Gå til innhold

Støtter x700 mobility HD?


gummitarzan

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Lurte ganske enkelt på om et x700-m støtter videovisning i HD. Har kjøpt meg ny tv, og vil da gjerne kunne koble den bærbare opp mot den for å se HD(720p) klipp.

 

Quote fra www.ati.com

"With ATI VideoShader™ HD technology, Mobility™ Radeon® X700 takes advantage of its advanced shader processing engine for user programmable video effects, video quality enhancement, and encoding and decoding of many video standards, including MPEG1/2/4, Real Media, DivX and WMV9. Mobility™ Radeon® X700 also supports the latest high-definition and wide display formats, giving users bigger and more vivid movie, gaming and Internet experiences."

 

Står jo den støtter den high-definition, men er det virkelig 720p HD??

 

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desverre ofte litt mer enn aa kunne vise 1280x720 som skal til for aa kunne stoette HD. Spesielt om du vil koble til en TV. Om TV'en har DVI inngang kan den finne paa aa kreve HDCP, om den har VGA inngang kan den finne paa aa kun stoette 1024x768, om den har komponent inngang maa du ha overgang men det kan at du ender opp med aa slite med overscan hvor x% av bildet forsvinner ut i sidene...

 

I andre tilfeller funker det helt fint nesten uten noen slags problemer. Jeg kobla PC'en til en 27" LCD TV (Syntax Olevia) og har ikke andre problemer enn at med DVI vil den kun vises 1280x720 fra PC'en selv om skjermen har 1280x768 panel. Saa jeg har 48 svarte linjer fordelt over/under skjermbildet. Ved bruk av VGA kabel funker 1280x768 fint.

 

Det er et par grunner til at det er 100vis av poster om hvordan man kobler en PC opp til en HDTV paa alle avforum rundt om kring :-)

 

GummiTarzan, hvilken TV har du handla inn og hvilke innganger har den?

Lenke til kommentar
Er viktig å huske på at man trenger rimelig god prosessorkraft for å spille av HD klipp i 720p. Såfremt det ikke støttes i hardware av skjermkortet, men det er det vel bare X1800/X1900 som støtter...

5644980[/snapback]

 

Vel, det var det jeg tenkte på når jeg starta denne tråden. På den stasjonære har jeg en Xp2500 og et GF6800gt, men her funker "ordentlige" HD-klipp dårlig.... Får bilde, men det hakker som f.

De bærbare det står på er enten Acer Ferrari eller denne Acer Aspire

 

Begge har DVI ut. Har dere noen andre forslag til pc mottas det med takk, med et hederlig unntak..... INGEN DELL!!! Sager heller av meg høyrefoten enn å gi det møkkafirmaet mer av mine penger.

Lenke til kommentar
min dell inspiron 6000 med en gb ram, pentium m 1.6 og et ati x300 64mb ram klarte å spille av wmv-hd klipp i 720p uten problemer.. ingen hiccups :D

5645331[/snapback]

 

Min 1.8ghz med integrert inten grafikkort og 512mb ram klarte akkurat det samme.. Ser ikke hvorfor man må ha x1800/x1900 som nevnt for å vise dette. Det er jo "ekte" HD (fra demonstrasjonsiden til microsoft)

Lenke til kommentar

radeon 9600, og nyere samt GF6600 (ikke 6800) og nyere har vmw aksellerering i hardware som har blitt enabla med nyere drivere. Det hjelper en god del. Apple kjoerer sitt egne saere loep med quicktime og faar ikke mye hjelp av hardware aksellerering paa maskinene.

Det utgjoer en veldig stor forskjell, ihvertfall paa lapp'en min (Dell i8600 med ATI Mobility 9600).

 

Man kan jo vurdere og da - hvilket format finnes det innhold i? QT faar man trailere i. WMV faar man tak i et par filmer i (i unaiten ihvertfal). Ellers er alt HD materiell .TS filer som er MPEG2 og bruker den gode gamle MPEG aksellereringen som har vaert i grafikk hardware siden TNT og RAGE brikkene (og til og med mitt gode gamle TSENG ET4000w32 localbus kort!)

 

blueray/hddvd kommer vel med et utall potensielle/opsjonelle formater paa skiva.

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...