Mojo Pin Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Hei. Når jeg går inn på mapper med stort innhold på maskinen min, kommer ofte feilmeldingen " Det har oppstått en feil, Explorer blir nødt til å avslutte" også slik "send feilrapport/ikke send". Hvorfor skjer dette? Og det skjer BARE i de mappene med stort og mye innhold (f.eks en mappe med alle episodene av "Lost")
Kadmium Skrevet 18. februar 2006 Skrevet 18. februar 2006 Det er ganske åpenlyst at det blir mer enn datamaskinen din kan takle. Nå er ikke jeg noen ekspert på hardware, så jeg vet ikke helt hvilke komponenter som ikke takler dette, eller så er jeg helt på bærtur.
Mojo Pin Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Skrevet 18. februar 2006 Det er ganske åpenlyst at det blir mer enn datamaskinen din kan takle.Nå er ikke jeg noen ekspert på hardware, så jeg vet ikke helt hvilke komponenter som ikke takler dette, eller så er jeg helt på bærtur. 5625636[/snapback] hehe Har Intel P4 3 GHz, 1536 mb ram, og harddisken hvor jeg lagrer store filer, er på 200gb, 90gb ledig, og er ikke den harddisken windows ligger på
Mojo Pin Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Skrevet 20. februar 2006 http://www.home.no/kostolfredrik/1z.JPG http://www.home.no/kostolfredrik/2z.JPG http://www.home.no/kostolfredrik/3z.JPG Her er bilder av hvordan situasjonen oppstår.. Er litt usikker, men tror det skjer i mapper med mange store filer, unansett om det er film-filer eller ikke.. Noen som veit hva som kan være feilen?
lordlappy Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 hvordan har du partisjonert den 200gb hardisken din?
Mojo Pin Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Skrevet 20. februar 2006 hmm.. satte den til "D:"med NTFS.. Hvis det er det du spør om?
lordlappy Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 er ikke helt sikker men kansje du bør partisjonere den i flere partisjoner harddisken kan ofte ha problemer når det er bare en partisjon på 200gb.
Mojo Pin Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Skrevet 20. februar 2006 (endret) er ikke helt sikker men kansje du bør partisjonere den i flere partisjoner harddisken kan ofte ha problemer når det er bare en partisjon på 200gb. 5636224[/snapback] Ok. Men hvis jeg gjør det, f.eks deler harddisken til to partisjoner. Vil det som ligger lagret på disken bli slettet da? Endret 20. februar 2006 av gHETTo
Runar Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg har en partisjon på 250 gb og har ikke opplevd noen problemer.
lordlappy Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 (endret) Ok. Men hvis jeg gjør det, f.eks deler harddisken til to partisjoner. Vil det som ligger lagret på disken bli slettet da? 5636244[/snapback] det vil skje ja men har hørt at man kan skaffe programmer slik at du ikke trenger å formatere disken men husker ikke hva det heter. med det programmet vil du ikke miste de lagrede filene dine Endret 20. februar 2006 av lordlappy
wiberos Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg ser på den feilmeldningen som du har fått at det er XVID.DLL som har vært med å skape problemer for deg. Det er fra XVID, er ikke det? (ModNane: xvid.dll) Så jeg vil helst tro at det må noen FIX for å rette problemet. Vi vet at exlorer.exe har hatt og har problemer når den sp2 ble lagt inn og at xvid.dll er med i spilet når den er installert. Og du merket selv at det er mappene med media saker som er turbulent.
Mojo Pin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 Jeg ser på den feilmeldningen som du har fått at det er XVID.DLL som har vært med å skape problemer for deg. Det er fra XVID, er ikke det? (ModNane: xvid.dll)Så jeg vil helst tro at det må noen FIX for å rette problemet. Vi vet at exlorer.exe har hatt og har problemer når den sp2 ble lagt inn og at xvid.dll er med i spilet når den er installert. Og du merket selv at det er mappene med media saker som er turbulent. 5637522[/snapback] Ja, i mediamapper.. Men jeg har ikke SP2 da.. har ikke noe sammenheng med det
Tim Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Jeg hadde akkurat samme problemet før. Jeg begynte å lage flere mapper til filene. Legg foreksempel tre episoder i hver sin mappe. Sjekk om dette fungerer! Hvis det gjør det så enten finner du kanskje en fix et sted eller så formaterer du... oki?
reyerd Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 er ikke noe stor problem egentlig, bare slutt å bruke explorer til å se filene dine og bruk f.eks. total commander funker helt fint da, har hatt samme problemet..
Gjest Slettet+9018234 Skrevet 21. februar 2006 Skrevet 21. februar 2006 Problemet oppstår fordi du mangler en systemfil, var det iallefall her (mcv71.dll). Velg "send inn error report" og følg videre lenken som peker til Microsoft sin "foreslåtte" feil. Der vil du finne mer informasjon.
Mojo Pin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 Prøvd å skru av miniatyrbildevisning? 5641015[/snapback] Jeg bruker ikke miniatrybildevisning
Mojo Pin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 er ikke noe stor problem egentlig, bare slutt å bruke explorer til å se filene dine og bruk f.eks. total commander funker helt fint da, har hatt samme problemet.. 5640993[/snapback] okei, thx Skal prøve det!
Mojo Pin Skrevet 21. februar 2006 Forfatter Skrevet 21. februar 2006 Problemet oppstår fordi du mangler en systemfil, var det iallefall her (mcv71.dll). Velg "send inn error report" og følg videre lenken som peker til Microsoft sin "foreslåtte" feil. Der vil du finne mer informasjon. 5642072[/snapback] Mener jeg gjorde det en gang, uten å få noen svar.. Men kan prøve det nesten gang problemet oppstår
Bunchie Skrevet 22. februar 2006 Skrevet 22. februar 2006 Prøvd å skru av miniatyrbildevisning? 5641015[/snapback] Jeg bruker ikke miniatrybildevisning 5642393[/snapback] Ifølge dette bildet bruker du det... Det jeg tenkte på, er at explorer prøver å danne miniatyrbilder av XVID-videoklippene, men så er det et eller annet med 'xvid.dll' som gjør at når den danner et miniatyrbilde med explorer, så kræsjer bare explorer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå