Erelend Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Er det egentlig lov å bruke fildelings program som for eksempel lime wire? Har hørt at det er lov å laste ned men ikke å legge sine egne musikkfiler ut... Stemmer dette? er det forskjell på vanlige limewire og pro utgaven... har også hørt at det følger et virus med det vanlige imewire. Ønsker å få klarhet i dette...
Bahamut Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Er det egentlig lov å bruke fildelings program som for eksempel lime wire? Har hørt at det er lov å laste ned men ikke å legge sine egne musikkfiler ut... Stemmer dette? er det forskjell på vanlige limewire og pro utgaven... har også hørt at det følger et virus med det vanlige imewire. Ønsker å få klarhet i dette... 5615395[/snapback] Piratkopiering over nett? Neppe lovling, men stopper der oss?(DE!, jeg er ikke på noe som helst måte med i denne kriminele virksomheten. Etter den korte filmen du så før kinofilmene begynte for en stund siden, "Du skal ikke stjele" har jeg blitt totalt omvendt) Neppe
Wipeout Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Det er ikke ulovlig å bruke LimeWire, men ulovligheten begynner først når man laster ned f.eks. lisensierte ting. Hvis jeg deler feriefilmene mine på Limewire, er det ikke ulovlig for deg å laste de ned.
Theoneask Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 LimeWire er veldig lovlig det. Følger ikkje virus el spyware med programmet. Du kan t.d dele demoer, noke som er heilt lov. Dermed er du heilt trygg. Veldig greit med limewire trenge ikkje dele masse. Alt kjem tilbake til kva du velger og laster ned;)
Erelend Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Skrevet 16. februar 2006 Hvordan kan jeg vite om filer er kopirett på?
salah Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Pleier det ikke komme med en advarsel på Limewire om at det ikke er kopirett på den aktuelle fila du skal laste ned?
Ondskapen Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Jeg bruker LimeWire PRO og jeg får ikke noen advarsel får jeg laster ned noe det er lisens på...
tuxerator Skrevet 16. februar 2006 Skrevet 16. februar 2006 Før så var det vel bare ulovlig å dele filer, men du kunne laste ned filmer og musikk og faktisk gi det i pressang til familie med visse begrensinger. Det var nyhetsoppslag om dette i de fleste aviser rundt juletider i 2005. Nå etter nyttår tror jeg det ble ulovlig å laste ned lisensiert matreale i tillegg... det er det loven sier desverre, men robin hood er en helt og han tok fra de rike og ga til de fattige leste på itavisen eller digi at pirater må passe seg i år for nå skal de skjerpe rutinene! nå holder jeg meg nokså bra på den lovlige siden, men: skjønner ikkke helt problemet, hadde det ikke vært for at personer piratkopierte Windows hadde det aldri vært like populært i dag, mange som laster ned filmer er intressert i filmer og kjøper dem de liker uansett... personene bak har nok penger uansett og personer som laster ned sørger for at det de lager blir spredd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå