Gå til innhold

WOW EU skulle vært som WOW Kina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At en stat kan kreve noe slikt er jo helt forrykt, og det er hårreisende at folk støtter slikt overformynderi.

 

Men når det er sagt, synes jeg at det hadde vært greit om foreldre kunne aktivert en slik funksjon. Egentlig burde foreldre selv hadd kontroll over hvor mye ungene spiller og ta å gjøre noe med det selv, men når det ikke er slikt, er vel en slik løsning på sin plass.

Lenke til kommentar
At en stat kan kreve noe slikt er jo helt forrykt, og det er hårreisende at folk støtter slikt overformynderi.

 

Men når det er sagt, synes jeg at det hadde vært greit om foreldre kunne aktivert en slik funksjon. Egentlig burde foreldre selv hadd kontroll over hvor mye ungene spiller og ta å gjøre noe med det selv, men når det ikke er slikt, er vel en slik løsning på sin plass.

5627076[/snapback]

 

@quote: Dette hadde vel utgått i de fleste tilfeller da ungdom nå til dags er mer datakyndige enn sine foreldre.

 

 

 

 

Tror ikke WoW skiller seg noe spesielt ut blant andre vaner. Om det er gamecardet som løper ut eller medlemskortet i det lokale treningstudioet som ikke klarerer tror jeg mennesket har evnen til å bli iritert med en gang en vane blir avbrutt.

 

Argumentet med "å komme seg ut" synest jeg er helteit. Hvis man drar ut, ender det nesten alltid med at man henger et sted og dreper hverandres intelligens. Da er det bedre med organisert aktivitet synest nå jeg, om det er MC eller fotballklubb er ett fett.

Endret av Torinogut
Lenke til kommentar
At en stat kan kreve noe slikt er jo helt forrykt, og det er hårreisende at folk støtter slikt overformynderi.

 

Men når det er sagt, synes jeg at det hadde vært greit om foreldre kunne aktivert en slik funksjon. Egentlig burde foreldre selv hadd kontroll over hvor mye ungene spiller og ta å gjøre noe med det selv, men når det ikke er slikt, er vel en slik løsning på sin plass.

5627076[/snapback]

 

@quote: Dette hadde vel utgått i de fleste tilfeller da ungdom nå til dags er mer datakyndige enn sine foreldre.

5627133[/snapback]

 

Nå skal det litt til å komme seg rundt et passord som er knyttet direkte til konto, så jeg tror ikke det er noen ting i veien for det rent praktisk.

Lenke til kommentar

Aldeles latterlig...

Som jeg bruker å si, "Kvær si løst!" Alle må få bruke fritiden sin til det de vil.

 

Eneste jeg kunne tenkt meg var et system som fjernet alle "spiller på pappa sitt kredittkort" spillærne... Trodde jeg skulle slippe alle de whinende 14itissene når jeg begynte med WoW men neida pakket er også hær :thumbdown:

Lenke til kommentar
At en stat kan kreve noe slikt er jo helt forrykt, og det er hårreisende at folk støtter slikt overformynderi.

 

Men når det er sagt, synes jeg at det hadde vært greit om foreldre kunne aktivert en slik funksjon. Egentlig burde foreldre selv hadd kontroll over hvor mye ungene spiller og ta å gjøre noe med det selv, men når det ikke er slikt, er vel en slik løsning på sin plass.

5627076[/snapback]

 

Nå er det jo en slik funksjon i WoW, der de kan sette opp hvilke tider ungen får lov å spille. F.eks. fra kl 18.00 til 23.00. Før 1800 så skal leksene gjøres. Etter det kan du sitte til leggetid.

Lenke til kommentar
Forskjellen her i Europa fra Kina er vel egentlig bare det at myndighetene der ser på mmorpg som et problem mens vi i vesten fortsatt klør oss i hodet og står forundret og ser på mens vi tviler på at dataspill kan forårsake noe som helst problem. Kanskje vil det komme lignende tiltak i Europa også etterhvert?

5629957[/snapback]

Hvis du mener det er et problem, hvorfor spiller du da?

Lenke til kommentar
Hvis du mener det er et problem, hvorfor spiller du da?

5629992[/snapback]

Han har ikke sagt at han selv mener det er et problem, ikke snu på det han sier.

Det han mener, slik jeg ser det, er at enkelte ikke klarer å benytte tiden sin på noe annet.

