Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Gode råd mot søvn problemer??


Gjest Slettet-QqZexW9o

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QqZexW9o

Jeg klarer ikke å sove mer en 1-3 timer om natta og noen ganger tar jeg fri fra jobb midt på dagen for å prøve å sove. Det funker noen ganger men ikke alltid jeg klarer ikke å sovne.

PS: Holder meg litt unna piller. Bare takler ikke piller.Smaker drit...æsj!

 

Så har dere noen gode råd? Jeg er med på det meste og har sikkert prøvd det meste fra før men men.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o

Tja...kan vel si det sånn. Jeg gidder vel ikke jobbe 20timer hver dag heller da. Greit det blir penger av det men hva skal jeg med de hvis jeg ikke kan slappe av og nyte livet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o

Jeg spiser veldig sunt faktisk: Mye fisk, grønt og næringsrikt mat. Jeg drikker ikke brus og ikke kaffe.

 

Og jeg trener flere ganger i uken men sykling så jeg kan si at jeg holder formen fysisk bra.

 

Har slitt med søven veldig lang tid nå. Noen år har alt gått meg forbi. Bare om noen som vet om noe nytt eller litt på kanten ting som kan anbefales.

 

Takker for svarene deres.

Lenke til kommentar

Har vært plaget av samme problem i mange år men eg har funnet ut av at hvis du ikke spiser 3 timer før man skal legge seg og setter på rolig RnB og love songs på det laveste så du nesten ikke hører kan de synger om og skrur bassen av da kan du sove gjennom vinter. Det funker på meg da! før måtte eg ha vifte med nice and cold air mot ansiktet med det var vist ikke bra for helsen. Ble dessuten avhengig av viften :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-19 11:21, skrev Kjetil Lura:

Quote:


DMPoWer skrev (2002-09-19 06:15):

Tja...kan vel si det sånn. Jeg gidder vel ikke jobbe 20timer hver dag heller da. Greit det blir penger av det men hva skal jeg med de hvis jeg ikke kan slappe av og nyte livet?


Et glass rødvin hjelper, Drikk ikke kaffe sent på kvelden.

 

En donk med 50% Finlandia Vodka burde holde, rødvin tar for lang tid og sovne på :grin:.

Lenke til kommentar

Har jobba skift i noen år nå, og vil vel kalle meg en mester (ihvertfall pallplass) i å snu døgn/søvnproblemer.

 

Jeg lærte et par triks av bestefattern (som også var skift arbeider).

 

(rommet skal selvfølgelig være mørkt, luftig og kaldt)

-når du legger deg, skal du lage et mentalt bilde av kroppen din (tenk at du ser hele kroppen).

-så begynner du å tenke/forkusere på at hver enkelt kroppsdel blir tyngre og tyngre, for så å få de til å sovne (bruk gjerne 30-40 sek per "del").

Begynn med beina, og avslutt med hodet (hvis du kommer så langt).

 

Bestefattern hevder at han lærte dette av en hypnotisør, Nå skal det sies at det hendte han jugde litt, men jeg kan bekrefte at det fungerer. Det har fått meg gjennom mange år med 6 skifts ordning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...