

Det jeg har gjort nå, var å tette hull på sidedøra rundt diamanten med stålplast. Bilder følger nedenfor.

 

IMGP0352Small.jpg

 

IMGP0353Small.jpg

 

IMGP0354Small.jpg

 

Vil selvfølgelig pusse ned dette når det har tørket, kanskje til uka.

 

- Øyvind

 

EDIT: Discuss!

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Sørgelige tider for dette kabinettet. Det eneste som er igjen er bakplata til hovedkortet. Jeg tok et valg og kastet hele driten med stålplater og alt. Det sto nå bare på rommet og under trappa og tok plass! Får se hva jeg gjør videre nå, tok vare på bakplata hvis jeg evnt. skulle lage et scratch kabinett engang. Kommer til å opprette en ny logg til dette.

 

Har litt lyst til å premodde et kabinett til, men har også veldig lyst til å lage et fra scratch :) Skal nå ha meg nytt her og nytt hos fattern, så kan få gjort begge deler!

 

Øyvind

 

EDIT: Jeg tok også selvfølgelig vare på diamanten! Den hadde jeg ikke hjerte til å kaste.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...