Jeg har en kompis av meg som har sittet å spilt samme mmrpg spillet i over 2 år nå. Tør å påstå at han droppet ut av videregående pga han satt oppe hver natt og spillte dette spillet. Han har fått orden på ting nå og går skole og er flink osv, men..det første han gjøre når han kommer hjem er å logge seg på og sette seg ned å spille til han legger seg. Og slik har han holdt på LENGE...det er ikke bra i lengden.

 

Enkelte har problemer med å begrense seg med å spille og at de blir sittende lenge, og jeg antar at helsen ikke akkurat går går så veldig mye bedre heller når man sitter konstant med et spill dag etter dag. Jeg merker deg selv, som sitter med pc på jobb og sitter veldig mye og samme hjemme, at helsen ikke er helt på topp i perioder..DET er det staten kina prøver å gjøre noe med og jeg kan godt skjønne at de vil akkurat dette.

Er enig med Pycnopodia, at vi sitter bare å klør oss i ræva å lurer på hva man skal gjøre med dette problemet.

Lenke til kommentar

Latterlig av kinesiske myndigheter... Hvis jeg har lyst til å spille mer enn 3 timer i strekk, så gjør jeg det fint og tar ikke skade av det. Har ikke mistet noen venner pga av WoW og ser de fleste opptil flere ganger i uken selv om jeg spiller dette farlige spillet (og nei, det er ikke på skolen eller noe slikt sted jeg ser dem, da jeg er ferdig med det).

 

Synd at noen blir avhengig av et spill, men det er forsåvidt deres eget problem og ikke noe myndighetene har med å gjøre.

 

Går fint an å kombinere et sosialt liv og det å spille litt dataspill.

Lenke til kommentar
Latterlig av kinesiske myndigheter... Hvis jeg har lyst til å spille mer enn 3 timer i strekk, så gjør jeg det fint og tar ikke skade av det. Har ikke mistet noen venner pga av WoW og ser de fleste opptil flere ganger i uken selv om jeg spiller dette farlige spillet (og nei, det er ikke på skolen eller noe slikt sted jeg ser dem, da jeg er ferdig med det).

 

Synd at noen blir avhengig av et spill, men det er forsåvidt deres eget problem og ikke noe myndighetene har med å gjøre.

 

Går fint an å kombinere et sosialt liv og det å spille litt dataspill.

5630596[/snapback]

Word ;)

Lenke til kommentar

En annen ting jeg tenkte på, er det at det blir vel en eller annen fix for å komme rundt denne sperren vil jeg gå utifra som blir lagt ut av "spesielle interiserte" folk vil jeg tro, på lik måte som en Non-CD crack til et spill og lignende applikasjoner.

Kina, skal slite med å opprettholde en slit forbud tror jeg.

Lenke til kommentar
En annen ting jeg tenkte på, er det at det blir vel en eller annen fix for å komme rundt denne sperren vil jeg gå utifra som blir lagt ut av "spesielle interiserte" folk vil jeg tro, på lik måte som en Non-CD crack til et spill og lignende applikasjoner.

Kina, skal slite med å opprettholde en slit forbud tror jeg.

5632303[/snapback]

 

dette er vel et system som blizzard har implentert i selve spillet må være vanskelig å unngå det? vis det er noen som klarer det så risikerer man allikavel å få account bannet som følge av "juks"

Lenke til kommentar

Er ingen tvil om at man blir avhengig av wow. Og sosialt/helsemessig sett, hadde det vært bra med en sperre.

 

Selv har jeg vært uten nett i 6(!) uker nå, pga flytting. Det medfører at jeg bare _må_ betale for 5 timer på netcafe, minst en gang i uken. Å det er minimum. Føles helt grusomt. Leser dobbelt så mye på forumet, bare for å føle at jeg får litt av den daglige dosen min.

 

Grunnen til jeg savner det, er ikke mangel på liv. Jeg har en god jobb, mye penger, dame(ca. samboer), venner og alt det andre jeg trenger. Men føler forsatt en sinnsykt behov for å logge meg på. Bare det å sjekke ah hjelper :)

 

Hadde jeg vært arbeidsledig hadde jeg gamet 24/7. Noe jeg nesten gjorde hele julen. Hadde over 3 uker ferie. MYE wow.

 

Det beste hadde vært å aldri kjøpt spillet.

 

Når det er sagt, hadde jeg greid å slutte, om jeg bare ønsket det. Men det hadde jeg med snusen også, hvis jeg bare hadde ønsket det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...