Gå til innhold

Guide: Musikk fra iPod til PC *Oppdatert 04.01*


Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Mange lurer på hvordan en får musikken som allerede er lagt inn på iPoden tilbake til maskinen. Apple har lagt inn en sperre på iTunes/iPoden som gjør at dette ikke er mulig, uten noen triks.

 

Her oppsummerer vi de enkleste måtene å få musikken tilbake til maskina, både for Mac OS X- og Windowsbrukere.

 

 

- WINDOWS

- Uten program

 

 

1. Fyr opp Min Datamaskin

 

2. Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

 

3. Åpne opp iPoden din i Min Datamaskin

 

4. iPod_Control -> Music

 

5. Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din

 

6. Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

 

7. Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

 

8. Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes.

 

 

Jeg skjønte ikke punkt 5...

 

Hvor skal jeg kopiere mappene? Det tar 98 minutter å legge dem inn i "mine dokumenter".

Lenke til kommentar
Jeg skjønte ikke punkt 5...

 

Hvor skal jeg kopiere mappene? Det tar 98 minutter å legge dem inn i "mine dokumenter".

Dit du føler for å ha dem. Dette er musikkfilene fra Ipoden, så det mest naturlige er vel å legge det i Min musikk f.eks.

 

Det er ikke så rart at det tar mye tid hvis det ligger mye på Ipoden. Kommer også an på hva slags tilkobling du har, dersom du ikke har USB 2, vil det ta noe lenger tid.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Mange lurer på hvordan en får musikken som allerede er lagt inn på iPoden tilbake til maskinen. Apple har lagt inn en sperre på iTunes/iPoden som gjør at dette ikke er mulig, uten noen triks.

 

Her oppsummerer vi de enkleste måtene å få musikken tilbake til maskina, både for Mac OS X- og Windowsbrukere.

 

 

- WINDOWS

- Uten program

 

 

1. Fyr opp Min Datamaskin

 

2. Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

 

3. Åpne opp iPoden din i Min Datamaskin

 

4. iPod_Control -> Music

 

5. Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din

 

6. Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

 

7. Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

 

8. Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes.

 

Liten oppdatering :)

Itunes forandrer kun filnavnet ikke artist. Hvis du skal bare kopiere over f.eks Muse så kan du bare åpne Music mappa, trykke på ctrl+F og søke etter "Muse" velg søk i skjulte filer og mapper. da får du opp alle sangene som er av artisten "Muse"

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Du sier man skal åpne iPod i Min Datamaskin.

Hvordan gjør man dette? :blush:

 

Bare le, men er ikke så flink!

 

 

Når du har kopla til iPoden ligger den som ein ekstern harddisk i Min Datamaskin.

 

Jeg finner heller ikke iPoden i Min Datamaskin....er det noen som kan forklare meg hvor jeg finner den, må visst ha det inn med liten skje.... :blush:

Lenke til kommentar
Du sier man skal åpne iPod i Min Datamaskin.

Hvordan gjør man dette? :blush:

 

Bare le, men er ikke så flink!

 

 

Når du har kopla til iPoden ligger den som ein ekstern harddisk i Min Datamaskin.

 

Jeg finner heller ikke iPoden i Min Datamaskin....er det noen som kan forklare meg hvor jeg finner den, må visst ha det inn med liten skje.... :blush:

Etter du har koblet til iPoden din, kommer den opp i iTunes. Under fanen 'Oversikt', haker du av for 'Aktiver diskbruk' :)

Da skal den komme opp i Min Datamaskin ;)

Lenke til kommentar
Tuuuusen takk for hjelpen. Nå har jeg kommet så langt at jeg har fått kopiert alle sangene over til maskinen, men sliter med å få de over i iTunes igjen. Noen som vil fôre meg med enda en t-skje???

Fil-Legg til mappe i biblotek/legg til fil i biblotek-velg den fila/mappa du vil ha og klikk ok. Evuentluelt kan du bare bruke sonbird :D Det er mye bedre en ITunes. Nå er Songbird 1.0.0 RC1 ute og. De driver bare og leter etter bugs.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Mange lurer på hvordan en får musikken som allerede er lagt inn på iPoden tilbake til maskinen. Apple har lagt inn en sperre på iTunes/iPoden som gjør at dette ikke er mulig, uten noen triks.

 

Her oppsummerer vi de enkleste måtene å få musikken tilbake til maskina, både for Mac OS X- og Windowsbrukere.

 

 

- WINDOWS

- Uten program

 

 

1. Fyr opp Min Datamaskin

 

2. Verktøy -> Mappealternativer -> Vis -> Huk av for "Vis skjulte filer og mapper"

 

3. Åpne opp iPoden din i Min Datamaskin

 

4. iPod_Control -> Music

 

5. Kopier alle mappene der (Fxx) til et valgfritt sted på maskinen din

 

6. Sørg for at mappene ikke er skjulte (filene inni de også) "høyre klikk på mappen" huk av for "skjult".

 

7. Åpne iTunes og trykk "Ctrl + ," Gå da på "Avansert" og huk på "Kopier filer til iTunes Music-mappen når du legger til musikk biblioteket" Da blir Sangene overført til iTunes Music mappen slik at du får dem med navn og det du trenger, de blir også da sortert etter album, og artist.

 

8. Så kan du Klikk og dra dem inn i iTunes.

Hvordan finner jeg Verktøy på Min datamaskin i Vista?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...