Gå til innhold

Billig flerskjermskort til BSD


bluet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse.

5643937[/snapback]

Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere.

Lenke til kommentar
Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse.

5643937[/snapback]

Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere.

5647532[/snapback]

 

 

Er ikke Nvidia generelt mye bedre enn ATI på alternative OS? Det er i allefall det inntrykket jeg har fått.

 

Mvh

MajorP

Lenke til kommentar
Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse.

5643937[/snapback]

Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere.

5647532[/snapback]

Eneste driveren ATi har utenom Windows er en meget dårlig Linux-driver. De har ingen BSD driver i det heletatt...

Lenke til kommentar
Raptor,22/02-2006 : 18:52]
Tja, da er vel eneste alternativ å finne et NVIDIA skjermkort i en passende prisklasse.

5643937[/snapback]

Jeg er ikke sikker på om det er så lurt å kjøpe et nVidia-skjermkort, siden driverne deres bare virker på FreeBSD, jeg bruker NetBSD. ATI, på den andre siden, har jeg hørt har frie og gode drivere som støtter alle BSD-ene, men her er jeg ikke sikker. Ellers har jo Matrox noen fine kort, men de er dyrere.

5647532[/snapback]

Eneste driveren ATi har utenom Windows er en meget dårlig Linux-driver. De har ingen BSD driver i det heletatt...

5648438[/snapback]

Greit, det er kanskje ingen offisielt støttet driver, men fglrx har da blitt portet fra Linux. Uansett kan det hende jeg går tilbake til FreeBSD igjen, og da er nVidia-kortene med ett mye mer interessante.

Endret av MS-DOS modus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...