imran Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Hei, Jeg har begynt å få noen rare meldinger i Windows XP. Følgende skjer: Jeg får opp et ikon med utropstegn i windows taskbar, og beskjed som kommer med den er: "Windows Corrupt file. This file or directory XXXXXXXX is corrupt and unavailable. Please run check disk utility". Når jeg tar en titt på den spsifikke katalogen så er den tom. Hvis jeg prøver å åpne denne katalogen fa en annen maskin (via lokal nett) så lar den seg ikke åpne. Np er saken slik at den maskinen som gir denne feilmeldingen er en backup PC. Hvis jeg kopierer den originale mappen fra hoved PC'en og over til denne backup PC'en så kopiere den alle filene, men gir feil på noen av filene (sier at de spsifikke filene ikke er tilgjengelig). Jeg restarter PC'en og XP kjører Chkdsk, fikser feilene og starter opp på nytt. Etter en kort stund kommer det opp nye filer med samme feil. Hva skjer? Jeg er forvirret. Finnes det verktøy som jeg kan kjøre i bakgrunen (uten å starte opp PC'en hver enenste gang) for å fikse dette problemet? Holder hardisken på å ådø? (det er en 8 månder gammel 200 GB HD). Takker for tips som kan hjelpe meg med å løse dette problemet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå