Gå til innhold

Spørsmål om partisjonering av harddisk


Morgan

Anbefalte innlegg

Hei,har kjøpt meg en bærbar pc med xp home og skulle ha partisjonert hardisken.

 

Må jeg kjøpe meg partition magic eller finnes det noe program i Xp som jeg kan bruke for å dele opp hardisken uten å miste data? Har bare operativ systemet på hardisken nå Er det noe forskjell fra powerquest sin partition magic i forhold til Norton sin partition magic?

 

mvh.

Morgan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,har kjøpt meg en bærbar pc med xp home og skulle ha partisjonert hardisken.

 

Må jeg kjøpe meg partition magic eller finnes det noe program i Xp som jeg kan bruke for å dele opp hardisken uten å miste data? Har bare operativ systemet på hardisken nå Er det noe forskjell fra powerquest sin partition magic i forhold til Norton sin partition magic?

 

mvh.

Morgan

5639445[/snapback]

 

 

Kjøpe partition magic? hehe, kjøpe Software? kjøpe? Neida, du har denne metoden så har du den sjekke ta-inn-windows-xp-cd'en-å-start opp. U gjør som vanlgit, så kommer du til en plass du kan lage partisjoner, Merk at du ikke kan lage en partisjon av den harddisken som Xp er installert på.

 

Vis dette blir for stress kan du laste den en trial av Partition magic ifra Westen Digial's hjemmeside.....

Lenke til kommentar
Hei,har kjøpt meg en bærbar pc med xp home og skulle ha partisjonert hardisken.

 

Må jeg kjøpe meg partition magic eller finnes det noe program i Xp som jeg kan bruke for å dele opp hardisken uten å miste data? Har bare operativ systemet på hardisken nå Er det noe forskjell fra powerquest sin partition magic i forhold til Norton sin partition magic?

 

mvh.

Morgan

5639445[/snapback]

 

Du kan alltids laste ned en Linux Live-CD av et eller annet slag og partisjonere med QTparted. Det går vanligvis greit, uten tap av data (både med FAT, NTFS og en hel del andre filsystemer). Knoppix skal inkludere QTparted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...