Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chip & styling til VW POLO 96


exmith2k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt kan trimmes, men koster jo fort mye kroner.

 

Å chippe en ren sugemotor, som det f.eks er i polo, har ofte lite for seg. Mye penger for lite hk. - Turbokonvertering kan man ta ut en del mer med, men det koster mye kroner igjen.

 

Pm så kan man prøve å finne ett oppsett til deg om det er av interesse, men vær forbredt på at det koster en del kroner.

 

Magnus

Skrevet

Poloen er jo egentlig rundt 100hest fra utlandet, så kommer den til Norge, og dem blomberer den ned til ca 75 hest. Dem sa også at hvis jeg chippa poloen, så brukte den mindre bensin.

Skrevet

He he he, hvor har du hørt det hen?

Det stemmer at du får polo med 100 hester, men disse har en 1,4 16V motor og ikke 1,6 8V motoren som du sikter til med sine 75 hk.

Man får jo også 1,6 16V med 120 hk og 1,4 8V med 60 hk.

 

Og dette med å chippe en 1,6 8V motor har jo veldig lite for seg. Uansett om den bruker mindre bensin vil du jo ikke spare inn dette med tanke på hva chippingen vil koste. Så chip i disse motorene koster mer enn det smaker.

 

Kjøp deg heller et turbokit fra SLS i tyskland eller bruk pengene på noen fete dorullfelger

Skrevet

Som de fleste sier, tror ikke du har så mye å hente på å trimme denne motoren..

Kjøp deg nytt luftfilter og eksos, så får du vertfall litt penere lyd.

Så bruker du resten av pengene på styling, senkesett og felger.

Skrevet (endret)

Ja, chip gjør seg best på turbomotorer.

Det du får med chip er vel noen få hester og 10-20 nm ekstra.

Det smaker vel ikke så godt når man må ut med 7-8000 for chippinga?

 

Har en audi jeg skal chippe til våren. Den har 230 hk nå, med den vil jeg kanskje få 290 hk med chip. Dette vil koste meg 3000,- i sverige vel å merke

Endret av LCK
  • 2 uker senere...
Skrevet
He he he, hvor har du hørt det hen?

Det stemmer at du får polo med 100 hester, men disse har en 1,4 16V motor og ikke 1,6 8V motoren som du sikter til med sine 75 hk.

Man får jo også 1,6 16V med 120 hk og 1,4 8V med 60 hk.

 

Og dette med å  chippe en 1,6 8V motor har jo veldig lite for seg. Uansett om den bruker mindre bensin vil du jo ikke spare inn dette med tanke på hva chippingen vil koste. Så chip i disse motorene koster mer enn det smaker.

 

Kjøp deg heller et turbokit fra SLS i tyskland eller bruk pengene på noen fete dorullfelger

5690046[/snapback]

turbokit fra SLS sier du ? Er det bra for motoren? Hørt at det sliter godt på motoren. Pris sånn ca?

 

Bilen er styla å har felger, senka osv, mangler bare litt mer gamp :)

Men kan jeg på noen måte få mer hester utav poloen min ? Uten å bytte hele motoren osv :p

Skrevet

Ja, SLS tuning i tyskland selger ferdige kit til 1,4 8V og 1,6 8V ihvertfall.

Er nok ikke noe problem å bruke et slikt kit, er jo ikke høye trykket da. Tror motoren blir kjørt på 0,5-0,6 bar, disse kitta er jo laga for at det skal holde.

Skal man ha hester det blir glede ut av vil det jo koste.

Personlig synes jeg det blir for dumt å bruke masse penger på kam eller chip for så å måtte sitte å kjenne etter om det går noe bedre!

Da er det bedre å bruke litt penger å kjøpe et turbokit,kompressor eller bytte til en 1,4 16V motor evt en 1,6 16V.

Skrevet

Hvis du skal få ut mye hk, så er en 16v motor en fordel å ha som basis. Og forbred det på å bruke en middels formue! Råder, veiv, stempler, porting av topp, kammer, turbo, grenrør, innsug, dyser, ny motorstyring, intercooler er vel i grovetrekk noe av det du må regne med.

 

Men ett oppsett for bare "litt mer" hk, kan fint lages selv og. f.eks en K03 turbo, intercooler og mekanisk bensintrykksregulator gjør at man kan justere seg inn på f.eks 0.4-0.5 bar. 1.4 8v motoren har pleid å holde opp på 0.8-0.9bar, på de vi har prøvd her i distriktet..

 

Så trenger ikke kjøpe "dyre" ferdigkitt heller..

 

Magnus

Skrevet
Hvis du skal få ut mye hk, så er en 16v motor en fordel å ha som basis. Og forbred det på å bruke en middels formue! Råder, veiv, stempler, porting av topp, kammer, turbo, grenrør, innsug, dyser, ny motorstyring, intercooler er vel i grovetrekk noe av det du må regne med.

 

Men ett oppsett for bare "litt mer" hk, kan fint lages selv og. f.eks en K03 turbo, intercooler og mekanisk bensintrykksregulator gjør at man kan justere seg inn på f.eks 0.4-0.5 bar. 1.4 8v motoren har pleid å holde opp på 0.8-0.9bar, på de vi har prøvd her i distriktet..

 

Så trenger ikke kjøpe "dyre" ferdigkitt heller..

 

Magnus

5753458[/snapback]

 

Hmm,jeg trenger noe stæsj til denne

polobakfra.jpg

P1010035.jpg

P1010037.jpg

 

Hva havner delene jeg trenger på?

Tenker ikke da på forsterkning av motoren osv, bare for å kjøre på lavt trykk

Skrevet

Spør om det samme jeg og, få turbo i 1,6 V 8 polo

Ca pris. Å hvor jeg kan få tak i det.

 

Men merker jeg det godt etter jeg har fått turbo i den ?

Skrevet (endret)
Spør om det samme jeg og, få turbo i 1,6 V 8 polo

Ca pris. Å hvor jeg kan få tak i det.

 

Men merker jeg det godt etter jeg har fått turbo i den ?

5762339[/snapback]

Endret av paradude
Skrevet

hmmm...nye dekk blant annet? har ikke turt og trødd hardt på med den noe smale dimensjonen på felga:)

Hvis du skal få ut mye hk, så er en 16v motor en fordel å ha som basis. Og forbred det på å bruke en middels formue! Råder, veiv, stempler, porting av topp, kammer, turbo, grenrør, innsug, dyser, ny motorstyring, intercooler er vel i grovetrekk noe av det du må regne med.

 

Men ett oppsett for bare "litt mer" hk, kan fint lages selv og. f.eks en K03 turbo, intercooler og mekanisk bensintrykksregulator gjør at man kan justere seg inn på f.eks 0.4-0.5 bar. 1.4 8v motoren har pleid å holde opp på 0.8-0.9bar, på de vi har prøvd her i distriktet..

 

Så trenger ikke kjøpe "dyre" ferdigkitt heller..

 

Magnus

5753458[/snapback]

 

Hmm,jeg trenger noe stæsj til denne

polobakfra.jpg

P1010035.jpg

P1010037.jpg

 

Hva havner delene jeg trenger på?

Tenker ikke da på forsterkning av motoren osv, bare for å kjøre på lavt trykk

5755934[/snapback]

hmmm...nye dekk blant annet? har ikke turt og trødd hardt på med den noe smale dimensjonen på felga:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...